Dərsin ümumi
quruluşu
I
mərhələ : Motivasiya,
problemin qoyulması
•
Motivasiya
- Psixoloji amil kimi hər hansı fəaliyyətin mexanizmini işə salan
qüvvədir.
•
Motivasiya qismində
ortaya gətirilmiş problem və onun həlli tələbatı fəal dərsdə təfəkkür prosesini
işləməyə sövq edən və şagirdlərin idrak fəallığını artıranamil kimi çıxış edir.
Motivasiyanın
yaradılmasına təsir edən amillər.
•
Motivasiya qismində istifadə olunan materialın xüsusiyyətləri
cəlbedicidir, qeyri-adidir , müəmmalıdır,gözlənilməzdir, marağı və müstəqil
təfəkkürü şövqləndirməyə qadirdir;
•
Materialın təqdim olunma üsulları və formaları:
•
Fərziyyələri yoxlama və təqdimat aparma imkanının mövcudluğu;
•
Yaradıcılıq imkanı;
•
Müəllim tərəfindən düzgün fasilitasiya (yönəldici suallar,
fərziyyələrin irəli sürülməsi zamanı həvəsləndirmə və dəstəklənmə)
•
Əvvəlki məsələlərdə vərziyyələrin irəli sürülməsi ilə bağlı müsbət
emosiyalar təcrübəsi.
II
mərhələ : Tədqiqatın aparılması
•
Problemin həlli üzrə irəli sürülən fərziyyələri təsdiq və ya təkzib
edən, habelə qoyulan tədqiqat sualına
cavab verməyə kömək edə biləcək faktları tapmağa imkan yaradır.
•
Bu zaman yeni faktların öyrənilməsi və bu suallara cavabların
tapılması gedişində düşünmək və yeni bilgiləri kəşf etmək üçün münasib şərait
yaranır.
Tədqiqatın aparılması zamanı müəllim
aşağıdakı bilik, bacarıq və vərdişlərə malik olmalıdır.
•
Tədqiqatın aparılması üzrə metodların (texnikaların) seçiminə,
•
İşin qrup şəklində və digər formada təşkili və aparılmasına,
•
Tədqiqatın aparılması qçün tapşırıqların və bilik mənbələrinin seçilməsinə,
•
İş
vərəqlərinin hazırlanmasına.
III
mərhələ : İnformasiya mübadiləsi
•
Bu mərhələdə iştirakçılar tədqiqatın gedişində əldə etdikləri
tapıntıların, yeni informasiyanın mübadiləsini aparırlar.
•
Qoyulmuş suala cavab tapmaq
zərurəti tədqiqatın bütün iştirakçılarını bir-birinin təqdimatını fəal
dinləməyə sövq edir.
•
Təqdimat bir növ yeni bilikləin dairəsini cızır və hələlik bu
biliklər natamam və xaotik xarakter daşıyır.
•
Yeni bir tələbat-həmin bilikləri qaydaya salmaq, sistemləşdirmək,
müəyyən bir nəticəyə gəlmək üçün tədqiqat sualına cavab tapmaq zərurəti
yaranır.
IV
mərhələ: İnformasiyanın müzakirəsi və təşkili
•
Bütün bilik, bacarıq və vərdişlərin, təfəkkürün müxtəlif növlərinin
(məntiqi, tənqidi, yaradıcı) səfərbərliyini tələb edir.
•
Müəllim fasilitasiya əsasında (yönəldici, köməkçi suallardan istifadə
etməklə) əldə edilmiş faktların məqsədyönlü müzakirəsinə və onların təşkilinə
kömək edir. Informasiyanın təşkili bütün faktlar arasında əlaqələrin aşkara
çıxarılmasına və onların sistemləşdirilməsinə
yönəldilir.
•
Nəticədə
mövcud tədqiqat sualına cavabın cizgiləri aydın seçilməyə başlayır. Məlumat
sxem, qrafik, cədvəl, təsnifat formasında təşkil oluna bilər.
V
mərhələ: Nəticə və ümumiləşdirmə
•
Şagirdlərə yeni bilginin kəşfi yolunda son addımı atmaq: konkret
nəticəyə gəlmək və ümumiləşdirməni aparır
•
Şagird nəinki əldə olunan
bilgiləri ümumiləşdirməli, həm də gəldiyi nəticəni tədqiqat sualı ilə və irəli sürülmüş fərziyyələrlə müstəqil olaraq tutuşdurmalıdır.
