HEYDƏR ƏLIYEV VƏ
AZƏRBAYCAN
TƏHSILI
Azərbaycanın ötən əsrin əvvəllərində ilk dəfə
qazandığı dövlət müstəqilliyi yalnız XX əsrin axırlarında
bərpa etməsinə baxmayaraq, əslində bu tarixi hadisənin
təməli Heydər Əliyevin 1969-cu ildə respublikanın
siyasi rəhbərliyinə gəlişi ilə qoyulmuşdur.
Tarixi-xronoloji inkişaf baxımından həyat artıq sübut etmişdir ki,
Heydər Əliyevin Azərbaycana ilk dəfə rəhbərliyi
dövrünü əhatə edən 1969-1982-ci illər ölkəmizin inkişafının
intibah dövrü olmuşdur. Əgər həmin dövrdə Azərbaycan
istər sosial-iqtisadi, istərsə də ictimai-mədəni
sahələrdə dinamik və güclü inkişaf yolu keçməsəydi,
demokratik idarəetmənin ilk rüşeymləri yaranmasaydı,
xalqımızda milli-mənəvi dəyərlərə qayıdışın əsası
qoyulub inkişaf etdirilməsəydi bugünkü müstəqilliyimiz əsl
realldığa çevrilməzdi.
Bu gün ölkəmizdə fəaliyyət göstərən məktəbəqədər,
ümumi və peĢə ixtisası, eləcə də diplomdan sonrakı
təhsil müəssisələrinin geniĢ Ģəbəkəsi, güclü
elmi-pedaqoji kadr korpusu vardır. Bütün bunlar öz mənbəyini
məhz elə keçən əsrin 70-ci illərindən Heydər
Əliyevin rəhbərliyi altında təhsil sahəsində aparılan uzaqgörən və
məqsədyönlü siyasətdən almıĢ həyata keçirilən qlobal
miqyaslı təhsil quruculuğu iĢi gələcək perspektiv
inkiĢafın güclü təməlini qoymuĢdur. Həmin dövr Azərbaycanda
məktəbəqədər tərbiyə müəssisələrindən tutmuĢ
ali məktəblərədək bütün təhsil ocaqları əvvəlki illərlə
müqayisədə yeni inkiĢaf pilləsinə qalxmıĢ, bu istiqamətdə
ardıcıl aparılan dövlət siyasəti Azərbaycan əhalisinin
təhsil, ümummədəni və intellektual səviyyəsinin
yüksəldilməsində müstəsna rol oynamıĢdır.
1969-1982-ci illərdə Azərbaycan təhsil sistemi və
onun inkiĢaf xronologiyasını özündə əks etdirən bir sıra
statistik göstəricilərə nəzər salaq. Həmin dövrdə məktəbəqədər
tərbiyə müəssisələrinin sayı 1600-dən 1875-ə,
orada tərbiyə alanların sayı isə müvafiq olaraq 110
mindən 147 minə çatmıĢdı.
1970-1980-ci illərdə Heydər Əliyevin uzaqgörən siyasəti
ilə respublikada aparılan geniĢ miqyaslı məktəb
tikintisi növbəlilik üzrə göstəricinin yaxĢılaĢdırılmasına
güclü təkan verdi. Belə ki, 1970-ci ildə Azərbaycanda
28300 Ģagird yeri olan 90 ümumtəhsil məktəb binası
tikilmiĢdisə, 1975-ci ildə 2 dəfə yaxın çox, yəni 48200
nəfərlik 100 məktəb binası inĢa olunmuĢ, ümumiyyətlə
isə həmin illərdə 849 ümumtəhsil məktəbi tikilib
istifadəyə verilmiĢdir. Nəticədə Ģagirdlərin II növbədə
oxuma göstəricisi 1978-ci ildə 30, 8, 1980-ci ildə 28, 1,
nəhayət, 1985-ci ildə isə 24, 9 faizə enmiĢdi ki,
bununla da ümumi Ģagirdlərin 75, 1 faizinin I növbədə təhsil
almasına real Ģərait yaradılmıĢdı.
Həmin illərdə məktəblərin tədris, texniki və
elmi-metodiki vasitələrlə təminatı da əsaslı Ģəkildə yaxĢılaĢ-
mıĢdı. Təkcə bir fakt kifayətdir ki, 1978-ci ildə
fizika və kimya kabinetləri ilə təminat 92, 2 faizə qədər
yüksəlmiĢ, məktəb kitabxanalarının təminatı 97, 9
faizə qalxmıĢdı.
