PROSES İŞTİRAKÇILARININ FƏALİYYƏTİNİN VƏ TƏHSİL ALANLARIN BİLİYİNİN QİYMƏTLƏNDİRİLMƏSİ
Ümumtəhsil
məktəblərində təlim-tərbiyə prosesi iĢtirakçılarının (müəllimlərin, məktəb rəhbərliyinin,
sinif rəhbərlərinin, metodbirləĢmələrin) fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsi
Məktəbdə təlim-tərbiyə prosesinin yüksək göstəricilərlə
həyata keçirilməsi, bilavasitə həmin prosesin
iĢtirakçılarının uğurlu fəaliyyətindən asılıdır. Ona
görə də məktəbdə mütəmadi olaraq təlim-tərbiyə prosesi
iĢtirakçılarının (müəllimlərin, məktəb rəhbərliyinin,
sinif rəhbərlərinin, metodbirləĢmələrin və s. ) fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsi zərurəti yaranır. Məktəbdə təlim-tərbiyə
prosesi iĢtirakçılarının fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsi üçün, ilk növbədə qiymətləndirilən
fəaliyyəti xarakterizə edən kəmiyyət və keyfiyyət
göstəriciləri (parametrləri), həmçinin onların çəki əmsalları
müəyyən olunmalıdır. Aydındır ki, hər hansı
fəaliyyəti xarakterizə edən göstəricilərin sayı
olduqca müxtəlif ola bilər. Ona görə də müəyyən fəaliyyət
qiymətləndirildikdə əsas məsələ göstəricilərin
düzgün müəyyənləĢdirilməsidir. Bu məsələdə mürəkkəblik bir də
ondadır ki, göstəricilər müxtəlif ölçmə Ģkalalarında
ölçülür və prosesin qiymətləndirilməsi üçün onların
ölçmələrinin vahid ölçmə Ģkalasına gətirilməsi zərurəti
yaranır. Bu məqsədlə ümumtəhsil məktəblərində
pedaqoji prosesin əsas iĢtirakçılarının fəaliyyətinin
hansı göstəricilərə (parametrlərə) görə və necə
qiymətləndirilməsini nəzərdən keçirək.
1. Müəllimin peĢəkarlıq səviyyəsinin və pedaqoji fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsi. Təhsilin
keyfiyyəti bilavasitə müəllimin yaradıcı
potensialından, peĢəkarlıq səviyyəsindən, təlimin yeni pedaqoji
texnologiyalarının tədris prosesinə tətbiqindən, öz
üzərində daim iĢləməsindən, çevik pedaqoji təfəkkürlü və
humanist yönümlü
insan olmasından çox asılıdır. Məqsədi hərtərəfli inkiĢaf etmiĢ və humanist
yönümlü
Ģəxsiyyət
yetiĢdirməkdən ibarət olan müasir təhsil sistemi, müəllimdən hər bir Ģagirdə
onun fərdi
xüsusiyyətlərini
və inkiĢaf səviyyəsini nəzərə alaraq yanaĢmağı tələb edir. Bununla əlaqədar müəllimin
peĢəkarlıq səviyyəsinin
və pedaqoji fəaliyyətinin öyrənilib qiymətləndirilməsi (pedaqoji diaqnostika)
onun
iĢindəki çətinliklərin
aĢkar edilməsinə, bu çətinliklərin araĢdırılaraq aradan qaldırılmasına xidmət
edir. Pedaqoji
diaqnostika, həmçinin
müəllimin bacarıq səviyyəsini, fəaliyyətinin müsbət cəhətlərini müəyyən etməyə,
fərdi
xüsusiyyətləri
fonunda onları inkiĢaf etdirməyə imkan verir. Məlumdur ki, müəllimin peĢəkarlıq
səviyyəsinin və
pedaqoji fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsini təlim-tərbiyə prosesinin səmərəliliyinin əsas göstəriciləri