•
Dərsin kulminasiyasını isə
bilgiləri məhz özləri kəşf etdikləri üçün şagirdlərin duyduqları bənzərsiz
sevinc və məmnuniyyət hissi təşkil edir.
VI
mərhələ: Yaradıcı tətbiqetmə
•
Biliklərin mənimsənilməsinin başlıca meyarı onun yaradıcı surətdə
tətbiqidir.
•
Yaradıcı tətbiqetmə biliyi
möhkəmləndirir, onun praktiki əhəmiyyətini uşağa açıb göstərir.
•
Bu mərhələ vaxt etibarilə yalnız bir akademik dərslə
məhdudlaşmaya da bilər, yəni onun həyata keçirilməsi sonrakı dərslərdə də
mümkündür.
Ev
tapşırıqları
•
ev tapşırıqları -dərsdə alınmış bilik, bacarıq
və vərdişlərin möhkəmləndirilməsi məqsədini güdən sərbəst iş formasıdır
•
ev tapşırıqlarının xarakteri tədqiqat və yaradıcılıq elementləri (
müxtəlif yaradıcı işlər, referatlar, layihələr, tədqiqatlar, modelləşdirmə və s.)
ilə zənginləşdirilməlidir;
•
lazım olan hallarda müstəqil mənimsənilmək üçün fərdi maraqları və
tələbləri nəzərə alan fərdi proqramların tərtib edilməsini və tətbiqini daha
geniş istifadə etmək lazımdır;
•
şagirdlər yuixarı siniflərə keçdikcə müstəqil iş üçün ayrılan dərs
vaxtının faizi artırılmalıdır.
VII
mərhələ : Qiymətləndirmə və ya Refleksiya
•
Qiymətləndirmə- istənilən prosesin təkmilləşdirilməsini təmin edən bir mexanizmdir.
•
Refleksiya – artıq başa
çatmış prosesin şüurda inikasıdır. Təlim prosesinin refleksiyası biliklərin
mənimsənilməsinin bütün mərhələlərini təhlil etməyə və dərindən başa düşməyə
imkan verən başlıca mexanizmlərdən biridir.
•
Fəal
dərsin mərhələləri və nəticələri
№
|
Fəal
dərsin mərhələləri
|
Nəticə
|
1
|
Motivasiya
(problemin qoyuluşu, fərziyyələrin irəli sürülməsi, tədqiqat sualının
verilməsi)
|
Fərziyyələr
və tədqiqat sualı
|
2
|
Tədqiqatın
aparılması (fərziyyələri yoxlamaq və tədqiqat sualına cavabı tapmaq üçün
faktların axtarılması)
|
Tədqiqat
işi, yeni faktlar
|
3
|
İnformasiya
mübadiləsimübadiləsi (alınmış informasiyanın və öz tədqiqatlarının təqdimatı)
|
Müzakirə
üçün yeni informasiya
|
4
|
İnformasiyanın
müzakirəsi və təşkili (informasiyanın müzakirəsi, müxtəlif faktlar arasında
əlaqənin tapılması, onların təsnifatı)
|
Sistemləşdirilmiş informasiya
|
5
|
Nəticələr
və ümumiləşdirmə (ümumiləşdirmə və onun fərziyyələrlə müqayisəsi, onların
təsdiq və ya təkzib edilməsi haqqında nəticə, tədqiqat sualına cavab)
|
Yeni
bilgilər (ümumiləşdirmə)
|
6
|
Yaradıcı
tətbiqetmə (yeni şəraitdə tətbiqetmə, praktik məsələlərin həlli)
|
Təcrübə
və biliklərin tətbiqi yollarının dərk edilməsi
|
7
|
Yaradıcı
tətbiqetmə (yeni şəraitdə tətbiqetmə, praktik məsələlərin həlli)
|
Özünüqiymətləndirmə
vərdişləri, təlim fəaliyyəti qaydalarının mənimsənilməsi, mütəqil təlim
vərdişləri
|
0 коммент.:
Отправить комментарий