MƏKTƏBDAXILI
KOLLEGIAL IDARƏETMƏ ORQANLARI
Cəmiyyətimizin demokratikləĢməsi istiqamətində
aparılan iĢlər bütün sahələrdə olduğu kimi xalq
təhsilinin idarə edilməsinə də öz təsirini göstərmiĢdir.
Son vaxtlar təhsil
sisteminin bu sistemə daxil olan təhsil
müəssisələrinin
idarə edilməsində demokratikləĢdirmənin ön plana çəkilməsi və bu sahədə müəyyən
dəyiĢikliklər
edildiyi diqqəti cəlb edir. Əvvəlki illərdəkindən fərqli olaraq, indii tədris
müəssisələrinin, o
cümlədən ümumtəhsil
məktəblərinin idarə edilməsində kollegial orqanların təĢkilatçılıq fəaliyyətinə
geniĢ Ģərait
yaradılır.
Pedaqoji Ģura, metodbirləĢmələr, valideyn komitəsi, istehsalat müĢavirəsi,
direktoryanı müĢavirə və
sair kimi məktəbdaxili
kollegial orqanların sırasına məktəb konfransı, məktəb Ģurası da daxil
edilmiĢdir.
Cəmiyyətin idarə
edilməsində çoxpartiyalılığın sürətlə geniĢləndiyi, təhsil sahəsində özəl bölmənin
artdığı
nəzərə alınarsa,
gələcəkdə müxtəlif tipli məktəblərin idarə edilməsində təĢkilatçılıq
funksiyasını həyata keçirə
biləcək
kollegial orqanların sayının arta biləcəyini istisna etmək olmaz. Sayından və
mahiyyətindən, siyasi
tabeliyindən
asılı olmayaraq məktəbdaxili kollegial orqanların hamısı bir məqsədə-məktəbin
düzgün idarə
edilməsinə xidmət
etməlidir. Məlumdur ki, məktəbin idarə edilməsində təkcə təkbaĢçıların-məktəb rəhbərlərinin
iĢtirakı kifayət
deyildir. Bu iĢdə kollegial orqanların yaxından iĢtirakı vacibdir. Əlbəttə,
onların idarəetmə
fəaliyyəti məktəb
rəhbərlərinin təĢkilatçılıq fəaliyyətindən təcrid oluna bilməz. Ona görə də
kollegial orqanların
təĢkilatçılıq
funksiyası idarəetmə kollegiallıq və təkbaĢçılığın vəhdəti prinsipi zəminində həyata
keçirilməlidir.
Məktəbin indiki
inkiĢaf mərhələsində fəaliyyət göstərən kollegial orqanlar içərisindən
kollegiallıq və
təkbaĢçılığın vəhdətini
özündə tam əks etdirən məktəb pedaqoji Ģurasıdır. Ümumtəhsil məktəbi Əsasnaməsində
metodik Ģura
adlandırılan bu kollegial orqan çox qədim tarixə malik olub bu gün də öz əhəmiyyətini
itirməmiĢdir.
BaĢqa məktəbdaxili orqanlardan fərqli olaraq buna məktəb direktorunun özü rəhbərlik
edir. Bu
baxımdan Ģuranın
(kollegial orqanın) təĢkilatçılıq fəaliyyəti direktorun (təkbaĢçının) fəaliyyəti
ilə bir növ üst-
üstə düĢsə də
onların idarəetmə vəzifələrini həyata keçirməkdə özünəməxsus cəhətləri vardır.
Həmin cəhətləri
aĢkara çıxarmaq
məqsədi ilə pedaqoji Ģuranın fəaliyyətini bir qədər geniĢ səpgidə tədqiq etməyi
qarĢıya məqsəd
qoyduq.
Pedaqoji Ģura
ictimai-dövlət
idarəetmə orqanı kimi
Hərtərəfli yeniləĢmə
xətti məktəbi keyfiyyətcə yeni səviyyəyə qaldırmağı təxirəsalınmaz bir vəzifə
kimi
qarĢıya qoyur.