olan biilk,
inkiĢaf və tərbiyə
məqsədlərinin həyata keçirilməsi baxımından aparmaq lazımdır. Ona görə də müəllimin
peĢəkarlıq səviyyəsinin
və pedaqoji fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi üçün göstəricilər müəyyənləĢdirilərkən
onun Ģəxsi
keyfiyyətləri, pedaqoji bacarıqları, dərs dediyi Ģagirdlərin nailiyyətləri və
müasir təlim
texnologiyalarına yiyələnmə səviyyəsi, onları öz
iĢində tətbiq etmə bacarığı nəzərə alınmalıdır
2. Məktəb rəhbərliyinin
pedaqoji fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi. Bilirik ki, məktəbin gündəlik idarə
olunmasını məktəb
rəhbərliyi-direktor və onun müavinləri həyata keçirir. Məktəbin müasir tələblərə
uyğun idarə
edilməsi mövcud
təhsil qanunvericiliyi əsasında aĢağıdakı funksiyaların həyata keçirilməsini tələb
edir:
planlaĢdırma-məktəbin
əsas inkiĢaf istiqamətlərini və onlara nail olmaq üçün təhsil komandasını
müəyyənləĢdirmək
üçün qərarların qəbul edilməsi;
təĢkiletmə-məktəbin
qarĢısında qoyulan məqsədə çatmaq üçün planlaĢdırılmıĢ iĢlərin yerinə
yetirilməsinə
dair mümkün iĢlək əməliyyatlar ardıcıllığının müəyyənləĢdirilməsi;
rəhbərlik-məktəbdə
əsas məqsədə çatmaq üçün planlaĢ-dırılan iĢlərin yerinə yetirilməsi zamanı real
vəziyyətə
müvafiq effektiv qərarların qəbul edilməsi;
monitorinq və
qiymətləndirmə-məktəbin qarĢısında duran məqsədə çatmaq üçün təlim prosesinin
iĢtirakçıları tərəfindən
yerinə yetirilən iĢlərin səviyyəsinin prosesə təsir edən göstəricilərə
(indikatorlara,
parametrlərə) əsasən
öyrənilməsi və müqayisə edilməsi.
Ona görə də məktəb
rəhbərliyinin fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi üçün göstəricilər müəyyənləĢdirilərkən
onun mövcud təhsil
qanunvericiliyinə və müasir təlim texnologiyalarına yiyələnmə səviyyəsi,
bunları öz iĢində
tətbiq etmə
bacarığı Ģəxsi keyfiyyətləri, pedaqoji bacarıqları ilə yanaĢı, yuxarıda qeyd
olunan idarəetmə
funksiyalarını
necə həyata keçirdiyi nəzərə alınmalıdır
Məktəbdə təlim-tərbiyə
prosesinin iĢtirakçılarının fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi iĢinə təcrübəli
mütəxəssislərin,
məktəb rəhbərliyi, qabaqcıl müəllimlər, Ģagirdlər və valideynlər ekspert kimi cəlb
edilə bilər.
Bu zaman
ekspertlər cədvəldəki hər bir göstəricini beĢballıq Ģkalada aĢağıdakıları nəzərə
alaraq
«5» – göstərici
ən yüksək səviyyədədir;
«4» – göstərici
yaxĢı səviyyədədir;
«3» – göstərici
orta səviyyədədir;
«2» – göstərici
aĢağı səviyyədədir;
«1» – göstərici
ən aĢağı səviyyədədir;
qiymətləndirir.
Göstəricilər qiymətləndirildikdən sonra ölçü Ģkalasının istənilən qiymətində təlim-tərbiyə
prosesinin
iĢtirakçılarının fəaliyyətinin qiymətləndirilməsi üçün 6-cı paraqrafda təklif
olunan (6. 3) düsturundan
istifadə etməklə
qiymətləndirmə aparmaq lazımdır.
