Pedaqoji təhlil tam pedaqoji prosesi idarəetmənin
funksiyalarından biridir. Ġdarəetmə dövrəsinin
strukturunda pedaqoji təhlil xüsusi yer tutur.
Ardıcıl və bir-biri ilə qarĢılıqlı bağlı olan funksiyalardan ibarət
olan hər hansı idarəetmə dövrəsi pedaqoji təhlillə
baĢlayır və onunla da qurtarır.
Ġdarəetmənin və pedaqoji fəaliyyətin effektliyi məktəb
rəhbərlərinin, müəllimlərin pedaqoji təhlilin
metodikasına yiyələnmələrindən çox asılıdır. Məktəb
direktorunun fəaliyyətində vaxtında aparılmayan və ya
səriĢtəsiz aparılan təhlil məqsədləri və vəzifələri
müəyyənləĢdirmə mərhələsində konkretsizliyə, hətta qəbul
olunan qərarların əsassızlığına gətirib çıxarır.
Pedaqoji və ya Ģagird kollektivində iĢlərin həqiqi vəziyyətini
bilmək pedaqoji prosesin tənzimlənməsi və
korrektirovkası prosesində düzgün qarĢılıqlı münasibətlər sisteminin
yaranmasında çətinliklər yaradır.
Pedaqoji təhlilin əsas məqsədi pedaqoji prosesin vəziyyətini
və inkiĢaf tendensiyasını öyrənmək, onun
nəticələrini obyektiv qiymətləndirmək, bunun əsasında
idarəetmə sistemini qaydaya salmaq üçün tövsiyələr
iĢləyib hazırlamaqdır. Ġdarəetmə dövriyyəsinin
strukturunda bu funksiya ən çətin funksiyalardan biridir, çünki
təhlil öyrənilən obyektin hissələrə bölünməsini, hər
bir hissənin rolunu və yerini qiymətləndirməyi, hissələri
vahid tam halında birləĢdirməyi, sistem yaradan
amillər arasında əlaqələr yaratmağı nəzərdə tutur.
Ġdarəetmənin baĢqa funksiyalardan, məsələn
planlaĢdırma və ya təĢkil etmə funksiyalarından fərqli
olaraq, pedaqoji təhlil funksiyası zahirən az
effektli görünür. Əslində o Ģəxsiyyətdən maksimum intellektual
gərginlik, pedaqoji faktları və hadisələri müqayisə
etmək, ümumiləĢdirmək, sistemləĢdirmək, sintezləĢdirmək
üçün formalaĢmıĢ analitik təfəkkürə malik olmağı tələb
edir.
Məktəbdaxili idarəetmənin nəzəriyyə və praktiksında
pedaqoji təhlilin aĢağıdakı əsas növləri müəyyən
olunmuĢdur: parametrik (parametr-hər hansı bir hadisənin
bu və ya digər xassəsini göstərən kəmiyyət) təhlil,
tematik təhlil, yekun təhlil.
Parametrik təhlil təhsil prosesinin gediĢi və nəticələri
haqqında gündəlik informasiyanı öyrənmək,
prosesə mane olan səbəbləri aĢkar etmək məqsədini
güdür. Parametrik təhlilin
yekunlarına görə tam pedaqoji
prosesin
gediĢini tənzimləmək üçün düzəliĢlər və dəyiĢikliklər aparılır. ġagirdlərin
cari yetirməsi, gün ərzində,
həftə ərzində
siniflərdə və məktəbdə intizam, dərslərə və sinifdənxaric məĢğələlərə davamiyyət,
məktəbin
sanitar vəziyyəti,
dərs cədvəlinə riayət olunması və baĢqa məsələlər parametrik təhlilin
predmetidir.
Dərslərə və
sinifdənxaric məĢğələlərə məktəb direktorunun və onun müavinlərinin baĢ çəkməsi
onların
apardıqları
parametrik təhlilin əsas məzmununu təĢkil edir. Parametrik təhlilin nəticələrinin
qeydə alınması,
onların sistemləĢdirilməsi
və iĢlənməsi tematik pedaqoji təhlil üçün Ģərait yaradır.