Çünki cəmiyyətin mədəni, əqidəli, fəal, axtaran, demokratiya, kollektivlərin təsərrüfat
müstəqilliyi Ģəraitində,
iqtisadi və sosial məsuliyyətin artdığı dövrdə yaĢayıĢ iĢləməyi bacaran vətəndaĢa
olan
ehtiyacını ödəməkdə
ümumtəhsil məktəbinin rolu olduqca böyükdür. Məhz buna görə də onun idarə edilməsini
cəmiyyətin
strateji inkiĢaf xəttinə uyğun Ģəkildə qurmaq vacibdir. Ġdarəetmənin təĢkilat
strukturlarının
təkmilləĢdirilməsi
sahəsində baĢ verən dəyiĢikliklər bütün təhsil sisteminin, o cümlədən ümumtəhsil,
texnikipeĢə
və orta ixtisas
məktəbinin idarə edilməsində də öz əksini tapmalıdır.
Ġndi siyasi
sistemimizin inkiĢafının əsas problemi hakimiyyətin və idarəetmənin elə mexanizmini
yaratmaqdan
ibarətdir ki,
burada təsirli demokratik nəzarət dəqiq qaydaya salınsın, müvafiq hüquqi
üsullar
hazırlansın. Elə
üsullar ki, çox mühüm siyasi məsələlərin, dövlət məsələlərinin həllində təsadüf
ünsürünü xeyli
azaltsın, heçə
endirsin, siyasi sistemimizin bütün mərtəbələrində subyektivizm imkanlarını
istisna etsin. Ona
nail olmaq
lazımdır ki, prinsipial qərarlar xalqın fəal iĢtirakı ilə hazırlanıb qəbul
edilsin. Bu sözlər bilavasitə
məktəbi idarəetmə
mexanizminə də Ģamil edilə bilər.
Ümumtəhsil məktəbinin
həm strukturu, həm də məzmununda baĢ verən proseslər ona rəhbərliyin məzmun
və formaca yeni
mahiyyət kəsb etməsi idarəetmənin yenidən qurulmasını tələb edir. Təsadüfi
deyil ki, indi orta
ümumtəhsil məktəbinin
ictimai-dövlət idarəsinə daha çox üstünlük verilməlidir. Ġctimai dövlət idarəsi
isə
aĢkarlıq,
demokratiya və özünüidarə prinsipləri əsasında həyata keçirilməlidir. Bu
baxımdan məktəbi kollegial
idarəetmə
orqanlarının fəaliyyəti diqqəti cəlb edir.
Belə orqanlardan
biri tarixən mövcud olan məktəb pedaqoji Ģuralarıdır. Bu Ģuralar bir kollegial
idarəetmə
orqanı kimi məktəbin
inkiĢaf tarixində mühüm rol oynamıĢdır. Bir çoxlarının güman etdiyinin əksinə
olaraq,
məktəbin yenidən
qurulması, məktəbin yeni ictimai-dövlət idarəsi formalarının yaradılması heç də
pedaqoji
Ģuraların fəaliyyətini
dayandırmayacaqdır. Əksinə, onun daha səmərəli fəaliyyət göstərməsi üçün yeni
imkanlar
açacaqdır. Bu
imkanların araĢdırılması Ģuranın idarəetmə funksiyalarının öyrənilməsi, onların
həyata keçirilməsi
yollarının tədqiqi
maraq doğurur. Həm də ona görə daha çox maraq doğurur ki, pedaqoji ġura təkcə
ümumtəhsil
məktəblərini əhatə
etmir. Belə Ģuralar texniki-peĢə və orta ixtisas məktəblərində də fəaliyyət
göstərir. Doğrudur,
orta məktəblərin
pedaqoji Ģurası haqqında Əsasnamə texniki-peĢə və orta ixtisas məktəblərindəki
pedaqoji
Ģuraları nəzərdə
tutmur. Lakin vəzifə və səlahiyyətləri baxımından bu Ģuralar arasında əsaslı fərq
yoxdur. Özəl
tədris müəssisələrinin
pedaqoji Ģuraları özünəməxsus normativ və sənədlər əsasında fəaliyyət göstərsə
də69
aparılan təhlil
bütün pedaqoji Ģuraların iĢ prinsiplərinin yaxınlığını təsdiq edir. Ona görə də
nümunə üçün
ümumtəhsil orta
məktəbində fəaliyyət göstərən pedaqoji Ģuranı tədqiq etməyə üstünlük verdik.