Yuxarıda qeyd
edildiyi kimi, göstəricilər beĢballıq Ģkalada qiymətləndirilir və cədvəllərdən
göründüyü
kimi göstəricilərin
sayı hər fəaliyyət növü üçün müxtəlifdir. Deməli, hər bir göstəricinin qiyməti
Q1, Q2, …. ,
QN- dəyiĢənlərinin
1, 2, 3, 4, 5 ədədlərindən biri ola bilər. Yekun qiymətin neçə ballıq Ģkalada
alınması K-nın
seçilməsindən
asılıdır. Xüsusi halda nəticəni 100 ballıq Ģkalada almaq üçün K=100 qəbul etmək
kifayətdir. Hər
bir iĢtirakçının
fəaliyyətinin təhlili əsasında cədvəlin «Göstəricinin qiyməti» sütununda hər
göstəriciyə müvafiq
qiyməti
yazıldıqdan sonra (6. 3) dusturunun köməyi ilə təlim-tərbiyə prosesinin
iĢtirakçısının fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsi
üçün Q-yekun nisbi qiymət hesablanılır.
əgər
iĢtirakçının Q-yekun nisbi qiyməti 0≤Q≤50-Ģərtini ödəyirsə, onun fəaliyyəti
«aĢağı» hesab
olunur;
əgər
iĢtirakçının Q-yekun nisbi qiyməti 50<Q≤67-Ģərtini ödəyirsə, onun fəaliyyəti
«orta» hesab olunur;
əgər
iĢtirakçının Q-yekun nisbi qiyməti 67<Q≤86-Ģərtini ödəyirsə, onun fəaliyyəti
«yaxĢı» hesab
olunur;
əgər
iĢtirakçının Q-yekun nisbi qiyməti 86<Q≤100-Ģərtini ödəyirsə, onun fəaliyyəti
«ən yüksək»
hesab olunur.
Yekunda qeyd edək
ki, qiymətləndirmənin nəticələri əsasında rəhbərlik iĢtirakçının sonrakı fəaliyyəti
barədə müvafiq qərar
qəbul etməli və onun gələcək fəaliyyətinin yaxĢılaĢdırılması üçün müvafiq tədbirlər
görməlidir.
Təhsil alanların
(Ģagird, tələbə, stajor, aspirant və digərləri) biliyinin qiymətləndirilməsi.
Təhsil müəssisəsində
təhsilin keyfiyyətinin müəyyənləĢdirilməsi və müvafiq əksəlaqənin təmin edilməsi
təhsil alanların
(Ģagird, tələbə, stajor, aspirant və digərlərinin) bilik, bacarıq və qabiliyyətlərinin143
qiymətləndirilməsi
və alınan nəticələrin təhlili ilə həyata keçirilir. Təhsil alanın biliyinin
qiymətləndirilməsionun
bu biliklərə yiyələnmə
tərzinin, müxtəlif məqsədlərlə onlardan istifadə etmək və nəticə çıxarmaq
üçün məlumatların
(dəlillərin) toplanması prosesidir. Təhsil alanların nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi
bir
qayda olaraq,
onların əldə etdikləri bilik, bacarıq və vərdiĢlərinin kəmiyyətcə qiymətləndirilməsinə
əsaslanır.
BaĢqa sözlə, təhsil
alanın biliyinin səviyyəsinə qruplaĢdırılmıĢ ölçmə Ģkalasında (beĢballıq,
doqquzballıq,
yüzballıq və s.
) müəyyən qiymətin verilməsidir. Məlumdur ki, biliyin qiymətləndirilməsinin əsas
formaları yazı
yoxlama iĢləri
(və ya testlər) və Ģifahi cavablardır. Ġki qiymət növü mövcuddur: cari və yekun
(rüblük,
yarımillik,
illik) qiymət. Cari qiymət ayrı-ayrı mövzu və bölmələrin təhsil alanlar tərəfindən
mənimsənilməsini
yoxlayır və əsasən
müəllimin (öyrədənin) Ģəxsi mülahizəsinə görə aparılır. Məktəbdə və sinifdə təhsil
alanların
biliyinin obyektiv
qiymətləndirilməsi üçün pedaqogikada vahid yanaĢma mövcud olmasa da hazırda
bunun üçün
ən çox aĢağıdakı
üsullardan istifadə olunur:
1. Sözlə qiymətləndirmə-qiymətləndirmənin
ən mühüm üsullarından biridir. Bu zaman müəllimin
psixoloji
dayağını, təqdirini və tənbehini söz ifadə edir. Bu üsuldan əsasən ibtidai
siniflərdə istifadə oluna bilər,
lakin qiymətləndirməyə
bu yanaĢmanın tətbiqi orta məktəbdə də realdır və məqsədəuyğundur. Qiymətləndirmə
prosesinin ən
yaxĢı göstəricisi sözlə qiymətləndirmənin üstün rolu və ədədlə qiymətləndirmənin
əhəmiyyətdən
düĢməsi ola bilər.