1970-ci illərdə məktəb müəllimlərinin həvəsləndirilməsi
sahəsində Heydər Əliyevin məqsədyönlü
fəaliyyəti keçmiĢ SSRĠ-nin orden və medallarına
layiq görülmüĢ maarif iĢçilərinin sayının 8718 nəfərə, o
cümlədən də 3 nəfər müəllimin həmin dövrün ən yüksək
adı olan Sosialist Əməyi Qəhrəmanı adına layiq
görülməsi ilə nəticələnmiĢ, 817 müəllim «Azərbaycan
SSR-nin əməkdar müəllimi» adı almıĢ, müəllimlərimiz
SSRĠ və Respublika Ali Sovetlərinə deputat seçilmiĢlər.
Bütün bunlar Heydər Əliyevin müəllim əməyinə,
müəllim Ģəxsiyyətinə olan sonsuz ehtiramının, təhsil
iĢinə əsl rəhbər qayğısının, tamamilə haqlı olaraq, məntiqi
nəticəsi kimi qiymətləndirilir.
Azərbaycan təhsilinin mühüm tərkib hissəsi olan
texniki peĢə təhsilinin zəngin tarixi olsa da, onun
inkiĢafının yüksəliĢ dövrü məhz Heydər Əliyevin Azərbaycana
rəhbərliyinin birinci mərhələsinə təsadüf edir.
70-ci illərdə Azərbaycanın texniki peĢə təhsili
özünün yeni yüksəliĢ dövrünə qədəm qoymuĢ, həmin illərdə
texniki peĢə məktəblərinin sayı 1965-ci illə müqayisədə
1. 7 dəfə, təhsil alanların sayı isə 2. 5 dəfə artmıĢdı. Bu
dövrdə Azərbaycanda gedən iqtisadi quruculuq
prosesi, sənaye və kənd təsərrüfatının intensiv inkiĢafı yüksək
ixtisaslı fəhlə kadrlarının hazırlanması tələbatını
ortaya qoydu və bu tələbat ilk növbədə texniki peĢə təhsili
Ģəbəkəsinin hərtərəfli inkiĢafı üçün real imkanlar
açdı. Təkcə onu qeyd etmək kifayətdir ki, Heydər Əliyevin
hakimiyyətə gəliĢinin təkcə ilk iki ili ərzində 16
yeni texniki peĢə məktəbi açılmıĢ, 1971-75-ci illərdə 35 Ģəhər
və rayonda 54 yeni peĢə məktəbi fəaliyyətə
baĢlamıĢdı.
1975-ci ildə Heydər Əliyevin təĢəbbüsü ilə «Orta kənd
texniki peĢə məktəblərinin Ģəbəkəsini
geniĢləndirmək və onların iĢini yaxĢılaĢdırmaq tədbirləri
haqqında» qərar qəbul edildi. Bundan sonra keçən 4
ildə kənd texniki peĢə məktəblərinin Ģəbəkəsi 3 dəfə
artaraq onların sayı 44-ə çatdırıldı. 1976-1980-ci illərdə
texniki peĢə təhsili sisteminin iqtisadi və sosial
inkiĢafı planı hazırlanıb təsdiq olundu. Məhz bu plana uyğun
olaraq peĢə təhsili müəssisələrində 235 peĢə və
ixtisas üzrə 43 nazirlik və baĢ idarə üçün ixtisaslı fəhlə kadrları
hazırlanmıĢdı.
1970-80-ci illərdə orta ixtisas təhsili Ģəbəkəsinin
də inkiĢaf etdirilməsi möhtərəm Heydər Əliyevin diqqət
mərkəzində saxlanılmıĢ, Azərbaycanda məhz elə həmin
dövrdə 7 müxtəlif profilli yeni texnikum açılmıĢ, bu
tipdən olan təhsil müəssisələrinin maddi-texniki
bazası xeyli gücləndirilmiĢdir. 125
Həmin illərdə Azərbaycanın ali məktəbləri də böyük
inkiĢaf yoluna qədəm qoymuĢ, 6 ali məktəb keçmiĢ
Sovet Ġttifaqının yüksək ordenlərinə layiq görülmüĢ,
1980-ci ildə Heydər Əliyevin Ģəxsi təĢəbbüsü ilə
«Azərbaycan SSR əməkdar ali məktəb iĢçisi» adı təsis
edilmiĢ, bütün bu tədbirlər tezliklə ali məktəb həyatında
mənəvi-psixoloji iqlimi kökündən dəyiĢdirmiĢ, ali təhsildə
keyfiyyət dəyiĢikliklərinə gətirib çıxartmıĢdır.
