METODIK
IŞLƏRIN TƏŞKILINƏ RƏHBƏRLIK
Qeyd etdiyimiz kimi, hazırda məktəb qarĢısında duran
mühüm təlim-tərbiyə vəzifələrinin yerinə
yetirilməsində pedaqoji kollektivə elmi rəhbərliyin
və nəzarətin həyata keçirilməsinin böyük əhəmiyyəti vardır.
Bu, eynilə dərsə verilən müasir tələblərə düzgün əməl
edilməsi iĢinin təĢkilinə də aiddir.
Məktəbin direktoru əvvəlcə dərsə verilən müasir tələblərin
nədən ibarət olduğunu, onun məzmun və
mahiyyətinin müəllim kollektivi tərəfindən öyrənilməsini
təĢkil edir. Bu məqsədlə məktəbdəki metodguĢədə
xüsusi yer ayırılır. Müəllim kollektivini lazımi ədəbiyyatla
təmin etmək və iĢi sürətləndirmək məqsədi ilə
buraya «Təlimdə problemlilik nədir», «Dərsin
intensivləĢdirilməsi», «Dərsdə əks-əlaqə yaradılması
təcrübəsindən», «ġagirdlərin müstəqil iĢlərinin təĢkili
təcrübəsindən», «ProqramlaĢdırma ünsürləri olan dərs»,
«Müasir dərs və ona verilən tələblər», «Fəal və
interaktiv təlim/tədris metodları» adlı məqalələr, müxtəlif fənlər
üzrə müasir dərsə verilən tələblərin tətbiqini Ģərh
edən dərs nümunələri olan materiallar toplanılır.
Müəllimlər həmin materialları müntəzəm olaraq öyrənməyə
baĢlayır. Dərsə verilən müasir tələblər
əsasında fəal dərsə dair vaxtaĢırı söhbətlər təĢkil
edirlər.
Tədrisin keyfiyyətini yüksəltmək və təlimi təkmilləĢdirməkdə
fənn kabinetləri xüsusi əhəmiyyətə
malikdir. Bunu nəzərə alaraq məktəbdə tarix,
biologiya, coğrafiya, xarici dil, ədəbiyyat, rus dili, riyaziyyat
kabinetləri yaradılır, onlar müəllim və Ģagirdlərin
köməyi ilə əyani vəsaitlərlə zənginləĢdirilir. Dərslərin kabinet
sistemi ilə keçirilməsi üçün cədvəl tərtib edilir.
Təlimin texniki vasitələrindən kompüterlərin müəllimlərin
iĢlədə bilməsi üçün ayrıca qısamüddətli kurslar
təĢkil olunur. Bu iĢlə məktəbin fizika-riyaziyyat müəllimləri
cəlb edilir. Artıq kompüterlərdən bütün müəllimlər
müstəqil istifadə etmək bacarığına yiyələnirlər.
Dərsə verilən müasir tələblər haqqında kimin nə qədər
təsəvvürə malik olduğunu öyrənmək məqsədi ilə
məktəbdə seminar-müĢavirə keçirildi. Məlum oldu ki,
hamı dərsə verilən müasir tələblər haqqında tam
təsəvvürə malikdir. Məktəb rəhbərləri müəllimlərin
bu tələblərə necə əməl etdiklərini müəyyənləĢdirmək üçün
dərslərdə tez-tez iĢtirak etdilər. Aydın olur ki, həmin
tələblər haqqında müəllimlər tam təsəvvürə malik olsalar
da dərslərdə onlardan lazımi səviyyədə istifadə
etmirlər. Bunun üçün sınaq dərsləri və baĢqa tədbirlər həyata
keçirməklə, istənilən nəticəni əldə etmək mümkün
olur.
