RƏHBƏRLIK IŞINDƏ FƏRDI XÜSUSIYYƏTLƏRIN
NƏZƏRƏ ALINMASI
Pedaqoji kollektivə düzgün rəhbərlikdə onun hər bir
üzvünün, hətta Ģagird kollektivləri üzvlərinin fərdi
xüsusiyyətlərini bilib nəzərə almaq çox mühüm əhəmiyyətə
malikdir. Bunsuz nə müəllimlər, nə də Ģagirdlərə
obyektiv və konkret
istiqamət vermək olar.
Müəllimin fərdi xüsusiyyəti ən çox iĢ prosesində üzə
çıxır. Əgər müəllim yaradıcıdırsa, ehkamçılıqdan,
Ģablonçuluqdan uzaqdırsa, bu xüsusiyyətinə görə
onunla iĢləmək çox asandır. Hətta çox maraqlıdır. Çünki belə
müəllimləri yaĢadan bir amal varsa, o da iĢləmək,
iĢləmək, özü də yaxĢı, səmərəli iĢləməkdir! Əgər məktəb
rəhbərlərinin özləri yaradıcıdırlarsa, bu cür müəllimlərlə
çox mehriban və səmərəli əməkdaĢlıq edə bilərlər. Əks
təqdirdə pedaqoji kollektivdə yaradıcı mühiti təmin
etmək çətin məsələdir.
Nəzərə almaq lazımdır ki, bir nəfərin nümunəsi daha
dəqiq desək, bir yaradıcı müəllimin təsiri ilə bütöv
bir pedaqoji kollektivdə iĢgüzarlıq dönüĢü yaratmaq
olar. Belə dönüĢü Ģagird kollektivində də yaratmaq
mümkündür. Bu, məktəb rəhbərlərindən psixologiya
elminin sirlərinə dərindən yiyələnməklə bərabər, pedaqoji
ustalığa malik
olmağı da tələb edir.
Formalizm və
pedaqoji iĢ. Hazırda pedaqoji iĢdə, insan xarakterində formalizmlə mübarizə günün
ən aktual
məsələlrindən
birinə çevrilib. Formalizm formal münasibətlər məcmusu olub, ehkamçılıqla,
cansıxıcı
rəsmiyyətçiliklə
əkiz qardaĢdır. Formalizm əsl doqmatizmdir, bürokratçılıqdır, Ģablonçuluqdur,
sadə desək, quruluqdur.
O, formanı,
zahiri cəhətləri əsas götürüb məzmuna əhəmiyyət verməməkdir. Ən nəhayət,
formalizm
mənəvi xəstəlikdir.
Formalizm insanlara, ümumi iĢə ağır zərər vurur, inkiĢafa və tərəqqiyə, keyfiyyətə
və
səmərəliliyə qənim
kəsilir. Ona görə də, böyük qəlbə, geniĢ dünyagörüĢünə, dərin biliyə və
yaradıcı təfəkkürə
malik olanlar,
formalizm həmiĢə ən təhlükəli xəstəlik hesab etmiĢ, cəmiyyəti daim bu bəladan
qorumağa
çalıĢmıĢlar.
Formalizm
pedaqoji iĢdə kök salanda, təbii ki, Ģagirdlərə də sirayət edir, onun qarĢısı
vaxtında
alınmadıqda
artıb yayılaraq geniĢ ictimai bəlaya çevrilir.
Bəs necə olur
ki, ümumən pedaqoji iĢdə formalizmə yol verilir? Bu sualın cavabı çox sadədir.
Pedaqoji
iĢdə formalizm ən
çox ondan irəli gəlir ki, müəllimlərin bəziləri nə qədər çalıĢsalar da təlim-tərbiyə
prosesini
düzgün qura
bilmirlər. Bir qismi bu sahədə baĢ çıxarsa da ona məsuliyyət hissi ilə
yanaĢmır. Elə müəllimlərə də
rast gəlirik ki,
pedaqoji iĢi müasir tələblər səviyyəsində qurmağa səy göstərməmələri bir yana,
hətta az-çox
çalıĢmaq istəyənləri
də öz təsirləri altına alır, ruhdan salırlar. Bizcə, bütün bu halların baĢ verməsində
iki amil
daha təsirli rol
oynayır. Bunlardan, birincisi, həmin müəllimlərin öz ixtisaslarını ürəkdən sevə
bilməmələri,
ikincisi isə
onların özlərində də uĢaq yaĢlarından formalizmin yaranıb inkiĢaf etməsidir.