70-ci illərdə və 80-ci illərin əvvəllərində ali təhsil
müəssisələrinin maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi
istiqamətində böyük iĢlər görülmüĢdür. Ölkə rəhbərimizin
təĢəbbüsü və qayğısı ilə ali məktəblər
üçün çoxlu sayda tədris korpusları, yataqxana
kompleksləri tikilmiĢdir.
Heydər Əliyevin 1970-80-ci illərdə Azərbaycanda ali
təhsilin inkiĢafı yolundakı böyük xidmətlərindən
biri də yeni ali təhsil ocaqlarının yaradılması idi.
Ümumiyyətlə, 1970-82-ci illərdə Azərbaycanda 5 yeni ali
məktəb yaradılmıĢ, çoxlu ixtisaslar, kafedralar,
problem laboratoriyaları açılmıĢdır. Əgər 60-cı illərin sonunda
respublikada 12 ali məktəb, bunlarda 105 fakültə,
450 kafedra var idisə və burada 139 ixtisas üzrə kadr hazırlığı
aparılırdısa, 1982-ci ildə artıq 136 fakültəni və
530 kafedranı birləĢdirən 17 ali təhsil müəssisəsi fəaliyyət
göstərirdi. Bütün bu uğurlar da Heydər Əliyevin ali
təhsilin inkiĢafına, respublikanın kadr potensialının
gücləndirilməsinə vətəndaĢ qayğısının nəticəsində
mümkün olmuĢdu.
Möhtərəm Heydər Əliyevin Azərbaycan təhsilinin
inkiĢafındakı müstəsna xidmətlərindən biri də 1970-
80-ci illərdə Ģəxsi təĢəbbüsü və qayğısı sayəsində
Azərbaycandan kənarda, keçmiĢ SSRĠ-nin 50-dən artıq böyük
Ģəhərinin 170-dən çox ən məĢhur ali məktəbində
respublikamızın xalq təsərrüfatı, elm, təhsil və mədəniyyətinin
80-dən artıq sahəsini əhatə edən və ən zəruri
ehtiyac duyulan 250-dən çox ixtisas üzrə 15 mindən artıq
azərbaycanlı gəncin ali təhsil almasına, yüksək
ixtisaslı mütəxəssislər kimi hazırlanmasına imkan və Ģərait
yaratmasıdır.
1969-70-ci dərs ilində respublikadan kənara cəmi 47
nəfər təhsil almağa göndərilmiĢdisə, 1975-ci ildə bu
rəqəm 14 dəfədən çox artaraq 700 nəfərə çatmıĢdır. 1975-ci ildən baĢlayaraq gənclərin respublikadan kənara
təhsil almağa
göndərilməsi daha intensiv xarakter almıĢ və 1978-ci ildən etibarən
respublikadan kənara hər il
800-900 tələbə
göndərilməsinə nail olunmuĢdur.
Bu proses
sonrakı illərdə də (1978-1982) intensiv xarakter almıĢ, 1978-ci illə müqayisədə
1982-ci ildə
tələbələrin sayı
11 faiz artmıĢ, ali məktəblərin sayı 151-dən 170-ə yüksəlmiĢ, ixtisasların sayı
244-dən 250-yə,
ən zəruri
istiqamətlərin sayı isə 80-ə çatmıĢdır. Azərbaycandan kənarda təhsil alanların
milli tərkibində
azərbaycanlıların
yeri 1970-ci ilədə 40 faiz təĢkil edirdi. Ümummilli liderimizin apardığı
uzaqgörən siyasət
nəticəsində
1976-cı ildə göndərilənlər içərisində azərbaycanlıların real çəkisi 85 faizə,
1977-ci ildə 92 faizə,
1980-ci illərin əvvəllərində
isə 97, 6 faizə yüksəlmiĢdi.