2. Cəmləyici
üsulla qiymətləndirmə – təcrübədə ən çox istifadə olunan üsullarından biridir.
Bu zaman
yekun qiymət əksər
hallarda cari qiymətlərin mexaniki ədədi ortasının tapılması və nəticənin tam
qiymətə qədər
bilik almağa tələbatın
formalaĢması üçün yarıĢ həvəsinin oyadılması kimi üsullardan da istifadə etmək
olar.
Təlim prosesində
qiymətin rolu o dərəcədə böyükdür ki, o, yeganə tədris üsuluna çevrilmək dərəcəsinə
çatmıĢdır.
Halbuki qiymət ilk növbədə təhsil alan üçün özünüqiymətləndirmə və özünənəzarət
vasitəsi kimi
çıxıĢ etməlidir.
Özünüqiymətləndirmə vərdiĢləri yaratmaq üçün bütün sinif və müəllimin iĢtirakı
ilə qiymətin
Ģagirdin özü tərəfindən
qoyulmasını və eləcə də Ģagirdlərin bir-birinin iĢinə qiymət verməsini tətbiq
etmək
lazımdır.
Yuxarıda qeyd
olunmuĢdur ki, qiymətləndirmənin problemlərindən biri də obyektiv qiymətin təmin
edilə
bilməsinin çətinliyidir.
Obyektivliyin təmin edilməsinin yollarından biri qiymətləndirmə prosesində Ģəffaflıq,
aĢkarlıq
prinsipinin aĢağıdakı kimi gözlənilməsidir.
təhsil
alanların müəllimin istifadə etdiyi qiymətləndirmə meyarları ilə tanıĢlığı;
qiymətləndirmə
prosesinin aĢkarlığı (bu halda müəllim qiymət verərkən onu əsaslandırmalıdır);
qarĢılıqlı
qiymətləndirmə və özünüqiymətləndirmə prosedurlarından istifadə edilməsi.
4. «Portfolio»
sistemi ilə qiymətləndirmə – ibtidai siniflərdə ən səmərəli qiymətləndirmə mexanizmi
kimi istifadə
edilə bilər. «Portfolio» sistemi hər bir Ģagirdin xüsusi dosyesi, Ģagirdə aid
olan və aĢağıda adları
çəkilənlərlə
birlikdə bütün məlumat və sənədlər nəzərə alınaraq həyata keçirilir:
cari qiymətlər;
Ģagirdin dərs
fəaliyyəti, onun əhval-ruhiyyəsi, iĢ qabiliyyəti, yaĢıdları və yaĢlılarla
münasibəti
üzərində gündəlik
müĢahidələr;
meydana çıxan
problemlərin təsviri və onların təhlili;
müəllimin bu
Ģagirdə yanaĢmasında düzəliĢlər edilməsi haqqında, onun təliminin fərdiləĢdirilməsi
haqqında qeydləri;
valideynlərin
gəlib-getmələrinin qeydiyyatı, müəllimin onlarla müzakirə etdiyi mövzular,
Ģagirdin
ailə Ģəraiti
haqqında qeydləri;
psixoloqun tədqiqatının
nəticələri əsasında formalaĢmıĢ yekun rəyi.