Pedaqoji sahədə
formalizmlə mübarizə üç istiqamətdə, özü də paralel və ardıcıl surətdə
aparılsa, daha
səmərəli olar.
Ġstiqamətlərdən birincisi Ģagirdlərin təbiətindəki formalizmlə mübarizə,
ikincisi müəllimlərin xarakter
və fəaliyyətində
rast gəlinən formalizmlə mübarizə, üçüncüsü isə pedaqoji rəhbərlik iĢindəki
formalizmlə
mübarizədir.
Pedaqoji iĢdə
Ģagirdlərlə nümunə vasitəsilə təsir göstərmək üçün geniĢ imkanlar vardır. Bu
baxımdan
dərslərin
yaratdığı imkan xüsusi qeyd edilməlidir. Məsələn, fizika və riyaziyyat elmləri
sahəsindəki qanunların
kəĢfi, təbiətdəki,
tarixdəki bir sıra dəyiĢmələr və hadisələr, bədii əbədiyyatdakı yeni insan
obrazları, müasir
həyatımızdakı
böyük irəlilyiĢlər mühafizəkarformalizmin puçluğuna tutarlı sübutlardır. Müəllimlər
yeri gəldikcə
dərs prosesində
belə canlı faktların mahiyyətini açmaqla Ģagirdlərdə formalizmə nifrət oyada
bilərlər. Bunun
üçün onlar hərtərəfli
biliyə, yaradıcı fəaliyyətə malik olmaq nümunəsi göstərməlidir. Belə nümunənin rolu
müəllim-Ģagird
münasibətlərində və qarĢıya çıxan problemlərin həllində də nəzərə alınmalıdır.
Bu vaxt Ģagirdlər
müəllimlərdən səmimilik,
prinsipiallıq, təmkinlilik, ağıllı təkliflərlə hesablaĢmaq kimi gözəl keyfiyyətləri
görüb-götürməlidirlər.
Məktəbdə keçirilən
bir sıra tədbirlər də formalizmə qarĢı mübarizədə mühüm əhəmiyyətə malikdir.
Bunlardan
viktorinaları,
diskussiyaları və s. göstərmək olar. Belə tədbirlər nəyin yaxĢı, nəyin pis
olduğunu üzə
çıxarmaqda, görməkdə
və qiymətləndirməkdə Ģagirdlərə elə gözəl Ģərait yaradır ki, onu heç nə ilə əvəz
etmək
olmaz.
Bəs formalizm müəllimlərin
xarakterində necə özünü göstərir? Belə müəllimlər, adətən, tənqidi sevmir,
özlərini
yoldaĢlarından yüksək tutur, dediklərini zorla qəbul etdirməyə çalıĢırlar.
Bunun üçün onlar çoxlu
«əsaslar» da gətirə
bilirlər. YaddaĢlarının «möhkəmliyinə» məlumatlarının «dərinliyinə», istinad
edirlər.
Müəllimlərin
xarakterində kök salmıĢ formalizm onların fəaliyyətinə də güclü təsir göstərir.
Belə ki, onlar
öz fəaliyyətlərində
məzmuna yox, zahiri cəhətlərə, formaya daha çox üstünlük verirlər. ġagirdlərə
biliyi tam və
mükəmməl
çatdırmır, dərsin hər dəqiqəsindən səmərəli istifadə etmir, iĢi baĢdansovdu
görürlər və s.
Ümumiyyətlə, müəllimlərin
fəaliyyətində formalizm özünü ən çox təlim əməyinin düzgün qurulmamasında,
tərbiyə iĢinin səmərəli
təĢkil olunmasında, dərsə verilən müasir tələblərə əməl edilməməsində, ən nəhayət,
Ģagirdlərin əməyinin nəticələrinin, o cümlədən
biliyinin qiymətləndirilməsinə obyektiv yanaĢılmasında göstərir.
0 коммент.:
Отправить комментарий