Heydər Əliyevin
70-80-ci illərdə respublikadan kənarda, keçmiĢ SSRĠ-nin aparıcı ali məktəblərində
milli
kadr hazırlığı
sahəsində apardığı siyasətin mühüm istiqamətlərindən biri də hərbi milli
kadrların yetiĢdirilməsi
yolundakı tarixi
xidmətləridir. 70-80-ci illərin ən əhəmiyyətli hadisələrindən biri kimi indi
müstəqillik dövründə
çox vacib olan
respublikamızda ilk orta və ali hərbi təhsil sisteminin yaradılması ilə yanaĢı,
o illərdə keçmiĢ
SSRĠ-nin ali hərbi
məktəblərinə azərbaycanlı gənclərin sistemli Ģəkildə göndərilməsi faktı xüsusilə
diqqətəlayiqdir.
Ölkə baĢçımızın birbaĢa rəhbərliyi və qayğısı ilə 1972-ci ildən etibarən hər il
300-400, 1970-ci
illərin sonu və
80-ci illərin əvvəllərindən isə Azərbaycandan kənara ildə 800-900 nəfər gənc
keçmiĢ SSRĠ-nin
böyük təcrübəyə
malik ali hərbi məktəblərinə təhsil almağa göndərilirdi. Bundan əlavə, 1970-ci
illərdə Heydər
Əliyevin təĢəbbüsü
ilə Bakıda CümĢüd Naxçıvanski adına hərbi məktəb yaradıldı və bu da Azərbaycanda
hərbi
məktəblər Ģəbəkəsinin
sonrakı inkiĢafında mühüm rol oynadı. Ġftixar hissi ilə qeyd edilməlidir ki, bu
gün
müstəqil Azərbaycanın
Milli Ordusuna rəhbərlik edən zabitlərin əksəriyyəti məhz Heydər Əliyevin
xeyir-duası
ilə o illərdə təhsil
almağa göndərilən məzunlardır.
Azərbaycanlı gənclərin
respublikadan kənarda təhsil alması üçün ulu öndərimizin həmin illərdəki
uzaqgörən siyasəti,
konkret fəaliyyəti, atdığı cəsarətli addımlar əslində iki tarixi missiyanın həyata
keçirilməsi
idi. Birincisi,
o dövrdə respublikamızda hazırlanması mümkün olmayan minlərlə gəncin yüksək
ixtisasa
yiyələnməsi və
bununla da Azərbaycan iqtisadiyyatı və sosial sferasının belə kadrlara olan
real tələbatının
ödənilməsi ilə
bağlı idisə, bu istiqamətdə ikinci, fikrimcə, ən strateji əhəmiyyətli missiya məhz
həmin
gənclərdən bir
hissəsinin əmək fəaliyyəti göstərmək üçün Rusiya, Belorus, Ukrayna, Baltikyanı
ölkələrdə
qalması və
bununla da həmin ölkələrdə gələcək Azərbaycan diasporunun formalaĢdırılması
idi. Əslində, elə bu
uzaqgörən siyasət
nəticəsində həmin dövrdən baĢlayaraq Azərbaycan və Azərbaycançılıq ölkə
hüdudlarından
kənarda geniĢ Ģəkildə
tanınmağa baĢlamıĢdır. Əgər adı çəkilən ölkələrdə bu gün fəaliyyət göstərən Azərbaycan
diasporunun
sosial tərkibinə diqqət yetirilərsə, onda Azərbaycan rəhbəri Heydər Əliyevin həmin
dövrdəki
məqsədyönlü
siyasətinin nəticələrini açıq-aydın görmək heç də çətin deyil.