Müəllimlərin yeni tədris metodlarına yiyələnməsi
kimi çətin və mürəkkəb iĢə elmi cəhətdən düzgün və
ardıcıl nəzarət etmədən bu sahədə lazımi müvəffəqiyyət
qazanmaq olmaz. Bunu nəzərə alan məktəb rəhbərləri
müəllimlərlə müntəzəm iĢ aparır, təlim prosesinin
yüksək səviyyədə təĢkilinə köməklik göstərir, dərsləri birlikdə
təhlil edir, nöqsanların aradan qaldırılması üçün
lazımi məsləhətlər verirlər.
R(ġ)Tġ-nin ümumtəhsil məktəblərində yaradılmıĢ dayaq
məntəqələri bu sahədə xüsusi əzəmiyyətə
malikdir. Dərslərin müĢahidəsi zamanı nəzəri məsələlərin
öyrənilməsi ilə bərabər onun tətbiqinə, laboratoriya
iĢləri və yazı normalarının yerinə yetirilməsinə
xüsusi diqqət yetirilir. ġagirdlərin öyrəndiklərini tətbiq etməyi
bacarmasını müəyyənləĢdirmək üçün yoxlama yazı iĢləri
aparılır.
Hamıya məlumdur ki, müəllimlərin ideya-siyasi, nəzəri
və metodik hazırlığının təkmilləĢdirilməsi
mühüm məsələdir. Müəllimə metodik kömək göstərməyin
məqsədi onun pedaqoji fəaliyyətinin müxtəlif
növlərinə verilən prinsipial pedaqoji tələbləri əsl
elmi əsasda izah etmək, daha inandırıcı misallar üzərində bu
tələblərin mahiyyətini açmaq, dərsdə və ondan kənarda
yaranan ən müxtəlif iĢ vəziyyətlərində onları rəhbər
tutmağı öyrətməkdir. Hazırda məktəb rəhbərlərindən
müəllimlərin nəzəri hazırlığını yüksəltmək üçün daha çox
qayğı göstərmək tələb olunur. Bunsuz müəllim proqram
materiallarının hərtərəfli elmi izahını və təlimə metodik
yanaĢmanı təmin edə bilməz.
Son illər müəllimlərin ixtisasını və pedaqoji
ustalığını yüksəltməyin əsas formaları
müəyyənləĢdirilmiĢdir. Bunlara məktəb rəhbərlərinin
fərdi və metodik kömək göstərməsi, konsultasiyalar,
müəllimlərin pedaqoji ədəbiyyatla müstəqil iĢi,
pedaqoji praktikumlar, qabaqcıl təcrübə məktəbləri,
metodbirləĢmələr, problemli seminarlar, dayaq məntəqələrində
fəal təlimlə bağlı müəllimlərin təkmilləĢdirilməsi
elmi-praktik konfranslar aiddir.
Direktor müavininin gündəlik dərslərdə olarkən müəllim-lərə
verdiyi tövsiyələr metodik köməyin ən
təsirli formaların-dan biridir. Müəllimlərə verilən
metodik tövsiyələr o vaxt təsirli olur ki, dinləyicinin dərsə
müəyyən qədər hazırlığı olsun. Qabaqcıl məktəblərdə
dinləniləcək dərsin həftəlik qrafiki verilir. Qrafikdə dərsin
adı, sinfi, tarixi, rəhbəri və məqsədi göstərilir.
Bu cür dinləmənin üstünlüyü ondadır ki, müəllimin təlim iĢinə
məsuliyyəti artır, dərsə yaxĢı hazırlaĢır və s.
Müəllimlərin pedaqoji ustalığını artırmaq üçün
onların qüvvəsi ilə keçirilən fərdi və kollektiv
məsləhətlərin də əhəmiyyəti böyükdür. Dayaq məntəqələrində
aparılan həmfikirlərin söhbətləri, məsləhətlər
zamanı proqram materiallarının əsas məzmunu və
izahı, lazım bilinən cəhətləri Ģərh olunur, müəllimlərin
arzularına uyğun olaraq bu və ya baĢqa suallar
aydınlaĢdırılır. 100
Müəllimlərin nəzəri və praktiki hazırlığını təkmilləĢdirmək
üçün onların elmi ədəbiyyat üzərində müstəqil
iĢinin təĢkili də həlledici əhəmiyyətə malikdir.