Ġdarəetmənin
təĢkilat
strukturlarının təkmilləĢdirilməsi, onun demokratik əsaslarının qüvvətləndirilməsi
tələbi pedaqoji
Ģuranın iĢinin məzmununda
müəyyən dəyiĢikliklərin yaranmasına səbəb olacaqdır. Əlbəttə, həmin dəyiĢikliklər
və yeniliklər
göydəndüĢmə olmayıb, indiyədək toplanmıĢ təcrübəni dərindən öyrənilib ümumiləĢdirilməsinə
istinad
edəcəkdir. Bu
baxımdan pedaqoji Ģuraların rolu və mövqeyini tədqiq etmək, onların aparılması
təcrübəsinin öyrənməyə
ehtiyac hiss olunur. Pedaqoji ġura həmiĢə kollektiv idarəetmə orqanı olmuĢ və
kollektivin
fikrini ifadə
etməyə xidmət etmiĢdir. Öz əsasnaməsinə görə bu orqan məktəb haqqında direktiv
qərarların
yerinə yetirilməsində,
tədrisin yüksək elmi səviyyəsinin təmin edilməsində Ģüurlu, hərtərəfli
inkiĢafa, həm fiziki,
həm də əqli əmək
bacarığına malik məktəbli gənclərin tərbiyə olunmasında və hazırlanmasında məktəbin,
ailənin və əmək
kollektivlərinin səyini birləĢdirməyə xidmət etməlidir. Bəs pedaqoji Ģura
haqqında
Əsasnamənin tələblərindən
irəli gələn bu vəzifələr indiyədək necə həyata keçirilmiĢdir? Məktəb pedaqoji
Ģuraları həmin vəzifələrin
öhdəsindən gələ bilirmi? Bu suallara təkmənalı cavab vermək çətindir. Çünki tədqiqat
və məktəb
pedaqoji Ģuralarının iĢ təcrübəsinin öyrənilməsi nəticələri göstərir ki,
pedaqoji Ģuraların fəaliyyətində
həddindən artıq
müxtəliflik müĢahidə edilir. Bir çox məktəblərdə pedaqoji Ģuranın kollektiv
idarəetmə
funksiyasından səmərəli
istifadə edilsə də əksər məktəblərdə bunu görmək çətindir. Bir qism məktəblərdə
isə
pedaqoji Ģuralar
tam formal xarakter daĢıyır. Aparılan müĢahidələr, pedaqoji Ģuraların iĢindəki
nöqsanları
qruplaĢdırmağa
imkan verir.
Pedaqoji Ģuranın
iĢinin məzmunu
Ümumtəhsil məktəblərinin
pedaqoji Ģuraları haqqında Əsasnamədə Ģuranın məktəb haqqında hökumət
qərarlarının
yerinə yetirilməsində, tədrisin yüksək elmi səviyyəsinin təmin edilməsində
Ģüurlu, hərtərfli inkiĢafa,
həm fiziki, həm
də əqli əmək bacarığına malik məktəbli gənclərin tərbiyə olunmasında və
hazırlanmasında
məktəbin, ailənin
və əmək kollektivlərinin səyini birləĢdirən «daim fəaliyyətdə olan» orqan kimi
təĢkil edilidyi
göstərilir.
ġuranın tərkibinə məktəbin pedaqoji iĢçiləri, Ģagird ictimai təĢkilatlarının
nümayəndələri, kitabxanaçı,
tibb iĢçiləri,
valideyn komitəsinin sədri, baza müəssisəsinin nümayəndələri, yaĢayıĢ yerlərində
uĢaq və
yeniyetmələrlə tərbiyə
iĢi aparan təĢkilatçı-müəllimlər, istehsalat təlim ustaları daxildirlər.
ġuranın iclaslarına
lazım gələrsə
baĢqa Ģəxslər də dəvət oluna bilər. Mövcud qaydalara görə pedaqoji Ģuranın sədri
məktəbin
direktorudur.
Onun katibi isə Ģuranın tərkibindən açıq səsvermə yolu ilə seçilir. ġuranın
iclaslarının ildə 4
dəfədən az
olmayaraq çağırılması və «zəruri hallarda», «lazım gələrsə» növbədənkənar
iclasların da keçirilə
bilməsi Əsasnamədə
öz əksini tapır.