1998-ci ildə cənab
prezident təhsil sahəsində Ġslahat Proqramının hazırlanması üçün özünün xüsusi
sərəncamı ilə
Dövlət Komissiyasını yaratdı. BaĢqa sözlə, artıq təhsil sahəsində konkret
strateji proqram üzrə
islahatların
baĢlanması bəyan edildi. Dövlət komissiyası tərəfindən çox qısa bir müddətdə
«Azərbaycan
Respublikasının
təhsil sahəsində Ġslahat Proqramı» hazırlandı, ətraflı variantda həmin proqram
1999-cu ildə
ölkə baĢçımız tərəfindən
imzalandı. Bununla da Azərbaycan təhsilinin gələcək inkiĢaf konsepsiyası
müəyyəqləĢdirildi,
təhsilin ayrı-ayrı pillələri üzrə əməli fəaliyyətə baĢlanıldı. Faktiki olaraq,
Azərbaycanda126
islahatlar
prosesinə Dünya Bankının qoĢulması, digər beynəlxalq təĢkilatların islahat
prosesində fəal iĢtirakı,
Azərbaycan təhsilinin
dünya təhsil sisteminə sürətli inteqrasiyası, inkiĢaf etmiĢ ölkələrlə təhsil
sahəsində
partnyorluq əlaqələrinin
intensiv Ģəkildə geniĢləndirilməsi, əslində, Heydər Əliyev Ģəxsiyyətinin beynəlxalq
aləmdə böyük
nüfuzu ilə əlaqədar idi. Məhz elə bunun nəticəsidir ki, bu gün dünyanın inkiĢaf
etmiĢ 40-a yaxın
ölkəsində 160-a
qədər ixtisas üzrə 3000-dən artıq azərbaycanlı gənc təhsil alır. Ġftixar hissi
ilə qeyd edilməlidir
ki, cənab Heydər
Əliyev respublikamızda ikinci dəfə hakimiyyətə qayıtdıqdan sonra xaricdə təhsillə
bağlı
mütərəqqi ənənə
bərpa edildi və hazırda gənclərimiz nəinki Rusiyada, həmçinin Amerika BirləĢmiĢ
ġtatları,
Böyük Britaniya,
Fransa, Yaponiya, eyni zamanda Türkiyə, Ġran, Çin, Çexiya, Slovakiya, Rumıniya,
PolĢa və
Misirin ali məktəblərində
də uğurla təhsil alırlar. Təqribən 50 xarici ölkədən Azərbaycanın müxtəlif ali
məktəblərində
2000-dən çox tələbə, magistr və aspirant elmi biliklərə yiyələnir. Azərbaycan təhsilinin
dünya
təhsil sisteminə
inteqrasiyası istiqamətində aparılmıĢ məqsədyönlü iĢlərin nəticəsində ölkəmiz
ali təhsil
sənədlərinin
tanınması haqqında 3 beynəlxalq əhəmiyyətli Konvensiyaya qoĢulmuĢ, təhsil sahəsində
15
beynəlxalq və
qeyri-hökumət təĢkilatı ilə rəsmi əməkdaĢlıq əlaqələri qurulmuĢ, 14 ölkənin
muvafiq təhsil
strukturları ilə
Təhsil Nazirliyi arasında birbaĢa əlaqələr yaradılmıĢdır.
Dünya Bankının
Beynəlxalq ĠnkiĢaf Assosiasiyasından alınan Öyrənmə və Ġnnovasiya krediti ilə
1999-cu
ilin
sentyabrındın Azərbaycanda Təhsil Ġslahatı Proqramının həyata keçirilməsinə
baĢlanmıĢdır. Kredit
müqaviləsini ölkə
baĢçımızın xüsusi sərəncamına uyğun olaraq Beynəlxalq ĠnkiĢaf Assosiasiyası ilə
Azərbaycan
hökuməti
bağlamıĢ, nəticə etibarı ilə 5. 5. milyon ABġ dolları həcmli I kredit saziĢi
müvəffəqiyyətlə
yekunlaĢdırılmıĢdır.