Tematik təhlil
pedaqoji prosesin gediĢindəki daha sabit, təkrar olunan asılılıqları və onun nəticələrini
öyrənməyi nəzərdə
tutur. Sinif və sinifdənxaric fəaliyyətin öyrənilməsinə sistemli yanaĢma
tematik təhlilin
məzmununda özünü
daha çox göstərir. Əgər parametrik təhlilin predmeti ayrıca bir dərs və ya
sinifdənxaric
məĢğələ ola bilərsə,
tematik təhlilin predmeti dərslər sistemi, sinifdənxaric məĢğələlər sistemi ola
bilər. Direktor
və ya onun
müavini müəllimin ancaq bir neçə dərsini, məĢğələsini təhlil edəndən sonra onun
iĢ sistemi haqqında
tam təsəvvür ala
bilər.
AĢağıdakı
komleks problemlər tematik təhlilin məzmununu təĢkil edir: təlim metodlarının
optimal
əlaqələndirilməsi,
Ģagirdlərin biliklər sisteminin formalaĢdırılması, müəllimlərin, sinif rəhbərlərinin
əxlaq,
estetik, fiziki,
intellektual tərbiyəsi üzrə iĢ sistemi; pedaqoji mədəniyyətini yüksəltmək üzrə
müəllimin iĢ
sistemi; məktəbdə
innovasiya mühitini formalaĢdırmaq üzrə pedaqoji kollektivin fəaliyyəti .
Parametrik təhlilin
məlumatlarına istinad edərək məktəbin rəhbərləri analitik iĢin gediĢində yekun
təhlilin
məzmunu və
texnologiyasını hazırlayır və əsaslandırır.
Yekun təhlil
rübün sonunda, tədris ilinin yarısında və axırında keçirilir, əsas nəticələri və
onlara nail
olma səbəblərini
öyrənmək məqsədini güdür. Yekun təhlil idarəetmənin bütün funksiyalarının həyata
keçməsi
üçün Ģərait
hazırlayır. Yekun təhlil haqqında informasiya parametrik və tematik təhlil
haqqında məlumatlardan,
rüblük, yarım
illik yoxlama iĢlərindən, müəllimlərin, ictimai təĢkilatların təqdim etdikləri
rəsmi hesabatlardan,
arayıĢlardan
yaradılır.
Beləliklə,
pedaqoji təhlilin əsas obyektləri təlimin təĢkili formalarıdır ki, bu hər Ģeydən
əvvəl dərsdir,
sinifdənxaric məĢğələlər,
tədbirlər və tədris ilində məktəbin iĢinin yekunlarıdır. Bu obyektlər uĢaqların
təhsiltərbiyəsi
üzrə bütün müxtəlif
məqsədləri, vəzifələri, məzmunu, forma və metodları özündə birləĢdirir.
Məktəb rəhbərlərinin
daim diqqət mərkəzində duran obyekt dərslərə girmək və onların pedaqoji təhlilidir.
Məktəb rəhbərlərinin
idarəetmə fəaliyyətində dərsin təhlilinin üç növü nəzərə çarpır: geniĢ təhlil,
qısa təhlil,
aspekt təhlil (dərsin
hər hansı bir tərəfini öyrənmək).
Dərsin geniĢ
pedaqoji təhlili dərsin bütün detallarının ayrılmasını və onun bütün məqamlarının
bir tam
kimi müzakirəsini,
yəni dərsin tərbiyəvi, didaktik, psixoloji, sanitar-gigiyenik tələblərinin
müəyyənləĢdirilməsini
nəzərdə tutur. Dərsin geniĢ təhlili yeni fəaliyyətə baĢlayan müəllimlərin dərsləri14
dinlədikdən
sonra keçirilir. Təcrübəsinin ümumiləĢdirilməsi və yayılması lazım bilinən müəllimlərin
dərsləri
xüsusi öyrənmə
predmeti ola bilər.
Dərsin qısa təhlili
direktordan, onun müavinindən, metodistdən obyektiv təklif və tövsiyələr müəllimin
Ģəxsiyyətini
yaxĢı bilməyi, yüksək metodik və idarəetmə mədəniyyəti tələb edir.