Pedaqoji Ģuranın
özünün təsdiq etdiyi iĢ planı ilə iĢləməsi, qərarların ġura üzvlərinin azı üçdə
ikisinin
iĢtirakı və səs
çoxluğu ilə qəbul olunması, onların bütün məktəb iĢçiləri üçün məcburiliyi, qərar
qəbulu zamanı
səslərin tən gəldiyi
Ģəraitdə sədrin səsinin həllediciliyi, Ģuranın qərarı ilə razılaĢmadıqda
direktiv təhsil
orqanlarının iĢə
qarıĢması qaydaları Əsasnamə ilə müəyyən edilir. Məktəb direktoru və onun
müavinləri
pedaqoji Ģuranın
qərar və tövsiyələrinin yerinə yetirilməsini təmin edir və görülmüĢ iĢlər barədə
növbəti
iclaslarda məlumat
verirlər.
Məktəbin
pedaqoji kollektivinin qüvvəsini təlim-tərbiyə iĢinin səviyyəsini yüksəltmək
üçün birləĢdirmək,
pedaqoji elmin
nailiyyətlərini və qabaqcıl pedaqoji təcrübəni praktikaya tətbiq etmək pedaqoji
Ģuranın baĢlıca
vəzifələri hesab
edilir. ġuranın səlahiyyət dairəsi, eləcə də müzakirə və həll edəcəyi məsələlərin
coğrafiyası
olduqca
geniĢdir. Məktəbdə aparılan iĢlərin baĢlıca istiqamətləri üzrə bir çox məsələlər
Ģuranın müzakirə
obyekti olur. Bu
baxımdan Ģuranın müzakirə edə biləcəyi məsələlərin coğrafiyası həddindən artıq
geniĢdir.
Ġdarəetmənin
demokratikləĢdirilməsi heç də məktəb rəhbərlərinin hüquq və səlahiyyətlərinin
heçə
endirilməsini tələb
etmir, əksinə, onların görüləcək iĢ üçün məsuliyyətlərini artırır.
Ġnzibati-bürokratik, amirlik
idarəetmə
metodlarının ictima-dövlət idarəetmə metodları ilə əvəz edilməsi məktəb
direktoru və onun
müavinlərinin bu
və ya digər məsələləri təkbaĢçılıq yolu ilə həll edə bilmək səlahiyyətlərini əllərindən
almır. Elə
məsələlər vardır
ki, onları məktəb rəhbərləri öz hüquq və vəzifələri çərçivəsində həll etməlidirlər.
Belə
məsələlərin
kollegial həllini gözləmək süründürməçiliyə, əsl bürokratizmə aparıb çıxara bilər.
70
Pedaqoji Ģuranın
fəaliyyət pirnsipləri
Tədqiqat
prosesində məktəb pedaqoji Ģuralarının fəaliyyətinin öyrənilməsi nəticələrinin
təhlili göstərdi ki,
səriĢtəli, yüksək
təĢkilatçılıq qabiliyyətinə malik olan məktəb rəhbərləri pedaqoji Ģuranın fəaliyyətində
müəyyən
sistem yarada
bilmiĢlər. Belə sistemin mövcud olduğu məktəblərdə pedaqoji ġura, üzərinə düĢən
idarəetmə
funksiyasını müəyyən
dərəcədə yerinə yetirə bilir. Bakının N. Nərimanov rayonundakı 82 saylı məktəbin,
Mingəçevirdəki 3
saylı ümumtəhsil və 1 saylı internat orta məktəblərinin pedaqoji Ģuralırını
buna nümunə
göstərmək olar.
Bu məktəblərdə, eləcə də respublikamızın bir çox baĢqa məktəblərində pedaqoji
Ģuranın
fəaliyyəti müəyyən
prinsiplərə riayət edilməklə qurulur. Bunların çoxu ümumiyyətlə, idarəetmə
prinsipləri ilə
üst-üstə düĢsə də
pedaqoji Ģuranın iĢinin planlaĢdırılması, iclasların hazırlanması və keçirilməsi,
qərarların
qəbulu,
icrasının təĢkili və icraya nəzarətin həyata keçirilməsində spesifik mahiyyət kəsb
edir. Aktuallıq,
kollegiallıq,
kollektivçilik, aĢkarlıq, konkretlilik, razılaĢdırma, nəzəriyyə ilə praktikanın
vəhdəti və təsirlilik belə
prinsiplərdəndir.