Qiymətləndirmənin
obyektivliyinin və səmərəliliyinin müəyyən edilməsi qiymətləndirmə prosesində
çox
mühüm amildir. Məhz
buna görə də təhsil alanların bilik, bacarıq və qabiliyyətlərinin qiymətləndirilməsi
üçün
yeni etibarlı
sistemin yaradılması hazırda öz aktuallığı ilə seçilir. Bu baxımdan, təhsil
alanların biliyinin
kəmiyyətcə və
keyfiyyətcə qiymətləndirilməsi sisteminin yaradılması çox mühüm əhəmiyyət kəsb
edir. Bu
zaman qiymətləndirmənin
nəticələri təlim-tərbiyə prosesinin təkmilləĢdirilməsini təmin edən mexanizm
olmalıdır. Bu isə
təhsil alanların biliyinin həm kəmiyyətcə, həm də keyfiyyətcə qiymətləndirilməsinə
imkan
verən sistemin
yaradılmasını tələb edir. Qiymətləndirmə sisteminə qiymətləndirmənin formaları,
üsulları
(onların
çeviklik, uyğunluq, fərqləndirmə səviyyəsi və s. ) məqsədləri və ümumi
meyarların məzmunu daxil
olmalıdır.
Keçən əsrin
80-ci illərinin pedaqoji ədəbiyyatında təhsil alanların biliyinin qiymətləndirilməsi
göstəricilərini
iki qrupa bölmüĢlər:
keyfiyyət göstəriciləri
(biliyin həcmi, biliyin sistemliliyi, davamlılığı, hərəkətliliyi);
təhsil alanın
müstəqil inkiĢafı və yaradıcı aktivliyini xarakterizə edən göstəricilər (təhsil
alanın
materialı təhliletmə
və ümumiləĢdirmə, müstəqil mülahizə yürütmə, biliyini istifadə etmə, nəticə
çıxarma
bacarıqları və
s. )144
Müasir qiymətləndirmə
prosesində nəinki əqli fəaliyyət, eyni zamanda keyfiyyət göstəriciləri, həmçinin
təhsil alanda
formalaĢan bacarıq və vərdiĢlər, bilikləri mənimsəmə və istifadə səviyyəsi nəzərə
alınmalıdır.
Keçən əsrin
sonlarından baĢlayaraq respublikamızda təhsil alanların biliyinin obyektiv qiymətləndirilməsi
sisteminin
yaradılması istiqamətində eksperimentlərə baĢlanmıĢdır. Bununla əlaqədar «Ümumtəhsil
məktəblərində
Ģagirdin biliyinin doqquz balla qiymətləndirilməsi sistemi» üçün Əsasnamə
hazırlanmıĢ və
ümumtəhsil məktəblərində
eksperiment formasında tətbiq olunmağa baĢlanmıĢdır.
Daha sonra «Tələbələrin
biliyinin qiymətləndirilməsinin çoxballı sistemi haqqında müvəqqəti Əsasnamə»
hazırlanmıĢ və
1999-cu ilin sentyabr ayının 1-dən respublikamızın 10 ali məktəbində 10 ixtisas
üzrə
eksperiment
formasında tətbiq olunmağa baĢlanmıĢdır.
Çox ballı sistem
tələbələrin bilik, bacarıq və vərdiĢlərinin qiymətləndirilməsinin mövcud
sistemi
təkmilləĢdirmək,
onun səmərəliliyini artırmaq məqsədi daĢımıĢdır. Tələbənin biliyinin kəmiyyətcə
(100 ballı) və
keyfiyyətcə qiymətləndirilməsi
məqsədi ilə hazırlanmıĢ çoxballı sistem, tələbəyə fərdi yanaĢmanı təmin etməklə
tədris
prosesinin aĢağıdakı keyfiyyət göstəricilərini əhatə edir:
mühazirə,
seminar (məĢğələ), laboratoriya dərslərində və s. iĢtirakını;
laborator və
seminar məĢğələlərin nəticələrinə görə bilik səviyyəsini;
əsas və əlavə ədəbiyyatlarla
müstəqil iĢini;
tədris üçün zəruri
olan mətnlərin tərtibi, yoxlama iĢlərinin və sərbəst tapĢırıqların icrasını;
kurs layihələri
(iĢlərinin) və referatların yazılması, onların müdafiəsini.