Dərsin aspekt təhlili
dərsin hər hansı bir aspektini (tərəfini) təhlil etməyi (məsələn, dərsdə
Ģagirdlərin
idrak fəaliyyətini
aktivləĢdirmək üçün əyani vasitələrdən istifadə etməyi) nəzərdə tutur.
Məktəb rəhbərinin
analitik fəaliyyətində tərbiyəvi iĢlərin pedaqoji təhlili mühüm yer tutur. Belə
iĢlərin
həyata keçməsi
zamanı uĢaqlar təĢkilati, yaradıcı fəaliyyətdə iĢtirak edirlər.
Tərbiyəvi iĢin
pedaqoji təhlili zamanı onun keçirilmə ardıcıllığı nəzərə alınmalıdır: məqsədin
birgə
müəyyənləĢdirilməsi,
tərbiyəvi iĢin vəzifələri, keçirilmə forması; birgə planlaĢdırma; iĢin
hazırlanmasında
uĢaqların
iĢtirakı və müəllimlərin pedaqoji rəhbərliyinin xüsusiyyətləri; tərbiyəvi iĢin
bilavasitə keçirilməsi; iĢi
birgə
yekunlaĢdırmaq və onun təhlili.
Məktəbin tədris
ilində iĢinin yekun təhlilinin məzmununu aĢağıdakı aparıcı istiqamətlər təĢkil
edir:
1) tədrisin
keyfiyyəti;
2) Ģagirdlərin
bilik, bacarıq və vərdiĢlərinin keyfiyyəti;
3) Ģagirdlərin tərbiyəlilik
səviyyəsi;
4) valideynlərlə
və ictimaiyyətlə iĢin effektliliyi;
5) məktəblilərin
sağlamlıq vəziyyəti və sanitar-gigiyenik mədəniyyəti;
6) məktəb
Ģurasının, pedaqoji Ģuranın fəaliyyətinin nəticələri.
Yekun təhlilin
keçirilməsi, onun obyektivliyi, dərinliyi, perspektivliyi yeni tədris ili üçün
planın
hazırlanmasına Ģərait yaradır.
Pedaqoji təhlil tam pedaqoji prosesi idarəetmənin
funksiyalarından biridir. Ġdarəetmə dövrəsinin
strukturunda pedaqoji təhlil xüsusi yer tutur.
Ardıcıl və bir-biri ilə qarĢılıqlı bağlı olan funksiyalardan ibarət
olan hər hansı idarəetmə dövrəsi pedaqoji təhlillə
baĢlayır və onunla da qurtarır.
Ġdarəetmənin və pedaqoji fəaliyyətin effektliyi məktəb
rəhbərlərinin, müəllimlərin pedaqoji təhlilin
metodikasına yiyələnmələrindən çox asılıdır. Məktəb
direktorunun fəaliyyətində vaxtında aparılmayan və ya
səriĢtəsiz aparılan təhlil məqsədləri və vəzifələri
müəyyənləĢdirmə mərhələsində konkretsizliyə, hətta qəbul
olunan qərarların əsassızlığına gətirib çıxarır.
Pedaqoji və ya Ģagird kollektivində iĢlərin həqiqi vəziyyətini
bilmək pedaqoji prosesin tənzimlənməsi və
korrektirovkası prosesində düzgün qarĢılıqlı münasibətlər sisteminin
yaranmasında çətinliklər yaradır.
Pedaqoji təhlilin əsas məqsədi pedaqoji prosesin vəziyyətini
və inkiĢaf tendensiyasını öyrənmək, onun
nəticələrini obyektiv qiymətləndirmək, bunun əsasında
idarəetmə sistemini qaydaya salmaq üçün tövsiyələr
iĢləyib hazırlamaqdır. Ġdarəetmə dövriyyəsinin
strukturunda bu funksiya ən çətin funksiyalardan biridir, çünki
təhlil öyrənilən obyektin hissələrə bölünməsini, hər
bir hissənin rolunu və yerini qiymətləndirməyi, hissələri
vahid tam halında birləĢdirməyi, sistem yaradan
amillər arasında əlaqələr yaratmağı nəzərdə tutur.