Respublikanın qabaqcıl məktəblərində bu iĢə ciddi
fikir verilir. Həmin məqsədlə müəllimlərdən Ģəxsi
təhsil planı alınır. Pedaqoji Ģuralar, metodbirləĢmələr,
açıq dərslər və s. vasitəsilə onların Ģəxsi təhsilinə nəzarət
edilir.
Müəllimlərin ixtisasını və pedaqoji ustalığını
artırmağın özünü ən çox doğrultmuĢ ənənəvi forması dayaq
məntəqələrində aparılan məĢğələlərdir. MəĢğələlər müəllimlərin
ideya-siyasi, nəzəri və metodik hazırlıq
səviyyəsini yüksəltməkdə, uĢaqların təlim və tərbiyəsinin
yeni, daha mükəmməl üsul və priyomlarına, ən yaxĢı
müəllim və tərbiyəçilərin iĢ təcrübəsinə yiyələnməkdə,
elmin ən yeni nailiyyətləri ilə, pedaqoji və elmi-kütləvi
ədəbiyyatla tanıĢ olmaqda köməklik göstərməlidir.
Qabaqcıl məktəblərdə aparılacaq metodik iĢin planı tərtib
edilərkən məktəbdaxili metodbirləĢmənin iĢinin
düzgün təĢkilinə xüsusi diqqət yetirilir. Çünki
metodik iĢin mərkəzində duran metodbirləĢmələr, eyni zamanda,
müəllim və məktəb rəhbərlərinin iĢ təcrübəsinin
yayılması üçün geniĢ imkan yaradır.
Direktor müavini qrafik üzrə müəllimlərin dayaq məntəqələrində
iĢtirakını təĢkil edir.
Dayaq məntəqələrində həmfikirlər əsasən təlim-tərbiyə
iĢinin baĢlıca problemləri, fənnin elmi-nəzəri və
metodik məsələləri, yeni elmi-metodik ədəbiyyat,
pedaqoji jurnalların icmalları müzakirə olunur, geniĢ təcrübə
mübadiləsi aparılır. Bütün bunlarla yanaĢı, həmfikirlərin
yığıncağında müxtəlif mövzularda mühazirələr oxunur;
ev tapĢırığının və yoxlama yazı iĢi dəftərlərinin vəziyyəti,
sinif, fənn müəllimlərinin Ģagirdlərlə apardıqları
sinifdənxaric və məktəbdənkənar iĢlər təhlil edilir;
açıq dərslər müzakirə olunur; fənnə aid dərnək, fakültativ
məĢğələ, olimpiada iĢləri, müəllimlərin Ģəxsi təhsil
vəziyyəti nəzərdən keçirilir, müasir təlim metodlarından,
əyanilikdən, təlimin texniki vasitələrindən istifadə
yolları müəyyənləĢdirilir.
Məktəbdə fikir verilən metodik iĢin ən təsirli
formalarından biri də dərslərdə qarĢılıqlı iĢtirak etməkdir.
Hər bir müəllim ən azı il ərzində iki dəfə həmkarının
dərsində iĢtirak edir. Dərsdən sonra geniĢ fikir mübadiləsi
aparılır.
Ġstər müəllimlərin elmi-nəzəri, pedaqoji və metodik
hazırlığının artırılmasında, istərsə də məktəbdə təlimtərbiyənin
keyfiyyətinin yüksəldilməsində metodik iĢ mühüm rol
oynayır. Bu cəhətdən dayaq məntəqələrinə
fikir mübadiləsi mərkəzi desək səhv etmərik.