Növbəti 10 il
üçün strateji fəaliyyətin əsas istiqamətləri müəllim hazırlığının müasir tələblər
çərçivəsində
yenidən
qurulması, ümumi təhsildə məzmunun təkmilləĢdirilməsi, yeni qiymətləndirmə
mexanizmlərinə keçid,
əksmərkəzləĢmə
prinsiplərinə uyğun demokratik əsaslarla ictimai-dövlət idarəetmə modellərinin
tətbiqi dərslik
siyasətinin tam
realizəsi, təhsil sistemində elmin, eləcə də elmi tədqiqatların inkiĢaf
etdirilməsi, tədris
prosesində
informasiya və kommunikasiya texnologiyalarından geniĢ formada istifadə, təminat
problemlərinin
uğurlu həlli. Təhsilin
maliyyələĢdirilməsində yeni iqtisadi mexanizmlərin hazırlanması, tədris müəssisələrinin
müasir kompüter
texnologiyaları ilə təchizatı və proqramtəminatı, təhsilalmada hamı üçün bərabər
Ģəraitin
yaradılması kimi
aktual məsələləri əhatə edir. Beynəlxalq təcrübəyə əsaslanaraq müasir metodikaları,
təlim
texnologiyalırını,
mütərəqqi üsul və vasitələri, prosesin qiymətləndirilməsinin yeni metodlarını
da özündə əks
etdirən Təhsil
Proqramlarına keçidin təmin olunması, təhsilin məzmununda inteqrasiya modellərinə
keçid,
humanistləĢdirmə
prinsiplərinə əsaslanan «təhsilverən -təhsilalan» münasibətlərinin yeni –
müasir modellərinin
inkiĢaf etdirilməsi,
milli tərbiyə konsepsiyasının hazırlanması, fasiləsiz təhsil kontek-stində
ixtisasartırma və
yenidənhazırlanma
təhsilinə yeni mexanizmlərin gətirilməsi, peĢə ixtisas təhsilində mütəxəssis
hazırlığının
əmək bazarının və
bazar iqtisadiyyatının tələblərinə uyğun həyata keçirilməsi, təhsil sisteminin
inkiĢafına
məqsədli
investisiyaların cəlbi və sairə bu kimi strategiyalar Azərbaycan təhsilinin
inkiĢaf perspektivləri kimi
müəyyənləĢdirilmiĢdir.
Dünya təhsil sisteminə inteqrasiyanın gücləndirilməsi məqsədilə müxtəlif
proqramlar,
layihələr üzərində
iĢlərin müntəzəm olaraq aparılması da gələcək fəaliyyət planında öz əksini
tapmıĢdır. Dünya
Bankı ilə
qarĢılıqlı əməkdaĢlıq çərçivəsində 21 milyon ABġ dolları investisiya qoyuluĢu həcmində
II Kredit
saziĢi
imzalanaraq onun «4+3+3» modelinə uyğun həyata keçirilməsi nəzərdə tutulmuĢdur
ki, bu da öz
növbəsində Azərbaycan
təhsilinin yaxın gələcəkdə daha da intensiv inkiĢafı üçün son dərəcə vacib əhəmiyyətə
malikdir.
Tamamilə haqlı olaraq bütün bunlar Heydər Əliyevin təhsil sistemində islahat
strategiyası kimi
qiymətləndirilir.
Möhtərəm
prezidentimizin Azərbaycan müəllimlərinin XI qurultayındakı məktəb tikintisi, təmiri
və
təchizatına
yardım göstərilməsi ilə bağlı çağırıĢına cəmiyyətdə böyük əks–səda verilmiĢdir.
Bununla əlaqədar
olaraq məktəb
tikintisi, eləcə də təmir və bərpa iĢlərinin görülməsi sahəsində iĢ
adamlarının, beynəlxalq
təĢkilatların,
xarici ölkələrin Azərbaycanda akkreditə olunmuĢ səfirliklərinin apardıqları iĢlər
xüsusi qeyd
edilməlidir. Ölkə
baĢçımızın bu çağırıĢı sanki respublikamızda yeni Hacı Zeynalabdin Tağıyevlərin
əmələ
gəlməsilə nəticələndi.
Artıq Azərbaycanda iĢ adamlarının məktəb binası tikməsi, tədris müəssisələrinin
madditexniki
bazasının gücləndirilməsi
istiqamətində gördükləri konkret iĢlər obyektiv reallıqlardandır. Son dövrlərdə
müxtəlif xarici
təĢkilatlar tərəfindən respublikamızın 10 rayonunda 8936 yerlik 28 məktəb
binası tikilmiĢ, 15
rayonda 29045
yerlik 7 məktəb binası əsaslı təmir olunmuĢ, tikinti-quraĢdırma iĢləri həyata
keçirilmiĢdir.
Ümumiyyətlə isə,
1998-2002-ci illər ərzində respublikamızda 116 yeni məktəb inĢa edilmiĢ,
tikintiyenidənqurma
iĢləri
aparılmıĢdır. Yeri gəlmiĢkən qeyd olunmalıdır ki, yalnız son 1 il ərzində 100-dən
artıq yeni
məktəb binası
tikilmiĢ, 400-dən artıq tədris müəssisəsində əsaslı təmir iĢləri həyata
keçirilmiĢdir. Bunlardan 30
məktəb binasının
tikintisi üzrə sifariĢçi Nazirlər Kabineti yanında Məcburi Köçkünlərin Sosial
ĠnkiĢaf Fondu, 7
məktəb binasının
tikintisi üzrə sifariĢçi isə Ərazilərin Bərpası və Yenidən Qurulması üzrə
Agentlik olmuĢdur.