Ġdarəetmənin baĢqa funksiyalardan, məsələn
planlaĢdırma və ya təĢkil etmə funksiyalarından fərqli
olaraq, pedaqoji təhlil funksiyası zahirən az
effektli görünür. Əslində o Ģəxsiyyətdən maksimum intellektual
gərginlik, pedaqoji faktları və hadisələri müqayisə
etmək, ümumiləĢdirmək, sistemləĢdirmək, sintezləĢdirmək
üçün formalaĢmıĢ analitik təfəkkürə malik olmağı tələb
edir.
Məktəbdaxili idarəetmənin nəzəriyyə və praktiksında
pedaqoji təhlilin aĢağıdakı əsas növləri müəyyən
olunmuĢdur: parametrik (parametr-hər hansı bir hadisənin
bu və ya digər xassəsini göstərən kəmiyyət) təhlil,
tematik təhlil, yekun təhlil.
Parametrik təhlil təhsil prosesinin gediĢi və nəticələri
haqqında gündəlik informasiyanı öyrənmək,
prosesə mane olan səbəbləri aĢkar etmək məqsədini
güdür. Parametrik təhlilin
yekunlarına görə tam pedaqoji
prosesin
gediĢini tənzimləmək üçün düzəliĢlər və dəyiĢikliklər aparılır. ġagirdlərin
cari yetirməsi, gün ərzində,
həftə ərzində
siniflərdə və məktəbdə intizam, dərslərə və sinifdənxaric məĢğələlərə davamiyyət,
məktəbin
sanitar vəziyyəti,
dərs cədvəlinə riayət olunması və baĢqa məsələlər parametrik təhlilin
predmetidir.
Dərslərə və
sinifdənxaric məĢğələlərə məktəb direktorunun və onun müavinlərinin baĢ çəkməsi
onların
apardıqları
parametrik təhlilin əsas məzmununu təĢkil edir. Parametrik təhlilin nəticələrinin
qeydə alınması,
onların sistemləĢdirilməsi
və iĢlənməsi tematik pedaqoji təhlil üçün Ģərait yaradır.
Tematik təhlil
pedaqoji prosesin gediĢindəki daha sabit, təkrar olunan asılılıqları və onun nəticələrini
öyrənməyi nəzərdə
tutur. Sinif və sinifdənxaric fəaliyyətin öyrənilməsinə sistemli yanaĢma
tematik təhlilin
məzmununda özünü
daha çox göstərir. Əgər parametrik təhlilin predmeti ayrıca bir dərs və ya
sinifdənxaric
məĢğələ ola bilərsə,
tematik təhlilin predmeti dərslər sistemi, sinifdənxaric məĢğələlər sistemi ola
bilər. Direktor
və ya onun
müavini müəllimin ancaq bir neçə dərsini, məĢğələsini təhlil edəndən sonra onun
iĢ sistemi haqqında
tam təsəvvür ala
bilər.
AĢağıdakı
komleks problemlər tematik təhlilin məzmununu təĢkil edir: təlim metodlarının
optimal
əlaqələndirilməsi,
Ģagirdlərin biliklər sisteminin formalaĢdırılması, müəllimlərin, sinif rəhbərlərinin
əxlaq,
estetik, fiziki,
intellektual tərbiyəsi üzrə iĢ sistemi; pedaqoji mədəniyyətini yüksəltmək üzrə
müəllimin iĢ
sistemi; məktəbdə
innovasiya mühitini formalaĢdırmaq üzrə pedaqoji kollektivin fəaliyyəti .
Parametrik təhlilin
məlumatlarına istinad edərək məktəbin rəhbərləri analitik iĢin gediĢində yekun
təhlilin
məzmunu və
texnologiyasını hazırlayır və əsaslandırır.
Yekun təhlil
rübün sonunda, tədris ilinin yarısında və axırında keçirilir, əsas nəticələri və
onlara nail
olma səbəblərini
öyrənmək məqsədini güdür. Yekun təhlil idarəetmənin bütün funksiyalarının həyata
keçməsi
üçün Ģərait
hazırlayır. Yekun təhlil haqqında informasiya parametrik və tematik təhlil
haqqında məlumatlardan,
rüblük, yarım
illik yoxlama iĢlərindən, müəllimlərin, ictimai təĢkilatların təqdim etdikləri
rəsmi hesabatlardan,
arayıĢlardan
yaradılır.