Ümumiyyətlə, müasir dövrdə təlim və tərbiyənin
keyfiyyətinin yüksəldilməsi məktəbdə metodik iĢin
təĢkili ilə qırılmaz surətdə bağlıdır. Metodik iĢin
qabaqcıl təcrübə əsasında təĢkili təlim metodlarının
təkmilləĢdirilməsi yolunda baĢlıca vasitədir.
Məktəbdəki fənn komissiyalarında tez-tez təlim-tərbiyə
iĢinin canlı məsələləri müzakirəsi vacibdir.
Təlimin məzmununa verilən yeni tələblərlə əlaqədar
özünü doğrultmuĢ metod və priyomların tətbiqi fənn
komissiyalarının iĢinin baĢlıca məzmununu təĢkil etməlidir.
Açıq dərslər planlaĢdırılarkən uzun müddət pedaqoji
fəaliyyət göstərən müəllimlərin iĢi ön plana çəkilir.
Belə dərslərə məntəqə metodbirləĢməsinin sədrləri, həmin
fəndən dərs deyən müəllimlər, habelə qonĢu
məktəblərin müəllimləri də dəvət edilir. Həmin dərs
cədvələ münasib vaxtda salındığından məktəbin ümumi iĢ
rejiminə təsir etmir.
Dərsə gənc müəllimlərin dəvət edilməsi də pedaqoji
iĢin keyfiyyətini artırır. Açıq dərsin mövzusunu ya
fənn komissiyasının sədri, ya da müəllimin özü
seçir.
Açıq dərs keçən müəllim ona ciddi hazırlaĢır. Dərsdə
hansı üsul və priyomlardan, hansı texniki
vasitələrdən və əyani vəsaitdən istifadə ediləcəyi əvvəlcədən
planlaĢdırılır. Məhz belə hazırlıqlı dərs nümunəsi
həqiqi dərs kimi keçilir və hamı bu iĢdən
faydalanır.
Açıq dərsin müzakirəsi çoxsahəli və çətindir.
DeyilmiĢ tənqidi qeydlər tutarlı, əssaslandırılmıĢ və elmi
cəhətdən sanballı olmalıdır ki, müzakirə sözçülüyə
çevrilməsin. Tənqidi qeydlərin göstəriĢ halında verilməsi az
faydalı olar. Direktor müavini bu qeydləri göstəriĢ
halında yox, metodik təklif xarakterində deyir. Müzakirə
zamanı son söz açıq dərsi aparan müəllimə verilir. Həmin
çıxıĢda o, deyilmiĢ tənqidi qeydlərə cavab verir, nə
üçün bu dərsdə məhz baĢqa cür deyil, belə hərəkət
etdiyini əsaslandırır. Dərsin planı, istifadə edilən materiallar
müzakirənin yekunlarına aid sənədlə bir yerə
toplanır və məktəbin «metodiki guĢə»sində saxlanılır.
Bəzən açıq dərslərə qiymət verilməsini təklif edirlər.
Lakin təcrübə göstərir ki, bu doğru deyil. Belə ki,
əvvəla açıq dərs pedaqoji təcrübəçinin dediyi sınaq
dərsi deyil, ikincisi isə bu məsələ haqqında ayrıca qiymət
meyarı yoxdur.
Məktəbin metodik iĢləri sırasında gənc müəllimlərlə
aparılan iĢin özünəməxsus yeri vardır. Gənc
mütəxəssisə ayrı-ayrı mövzuların tədrisi metodikası,
pedaqogika elminin müasir nailiyyətlərindən istifadə
etmək, ümumiyyətlə, təlimin effektliliyini yüksəldən,
Ģagirdlərin fəallığını artıran metod və priyomlar, paylama
və didaktik materiallardan istifadə etmək, proqramda
nəzərdə tutulmuĢ praktik və laborator iĢlərin təĢkili və
aparılması haqqında ixtisaslı kömək edilməsi zəruridir.
Məktəbdə aparılan
metodik iĢ çoxsahəlidir. Lakin biz onların
0 коммент.:
Отправить комментарий