Təkcə bir faktı
qeyd etmək kifayətdir ki, Yaponiya hökumətinin ayırdığı qrant çərçivəsində
respublikanın ciddi
ehtiyacı olan
zonalarında son 3 il ərzində 32 yeni məktəb binası tikilib istifadəyə
verilmiĢdir.
Heydər Əliyevin
respublikada siyasi hakimiyyətə qayıdıĢından sonra ölkənin təhsil sistemində
yaranmıĢ
güclü inkiĢaf
tendensiyları, yenilik və novatorçuluq, islahatlar istiqamətində məqsədyönlü fəaliyyət
təkcə127
bunlarla bitmir.
Təhsil sektoru üçün büdcə Ģəraitinin ardıcıl olaraq ilbəil artması, müəllimlərin
sosial
müdafiəsinin
gücləndirilməsi, bununla əlaqədar xüsusi fərmanların imzalanması, Türkiyədə
dövlət hesabına
təhsil alan 700
azərbaycanlı tələbənin hər birinə təqaüd verilməsi üçün 2, 4 milyard manat vəsaitin
ayrılması,
tədris müəssisələri
Ģəbəkəsinin təkmilləĢdirilməsi, 6 ali məktəbimizə muxtariyyət hüququ, bir çox
institutlara isə
«universitet»
statusunun verilməsi, təhsil tariximizdə ilk dəfə olaraq Azərbaycan Müəllimlər
Ġnstitutu və onun
11 regional
filiallarının yaradılması ilə pedaqoji kadr hazırlığında fasiləsizlik prinsipinin
təmin olunması, 6 yeni
Akademiyanın, Azərbaycan
Milli Konservatoriyasının, eləcə də Azərbaycan təyyarəçilik Məktəbinin təsis
edilməsi, 15 özəl
ali məktəbin fəaliyyətinin rəsmi Ģəkildə qanuniləĢdirilməsi, təhsil sistemi, eləcə
də təhsil
müəssisələrinin
idarə olunması iĢinin müasir mexanizmlərlə qurulması. Qaçqın vətəndaĢlarımızın
təhsilinə
xüsusi qayğının
göstərilməsi, məktəblilərimizin dərsliklərlə təminatı məsələsində dövlət siyasətinin
müəyyənləĢdirilməsi
və sair bu kimi fəaliyyət məhz elə möhtərəm cənab Heydər Əliyevin təhsil
sisteminə
göstərdiyi
atalıq qayğısı nəticəsində mümkün olmuĢdur.
Təkcə onu qeyd
etmək kifayətdir ki, ölkə əhalisinin təxminən 20 faizini təĢkil edən ümumtəhsil
məktəb
Ģagirdlərinin dərsliklərlə
dövlət təminatına keçilməsi haqqında xüsusi qərar 1994-cü ildə məhz ölkə
baĢçımızın
Ģəxsi təĢəbbüsü
ilə qəbul edilmiĢdir. Həmin qərarın icrası nəticəsində son illərdə ibtidai
siniflər üzrə hər iki
bölmə üçün 46
adda, I-XI siniflər üzrə isə 136 adda yeni milli dərsliklər hazırlanıb Ģagirdlərin
istifadəsinə
verilmiĢdir,
V-XI sinif dərsliklərinin çapına zəruri Ģəraitin yaradılması məqsədilə
2000-2001-ci illərdə
Respublika Hökuməti
tərəfindən 7. 4 milyard manat faizsiz kredit ayrılmıĢdır ki, bu da öz növbəsində
yeni
dərsliklərin çapı
prosesinin tənzimlənməsi və onların vaxtında istifadəyə verilməsi üçün real Ģərait
yaratmıĢdır.
Hazırda da bu iĢ
intensiv Ģəkildə «Dərsliklərin hazırlanması, nəĢri və təminatı sahəsində Dövlət
Proqramı»na
uyğun olaraq
davam etdirilir.
