INFORMASIYALARDAN ISTIFADƏNIN TƏŞKILI
Ġdarəetmə problemləri həllinin ilk mərhələsi
informasiyaların toplanmasıdır. Bundan sonra, onlardan
istifadənin təĢkili baĢlanır. Bu isə aparıcı mərhələ
olub, idarəetmə qərarının səviyyəsini müəyyən edir. Ġstər
informasiyaların miqdarı, istərsə də onların məzmun
dolğunluğu nə qədər qaneedici olsa da onlardan səmərəsiz
istifadə qarĢıya qoyulan məqsədə nail olmanın səviyyəsini
aĢağı salır. Ona görə də informasiyalardan istifadənin
təkmilləĢdirilməsinə ehtiyac yoxdur. Bu sahədə iĢin
aĢağıdakı istiqamətlərini müəyyən etmək olar:
1. Sənədlərin qruplaĢdırılması.
2. Artıq məlumatların ixtisarı.
3. Planlı hesabatların səmərələĢdirilməsi.
4. Statistik və mətni məlumatların uzlaĢdırılması.
5. Ġnformasiyaların təhlilində texniki vasitələrin tətbiqi.
Hər hansı idarəetmə qərarının hazırlanması üçün
mövzu üzrə toplanmıĢ informasiyalar (həm statistik,
həm də mətni məlumatlardan ibarət ola bilər) müxtəlif
parametr üzrə qruplaĢdırılmalıdır. Hər Ģeydən əvvəl,
məsələnin (problemin) həlli üçün lazım olan direktiv
informasiyaların aĢağıdakı ardıcıllıqla nəzərdən
keçirilməsi və onlardan irəli gələn vəzifələrin müəyyənləĢdirilməsi
məsləhət görülür:
1. Problemin qoyuluĢu ilə əlaqədar rəhbər orqanların
qərarlarının taktiki və strateji istiqamətlərini
əks etdirən direktiv informasiyalar. Məsələn, əgər
hazırlanan məsələ «məktəbdə əmək təlimi, tərbiyəsi və
peĢəyönümü iĢinin təĢkili» mövzusundadırsa, bu sahədəki
cari və strateji vəzifələri müəyyənləĢdirmək üçün
ümumtəhsil və peĢə məktəbinin inkiĢafına yönəldilmiĢ
qərarlara, məktəblilərin əmək tərbiyəsini, təlimini,
peĢəyönümünü yaxĢılaĢdırmaq və onların
ictimai-faydalı məhsuldar əməyini təĢkil etmək haqqında nazirliyin
təlimati məktublarına müraciət etmək zəruridir.
2. Problemin həyata keçirilməsi üzrə qəbul edilmiĢ
normativ sənədlər. Məsələn, yuxarıda adını
çəkdiyimiz mövzu ilə əlaqədar əmək təlimi
proqramlarını, baza müəssisəsi haqqında əsasnaməni, konkret
məktəbdə əmək təlimi, tərbiyəsi və peĢəyönümü iĢinin
yaxĢılaĢdırılması üçün yuxarı təĢkilatların ayırdıqları
əlavə vəsait və avadanlıqlar, iĢ yerləri və sair
haqqında normativlər buraya daxil edilə bilər.
Direktiv sənədlər qruplaĢdırılıb vəzifələr müəyyənləĢ-dirildikdən
sonra, mövcud vəziyyəti əks etdirən
məlumatlar araĢdırılmalı və təhlil olunmalıdır.
Burada da müəyyən ardıcıllığa riayət etmək mümkün olsa da,
konkret tövsiyə vermək olmaz. Çünki hansı sənədin
obyekti daha düzgün əks etdirdiyini qabaqcadan
müəyyənləĢdirmək çətindir. Ona görə də məktəb
direktoru bu qəbildən olan informasiyaları qruplaĢdırarkən öz
Ģəxsi intuisiyasına istinad etməyə çalıĢmalı, hansı
sənədlərin mövcud vəziyyəti daha obyektiv əks etdirə
biləcəyinə inamı daha çoxdursa, onların öyrənilməsini
ön plana çəkməlidir. Buraya aĢağıdan verilən yazılı və
statistik hesabatlar, aparılmıĢ yoxlamaların nəticələrinə
dair arayıĢlar, məktəbin müvafiq kollegial orqanlarının
iclas protokolları və qərarları, məktəb üzrə
verilmiĢ əmr və sərəncamlar, məktəb direktorunun Ģəxsi
müĢahidəsinə aid qeydlər, uçota alınmıĢ Ģifahi məlumatlar
və sair daxildir.