Həmin prinsiplərin hər biri pedaqoji Ģura fəaliyyətinin ayrı-ayrı mərhələlərində
müxtəlif təsir
səviyyəsinə
malik olur. Belə ki, pedaqoji Ģuranın keçirilməsinin bir mərhələsində prinsiplərin
hamısı deyil,
onlardan biri və
ya bir neçəsi vacib ola bilir. BaĢqa Ģəkildə desək, müəyyən bir mərhələ üçün
riayət edilməsi
vacib olan bir
prinsip digər mərhələdə o qədər də vacib olmaya bilər. Bunu aydın təsəvvür etmək
üçün pedaqoji
Ģuranın fəaliyyət
mərhələlərini və həmin mərhələlərdə rəhbər tutulası prinsipləri nəzərdən keçirməyi
lazım
bildik.
Tədqiqatçılar
pedaqoji Ģuranın fəaliyyətini Ģərti olaraq 5 mərhələyə ayırırlar:
1. ġuranın
iĢinin planlaĢdırılması;
2. ġura
iclaslarının, eləcə də müzakirə və həll ediləcək məsələlərin hazırlanması;
3. Ġclasın
gediĢinin təĢkili;
4. Qərarların qəbulu
və icrasının təĢkili;
5. Ġcraya nəzarət;
Bu mərhələlərdən
hər birində müəyyən prinsiplərə riayət edilməsi tələb olunur. Hansı mərhələdə
hansı
prinsiplərə
üstünlük verilməli olduğunu təsəvvür etmək üçün ayrı-ayrı prinsiplərin
doğurduğu tələbləri
araĢdıraq.
1. Aktuallıq
prinsipi. Bu prinsip pedaqoji ġura fəaliyyətinin bütün mərhələlərini əhatə etsə
də onların
hamısında eyni təsir
səviyyəsinə malik olmur. Məsələn, iĢin planlaĢdırılması mərhələsində aktuallığa
riayət
olunması səviyyəsi
icraya nəzarət mərhələsindəkindən daha üstündər. ġura iclaslarını planlaĢdırarkən
təlimtərbiyə
iĢini yenidən
qurmaq sahəsində müasir məktəbin qarĢısında duran möhtəĢəm vəzifələrin həlli
üçün daha
aktuallıq kəsb
edən məsələlərin düzgün seçilməsinin əhəmiyyəti böyükdür. Pedaqoji Ģuranın
iĢinin səmərəliliyi
ilk növbədə onun
müzakirəsi üçün seçilmiĢ məsələlərin aktuallığından asılıdır. Müzakirəyə
ayrılan mövzuların
məktəbin ümumi
iĢinə verə biləcəyi səmərəni əvvəlcədən müəyyənləĢdirə bilmək üçün planlaĢdırma
zamanı
aktuallıq
prinsipinə ciddi riayət etmək, Ģura iclaslarının gündəliyinə təkcə vacib olan məsələni
(qeyd edək ki,
məktəb iĢində əslində
vacib olmayan məsələ yoxdur) deyil, daha aktuallıq kəsb edənləri daxil etmək
lazımdır.
ĠĢin baĢlanğıc mərhələsində
xüsusi əhəmiyyət kəsb edən aktuallıq prinsipi sonrakı mərhələlərdə də
nəzərdən
qaçırılmamalıdır. Ġstər məsələnin iclasa hazırlanmasında, istər müzakirənin
gediĢi zamanı çıxıĢların
istiqamətləndirilməsində,
istər qəbul ediləcək qərarın hər bir maddəsinin formalaĢmasında, istərsə də
icraya
nəzarət zamanı
hansı məsələlərin diqqət mərkəzində saxlanmalı olduğunun müyyənləĢdirilməsində
aktuallığın
gözlənməsi
vacibdir. Bəzi tədqiqatçılar aktuallığı, sadəcə olaraq, Ģuraya verilən vacib tələb
kimi Ģərh edirlər.
(bax. S. E.
Xoze. Direktor Ģkolı. S. 90, Q. Ġ. Qorskaya. Orqanizaüiə uçebno-vospitatelğnoqo
proüessa v Ģkole. S.