Beləliklə,
pedaqoji təhlilin əsas obyektləri təlimin təĢkili formalarıdır ki, bu hər Ģeydən
əvvəl dərsdir,
sinifdənxaric məĢğələlər,
tədbirlər və tədris ilində məktəbin iĢinin yekunlarıdır. Bu obyektlər uĢaqların
təhsiltərbiyəsi
üzrə bütün müxtəlif
məqsədləri, vəzifələri, məzmunu, forma və metodları özündə birləĢdirir.
Məktəb rəhbərlərinin
daim diqqət mərkəzində duran obyekt dərslərə girmək və onların pedaqoji təhlilidir.
Məktəb rəhbərlərinin
idarəetmə fəaliyyətində dərsin təhlilinin üç növü nəzərə çarpır: geniĢ təhlil,
qısa təhlil,
aspekt təhlil (dərsin
hər hansı bir tərəfini öyrənmək).
Dərsin geniĢ
pedaqoji təhlili dərsin bütün detallarının ayrılmasını və onun bütün məqamlarının
bir tam
kimi müzakirəsini,
yəni dərsin tərbiyəvi, didaktik, psixoloji, sanitar-gigiyenik tələblərinin
müəyyənləĢdirilməsini
nəzərdə tutur. Dərsin geniĢ təhlili yeni fəaliyyətə baĢlayan müəllimlərin dərsləri14
dinlədikdən
sonra keçirilir. Təcrübəsinin ümumiləĢdirilməsi və yayılması lazım bilinən müəllimlərin
dərsləri
xüsusi öyrənmə
predmeti ola bilər.
Dərsin qısa təhlili
direktordan, onun müavinindən, metodistdən obyektiv təklif və tövsiyələr müəllimin
Ģəxsiyyətini
yaxĢı bilməyi, yüksək metodik və idarəetmə mədəniyyəti tələb edir.
Dərsin aspekt təhlili
dərsin hər hansı bir aspektini (tərəfini) təhlil etməyi (məsələn, dərsdə
Ģagirdlərin
idrak fəaliyyətini
aktivləĢdirmək üçün əyani vasitələrdən istifadə etməyi) nəzərdə tutur.
Məktəb rəhbərinin
analitik fəaliyyətində tərbiyəvi iĢlərin pedaqoji təhlili mühüm yer tutur. Belə
iĢlərin
həyata keçməsi
zamanı uĢaqlar təĢkilati, yaradıcı fəaliyyətdə iĢtirak edirlər.
Tərbiyəvi iĢin
pedaqoji təhlili zamanı onun keçirilmə ardıcıllığı nəzərə alınmalıdır: məqsədin
birgə
müəyyənləĢdirilməsi,
tərbiyəvi iĢin vəzifələri, keçirilmə forması; birgə planlaĢdırma; iĢin
hazırlanmasında
uĢaqların
iĢtirakı və müəllimlərin pedaqoji rəhbərliyinin xüsusiyyətləri; tərbiyəvi iĢin
bilavasitə keçirilməsi; iĢi
birgə
yekunlaĢdırmaq və onun təhlili.
Məktəbin tədris
ilində iĢinin yekun təhlilinin məzmununu aĢağıdakı aparıcı istiqamətlər təĢkil
edir:
1) tədrisin
keyfiyyəti;
2) Ģagirdlərin
bilik, bacarıq və vərdiĢlərinin keyfiyyəti;
3) Ģagirdlərin tərbiyəlilik
səviyyəsi;
4) valideynlərlə
və ictimaiyyətlə iĢin effektliliyi;
5) məktəblilərin
sağlamlıq vəziyyəti və sanitar-gigiyenik mədəniyyəti;
6) məktəb
Ģurasının, pedaqoji Ģuranın fəaliyyətinin nəticələri.
Yekun təhlilin
keçirilməsi, onun obyektivliyi, dərinliyi, perspektivliyi yeni tədris ili üçün
planın
hazırlanmasına Ģərait yaradır.
0 коммент.:
Отправить комментарий