Elmi-pedaqoji və metodik informasiyaların təhlili
zamanı da ixtisarlara yol verilə bilər. Burada baĢlıca
diqqət heç də informasiyaların «təzəliyinə» deyil,
konkret idarəetmə məsələsinin həlli üçün onun vacibliyinə,
aktuallığına yetirilməlidir. Söz yox ki, rəhbər iĢçi
həll etməyə çalıĢdığı problem üzrə mövcud ədəbiyyat
mənbələrinin hamısından xəbərdar olmağa
çalıĢmalıdır. Lakin konkret məsələnin həllində onların hamısına istinad
etməyə səy göstərmək lazım gəlmir. Belə
informasiyalar içərisindən «artıq» olanları seçib kənara qoymağı
bacarmaq rəhbər iĢçidən elmi-pedaqoji, metodik
ustalıq və idarəetmə səriĢtəliliyi tələb edir.
Artıq məlumatların ixtisarı istiqamətində iĢ o zaman
müvəffəqiyyətli olar ki, əldə edilən informasiyalar
keyfiyyətli olsun. Bu baxımdan, birinci növbədə,
planlı hesabatların səmərələĢdirilməsi istiqamətində müntəzəm
iĢ aparılmalıdır. Məlumdur ki, hər hansı idarə
olunan obyektdə, o cümlədən məktəbdə planlı hesabatlar tətbiq
olunur. Məsələn, məktəbin yarımillik və ya illik
statistik hesabatları, ictimai təĢkilatların hesabat məruzələri və
sair planlı hesabatlar sayılır. Bunların səmərələĢdirilməsi
sahəsində aparılacaq iĢlər sonradan onlardan zəngin və
faydalı informasiya mənbəyi kimi istifadə olunmasına
Ģərait yaradır. Qabaqcıl məktəb rəhbərləri planlı
hesabatların səmərələĢdirilməsi üzrə iĢi təsadüfdən-təsadüf
deyil, müntəzəm və sistematik aparırlar. Onlar hansı
hesabatın nə vaxt veriləcəyini dəqiqləĢdirir, yazılı
hesabatlar üçün tematik sorğu sxemləri hazıralyır və hər bir
hesabatı Ģəxsən özü qəbul edir, bunun üçün ayrıca
vaxt ayırırlar. Müəyyən edilmiĢ tələblərə cavab verməyən hesabatlar
geri qaytarılaraq yenidən iĢlənir. Belə olduqda, hər
bir hesabatın məzmunu haqqında rəhbərdə müəyyən
təsəvvür yaranır və o, gələcəkdə hər hansı idarəetmə
qərarı hazırlayarkən hansı hesabatdan nə kimi informasiyalar
əxz etməyin mümkünlüyünü müəyyənləĢdirə bilir. Deməli, onun «artıq» informasiyaları seçə bilmək
imkanları da
çoxalmıĢ olur.
Ġnformasiyaların
təhlili prosesində statistik və mətni məlumatların uzlaĢdırılması istiqamətində
iĢə xüsusi
diqqət yetirilməlidir.
Məktəb təcrübəsində bu sahədə müəyyən nöqsanlara yol verilir. Belə ki, bəzən
statistik
məlumatlarda
verilən rəqəmlər, məktəb direktorunun tabeliyində verilən rəqəmlər, məktəb
direktorunun
tabeliyində olan
iĢçilərin mətni hesabatlarında verilən rəqəmlərə uyğun gəlmir. Bu onun nəticəsidir
ki, məktəbin85
illik statistik
hesabatların (deyək ki, dərs ilinin əvvəli üçün yuxarı maarif orqanlarına verilən
Oġ-1 hesabatı)
tərtibində
maraqlı Ģəxslər yaxından və əlaqəli iĢtirak etmirlər. Çox
vaxt hesabatlardakı rəqəmlər real vəziyyəti
olduğu kimi deyil, təhrif olunmuĢ Ģəkildə ifadə
edir.
0 коммент.:
Отправить комментарий