Yeri gəlmiĢkən bir
vacib məqama da diqqət yetirilməlidir. Heydər Əliyevin xüsusi sərəncamı ilə təsdiq
olunmuĢ
«Yoxsulluğun azaldılması və iqtisadi inkiĢaf sahəsində Dövlət Proqramı»nda
ümumtəhsil
məktəblərinin
V-XI sinif dərsliklərinin də mərhələlərlə-tədricən pulsuz təminatına keçidi nəzərdə
tutulmuĢ, artıq
bu iĢin real
icrasına baĢlanmıĢdır. BaĢqa sözlə, məhz elə möhtərəm prezidentimizin bu tarixi
qərarı gələcəkdə
çoxmilyonlu məktəbli
ordusunun dərsliklərlə pulsuz təminatı üçün real Ģərait yaratmıĢdır.
Hər il ən yüksək
bal toplayaraq ali məktəblərə daxil olmuĢ 25 nəfər gənc üçün xüsusi Prezident
təqaüdünün, eləcə
də istedadlı gənclər üçün fəxri təqaüdlərin, prezident fərmanı ilə «Qızıl
Kitab»ın təsis
olunması da ölkəmizdə
istedadlı uĢaq və gənclərə göstərilən dövlət qayğısının daim gücləndirilməsi ilə
əlaqədardır.
Ümumi təhsildəki
ən ciddi yeniliklərdən biri də yeni əlifbaya keçilməsi – latın qrafikalı əlifbanın
tətbiqinin əsl
reallığa çevrilməsidir. Böyük fəxrlə qeyd edilməlidir ki, möhtərəm
prezidentimizin «Bizim bu
günümüz, gələcəyimiz
məhz latın əlifbası ilə bağlıdır» tarixi çağırıĢı və bununla əlaqədar xüsusi fərmanı
təhsil
sistemində bu məsələnin
tamlıqla həlli ilə nəticələnmiĢdir.
Milli ənənələrə
sadiq, ümumbəĢəri dəyərlərə söykənən, xalqına, Vətənə, dövlət və dövlətçiliyə
bağlı
vətənpərvər vətəndaĢların
tərbiyə edilməsində, Ģübhəsiz ki, orta məktəblərdə tədris olunan Azərbaycan
dili,
ədəbiyyat, Azərbaycan
coğrafiyası fənlərinin imkanları daha böyükdür. Əslində bu fənlər üzrə keçilən
dərslər
elə əsl mənada vətəndaĢlıq
dərsləridir. Möhtərəm prezidentimiz cənab Heydər Əliyev təhsil iĢçiləri və gənclərlə
çoxsaylı görüĢlərində
doğma ana dilinin, Azərbaycan ədəbiyyatının, tarix və coğrafiyanın dərindən
öyrənilməsinin
vacibliyini dəfələrlə qeyd etmiĢ, bütün bunlarla əlaqədar qarĢıya çox ciddi vəzifələr
qoymuĢdur.
Dövlət
baĢçımızın «Dövlət dilinin tətbiqi iĢinin təkmilləĢdirilməsi haqqında» fərmanı
isə ana dilinin təbliği,
öyrənilməsi, tətbiqi
sahəsində misilsiz əhəmiyyətə malik tarixi bir sənəd kimi gənclərimizin vətənpərvərlik
tərbiyəsində,
milli Ģüurun formalaĢmasında, heç Ģübhəsiz ki, müstəsna rol nynamıĢ, bir sözlə,
Azərbaycan
təhsilində
millilik, azərbaycançılıq ruhunun ön plana çəkilməsi Heydər Əliyev siyasətinin
strateji kursunu təĢkil
etmiĢdir.
Bütün bunlar bir
daha əmin olmağa və gələcəyə tam nikbinliklə baxmağa əsas verir ki, müasir
Azərbaycan təhsili
özünün zəngin mütərəqqi ənənələrinə, milli-mənəvi və ümumbəĢəri dəyərlərə, beynəlxalq
təcrübəyə əsaslanaraq
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin müəyyənləĢdirdiyi və möhtərəm cənab
prezident
Ġlham Əliyevin
uğurla davam etdirdiyi strateji kursla inkiĢaf edəcək, təhsil islahatlarının
memarı və qurucusu
olan ulu öndərimiz Heydər Əliyevin müdrik tövsiyələri
bu yolda bizim üçün daimi sönməz məĢəl olacaqdır.
0 коммент.:
Отправить комментарий