Tələbənin bir
semestr ərzində hər hansı fənn üzrə toplaya biləcəyi maksimum balın miqdarı
100-ə
bərabərdir.
Bunun yarısı semestr ərzindəki yuxarıda sadalanan fəaliyyətə, digər yarısı isə
yekun imtahanının
nəticələrinə görə
toplanır.
«Tələbələrin
biliyinin qiymətləndirilməsinin çoxballı sistemi haqqında müvəqqəti Əsasnamə» tələblərinə
müvafiq olaraq hər
hansı fənn üzrə tələbənin aldığı balların ümumi miqdarı aĢağıdakı keyfiyyət
göstəricilərinə
görə müəyyənləĢir:
10 bala qədər
– seminar (məĢğələ) dərslərinin nəticələrinə;
10 bala qədər
– laboratoriya dərslərinin nəticələrinə;
10 bala qədər
– mühazirə, seminar (məĢğələ) və laboratoriya dərslərinə davamiyyətinə;145
10 bala qədər-mühazirə,
seminar (məĢğələ) və laboratoriya dərslərinin mətnlərinin tərtibatına;
10 bala qədər-kurs
iĢlərinin (layihələrinin) yazılması və müdafiəsinə;
50 bala qədər
yekun imtahanının nəticəsinə.
Yuxarıda
qeydolunan qiymətləndirmə üsulları, bir qayda olaraq tədris müəssisəsində və
sinif otaqlarında
müəllimlər tərəfindən
həyata keçirilir. Heç kimə sirr deyildir ki, bu Ģəkildə qiymətləndirmə hər bir
tədris
müəssisəsinin ənənələrinə,
eləcə də müəllimin təcrübəsinə və mühakiməsinə uyğun aparıldığından, ölkə üzrə
təhsil alanların
(Ģagirdlərin) biliyinin müqayisəsinə imkan vermir və onların nailiyyətləri, müvəffəqiyyətləri
haqqında,
xüsusilə təhsilin ümumi keyfiyyəti barədə təhsilin idarəetmə qurumlarını,
ictimaiyyəti etibarlı və
dəyərli
informasiya ilə təmin etmək olmur. Məhz buna görə, ölkə səviyyəsində təhsil
alanların biliyinin həm
keyfiyyətcə, həm
də kəmiyyətcə qiymətləndirilməsinə imkan verən milli standartlara müvafiq qiymətləndirmə
sisteminin
yaradılması mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Milli qiymətləndirmə sisteminə qiymətləndirməni
aparan
qurum, qiymətləndirmənin
formaları, üsulları (onların çeviklik, uyğunluq, fərqləndirmə səviyyəsi və s.
),
məqsədləri və
ümumi meyarların məzmunu daxil olmalıdır. Analoji qurumlar inkiĢaf etmiĢ ölkələrdə
keçən
əsrin 80-cı illərindən
baĢlayaraq fəaliyyət göstərir və ümumtəhsilin müxtəlif mərhələlərində milli
dövlətin təhsil
siyasətinin əsasını
təĢkil edir. Məsələn, Böyük Britaniyada 7, 11, 14 yaĢlı uĢaqların, ABġ-da IV,
VIII və XII sinif,
Fransada V, VI
sinif, Hollandiyada V, VIII sinif, Rumıniyada IV sinif, Tailandda VI, IX və XII
sinif
Ģagirdlərinin
milli qiymətləndirilməsi müntəzəm olaraq aparılır. Onu da qeyd etmək lazımdır
ki, 2000-ci ildə
Ġqtisadi ƏməkdaĢlıq
və ĠnkiĢaf təĢkilatına daxil olan 28 və Rusiya Federasiyası, Braziliya,
Latviya, LixtenĢteyn
dövlətləri-nin
15 yaĢlı Ģagirdlərinin 3 fənn üzrə (oxu, riyazi biliklər, təbiət fənləri)
biliyinin qiymətləndirilməsi
üçün PĠSA-2000
(ġagirdlərin Qiymətləndirilməsi üzrə Beynəlxalq Proqram) qiymətləndirmə sistemi
tətbiq
edilmiĢdir. Bu
proqramın həyata keçirilməsində məqsəd Ģagirdlərin müvəffəqiyyət səviyyəsini
digər dövlətlər,
həmçinin təhsil
sistemləri ilə müqayisə etmək imkanı və ölkənin təhsil sisteminin təkmilləĢdirilməsi
üçün qərar
verilməsi
prosesinə dəstək göstərilməsi olmuĢdur. Azərbaycan təhsil sisteminin məqsədlərindən
biri də analoji
beynəlxalq layihələrdə
iĢtirak etmək olmalıdır.