60). Fikrimizcə,
pedaqoji Ģuranın fəaliyətini bütövlükdə əhatə edən aktuallıq prinsipinin özü
bir çox tələblərlə
bağlıdır. Elə
Ģuranın fəaliyyətinin ilk mərhələsi hesab edilən planlaĢdırma zamanı seçilən
mövzunun aktuallığını
müəyyənləĢdirmək
üçün bir sıra tələblər gözlənilməlidir. Onlardan biri mövzunun konkret məktəbin
həyatı üçün
əhəmiyyətliliyidir.
Axı bir məktəb üçün müzakirəsi aktual olan məsələ, baĢqa bir məktəb Ģəraitində
aktuallıq
kəsb etməyə bilər.
Məsələn, peĢəyönümü iĢinin yaxĢı təĢkil edildiyi bir məktəbdə hər il «məktəbdə
peĢəyönümü
iĢinin
aparılması»nı müzakirə etmək əhəmiyyətlilik tələbi baxımından aktuallıq kəsb
etmir. Özlüyündə isə belə
bir mövzunun
aktuallığını inkar etmək olmaz. Bu məsələ peĢəyönümü iĢinin təĢkili sahəsində
kifayət qələr
nailiyyət
qazanmamıĢ bütün məktəblər üçün aktuallıq kəsb edə bilər.
Əhəmiyyətlilik tələbi
pedaqoji Ģurada ayrı-ayrı fənlərin tədrisinə, məktəb iĢinin konkret sahəsinə
aid
xüsusi məsələlərin
müzakirəsini inkar edir. Belə məsələlərin müzakirəsi nə qədər vacib olsa da
onun pedaqoji
Ģuranın gündəliyinə
daxil edilməsi münasibəti bilinmir. Məsələn, «ġagirdlərin bilik keyfiyyətinin
yüksəldilməsində
təkrarın rolu» kimi məsələ maraqlı və vacib olsa da onun metodbirləĢmələrdə və
ya
seminarlarda,
yaxud da direktoryanı müĢavirələrdə müzakirəsi daha münasibdir.
Aktuallıq
prinsipinin doğurduğu tələblərdən biri də perspektivlilik və münasiblikdir.
Seçilən mövzu
zaman aktual
hesab olunur ki, onun müzakirəsinin həmin tədris üçün perspektivi olsun.
Perspektivlik
münasibliklə sıx
bağlıdır. Hansı məsələnin tədris ilinin hansı dövründə müzakirə edilə bilməsi
münasiblik tələbi71
ilə sıx
bağlıdır. Bəzən belə fikir irəli sürülür ki, bir tədris ilində bir məsələni bir
dəfə müzakirə etmək olar. Onun
ikinci dəfə
müzakirəsi təkrara yol verdiyindən aktual hesab oluna bilməz. Bu, doğru fikir
deyildir. Münasiblik
tələbi məsələnin
təkrar müzakirəsinə yol verir. Bu, müzakirə edilən məsələnin məzmunu ilə sıx
surətdə bağlıdır.
Ola bilər ki, dərs
ilinin əvvəlində müzakirə edilmiĢ məsələ üzrə qəbul edilmiĢ qərarların həyata
keçirilməsi
vəziyyətinin
yoxlama nəticələri həmin məsələ ətrafında daha təsirli tədbirlər görülməsi zəruriyyətini
doğursun.
Belə hallarda həmin
məsələnin yenidən müzakirəsi münasib olub, aktuallıq kəsb edə bilər.
2. Kollegiallıq
prinsipi. Kollegiallıq pedaqoji Ģuranın mahiyyətindən doğur. Bu, kollegial idarəetmə
təĢkilatı
olduğundan onun istər planlaĢdırılmasında, istər hazırlanmasında, istər iclasın
gediĢində, istər
qanunların qəbulunda,
istərsə qərarların yerinə yetirilməsində və istərsə də qərarların icrasına nəzarətin
aparılmasında
kollegiallıq təmin edilməlidir. Bütün məsələlər Ģura üzvlərinin əksəriyyətinin rəyi
əsasında həll
edilməlidir. Hər
bir qərar əsl məsləhətləĢmə, diskussiya nəticəsində qəbul olunmalıdır.