Milli səviyyədə
təhsil alanların biliyinin qiymətləndirilməsinin əsas mahiyyətini aĢağıdakı
prinsiplər
təĢkil etməlidir:
milli qiymətləndirmə
təhsil müəssisəsi və onun müəllimləri tərəfindən deyil, baĢqa qurum tərəfindən
aparılmalıdır (məsələn,
qiymətləndirmə ilə məĢğul olan qurumlar, Təhsil Nazirliyi, tədqiqat
institutları və s. );
milli qiymətləndirmə
standartlaĢdırılmıĢ Ģəraitdə aparılmalıdır, yəni bütün təhsil alanlar eyni
testləri
bir gündə və
eyni vaxtda almalı, testlərin qiymətləndirilməsi üzrə Milli Mərkəzin
yaradılması son dərəcə
zəruridir. Bu
halda, məktəblərdə yekun qiymətləndirmə yuxarıda nəzərdən keçirilən milli səviyyədə
qiymətləndirməyə
uyğun olmalı və təhsil standartlarının daim təkmilləĢdirilməsinə xidmət etməlidir.
Təhsil alanların
Qiymətləndirilməsi üzrə Milli Mərkəzin funksiyalarına aĢağıdakıları daxil etmək
olar:
təhsilin
ibtidai, əsas və orta pilləsinin son siniflərində müntəzəm olaraq 2-3 fəndən
milli
qiymətləndirmənin
təĢkil edilməsi, nəticələrin təhlili və orta ümumtəhsilin keyfiyyəti barədə təhsil
idarəetmə
qurumlarının və
ictimaiyyətin etibarlı və dəyərli informasiya ilə təmin edilməsi;
təhsil alanların
biliyinin qiymətləndirilməsinin forma və üsullarının hazırlanması;
ümumtəhsilin
Milli standartlarına müvafiq qiymətləndirmə meyarlarının (testlərin)
hazırlanması;
Ģagirdlərin
biliyinin qiymətləndirilməsi üzrə beynəlxalq layihələrdə iĢtirakın təmin edilməsi.
Milli qiymətləndirmə
nəticəsində əldə olunmuĢ məlumatların təhlili təhsilin keyfiyyəti ilə bağlı
aĢağıdakıları müəyyənləĢdirməyə
imkan verməlidir:
ayrı-ayrı təhsil
müəssisələrinin reytinqini;
məktəbin
coğrafi yerləĢməsinin Ģagirdlərin təlim müvəffəqiyyətinin göstəricilərinə təsirini;
Ģəhər və kənd
məktəblərində təhsil alan Ģagirdlərin, qız və oğlanların təlim müvəffəqiyyətinin
göstəriciləri;
Kurrikulumun tələblərinin
təhsilin müxtəlif mərhələlərində həyata keçirilmə səviyyəsini və s.
Yekunda qeyd edək
ki, milli qiymətləndirmə nəticəsində əldə olunmuĢ etibarlı məlumatların təhsilin
idarəetmə
qurumlarına və ictimaiyyətə vaxtında çatdırılması təhsilin inkiĢafı ilə bağlı
yeni qərarların qəbul
edilməsinə, müsbət
ictimai fikrin formalaĢmasına və inkiĢafına zəmin yaradacaq
0 коммент.:
Отправить комментарий