PlanlaĢdırma zamanı
kollegiallıq, əsasən
məsləhətləĢmə yolu ilə təmin edilirsə, iclasın gediĢində, qərarların qəbul
edilməsində
diskussiyaya
daha geniĢ yol verilməlidir. ġuranın bütün fəaliyyəti kollektivin ayrı-ayrı
üzvlərinin fikir və
rəylərinin süzgəcindən
keçmiĢ toplusu ilə nəticələnməlidir. ġuranın qərarı kollektivin iradəsini ifadə
edən
kollegial idarəetmə
tapĢırıqlarına çevrilməlidir. Bu qərarın-tapĢırıqlarının hər hansı birini yerinə
yetirməmək və
ya onu yerinə
yetirməkdən imtina etmək kollektivin hər bir üzvünün öz qərarından imtina etməsi
deməkdir.
3.
Kollektivçilik prinsipi. Kollektivçilik kollegiallıqla sıx bağlıdır. Pedaqoji
Ģuraya məsələlərin
seçilməsi,
hazırlanması və onların müzakirəsində, habelə qəbul edilmiĢ qərarların yerinə
yetirilməsində, icraya
nəzarətin
aparılmasında kollektivçilik təmin edilir. Lakin məsələlərin istər
planlaĢdırılması, istər həlli, istərsə də
qərarların
icrası kollektiv əməyin məhsulu olsa da, icra üçün məsuliyyət fərdi olaraq
qalır. Kollektivin hər bir
üzvü icra üçün
kollektiv qarĢısında fərdi məsuliyyət daĢıyır. Pedaqoji Ģuranın iĢində
kollektivçilik aĢağıdakı
Ģərtlərlə təmin
edilir:
– Ġclasın
hazırlanmasında ġura üzvlərinin iĢtirakı (vəziyyətin öyrənilməsi, tövsiyə və təkliflərin
hazırlanması);
– Ģura üzvlərinin
iclas materialları ilə (arayıĢ, məlumat, məruzə mətni və ya tezisləri,
statistik məlumatlar,
qərar layihəsi)
tanıĢ edilməsi;
– məsələlərin
müzakirəsi və qərar qəbul edilməsində, eləcə də qəbul edilmiĢ qərarların yerinə
yetirilməsində
ġura üzvlərinin geniĢ və fəal iĢtirakı;
– Ģura üzvlərinin
hər birinin Ģəxsi təĢəbbüslə məktəb iĢinin yaxĢılaĢdırılmasına yönəldilən məsələləri
Ģuranın müzakirəsinə
vermək hüquqi və səlahiyyətindən istifadə etmələri.
Kollektivçilik
prinsipinin Ģərtlərinin tam təmin edilməsi kollegial idarəetməni tamamlayır.
4. AĢkarlıq
prinsipi. Bu prinsipə pedaqoji Ģuranın fəaliyyətinin bütün mərhələlərində riayət
olunmalıdır.
AĢkarlıq həyatımızın
bütün sahələrində olduğu kimi, xalq təhsilini idarəetmədə və aparıcı prinsip
olaraq qalır. O
cümlədən, məktəbin
pedaqoji Ģurası da bu prinsipə ciddi riayət etmədən öz fəaliyyətini səmərəli
qura bilməz.
Pedaqoji ġura
üzvlərinin iĢtirakı ilə hazırlanmıĢ iĢ planı məktəb kollektivinin bütün üzvlərinə
çatdırıldığı kimi,
hazırlanmıĢ qərar
layihələri də onu müzakirə edəcək adamlara əvvəlcədən bəlli olmalıdır. Qəbul
olunmuĢ
qərarlar təkcə
icraçılara deyil, məktəb kollektivinin üzvlərinə məlum olmalıdır. AĢkarlıq tələb
edir ki,
məsələlərin
müzakirəsi prosesində hadisə və faktların tam aydın Ģərhi verilsin, qərarların
icrası və icraya nəzarət
zamanı kollektiv
üzvlərinin iĢtirakı təmin edilsin.
Tam aĢkarlıq Ģəraitində
fəaliyyət göstərən pedaqoji Ģuralar hamının diqqət mərkəzində olur, müəllim və
tərbiyəçilər onun fəaliyyətini
çox böyük maraqla izləyir, həmiĢə yenilik gö
0 коммент.:
Отправить комментарий