Əmək funksiyası:
Psixoprofilaktik və psixodiaqnostik
iş prosesində, təhsildə çətinliklərlə qarşılaşan, inkişafı və davranışında
çatışmazlığı olan uşaqların üzə çıxarılması məqsədi ilə şagirdlərin
intellektual və şəxsi emosional inkişafının fərdi-psixoloji xüsusiyyətlərini
öyrənir, siniflərdə və qruplarda sosial-psixoloji mühiti tədqiq edir.
Uşaqların məktəbə psixoloji
cəhətdən hazırlığını diaqnostika edərək, onların birinci sinfə qəbul edilməsində
iştirak edir, şagirdlərin yaş və inkişaf səviyyələrini müəyyən edərək onları
ibtidai məktəbdən natamam orta, natamam orta məktəbdən orta ümumtəhsil və peşə
məktəblərinə keçərkən psixoloji müayinə edir və müəllim, valideyn və ustalarla
birlikdə uşaqlarla fərdi iş proqramını işləyib hazırlayır.
Psixodiaqnostik iş zamanı
psixoloq psixi cəhətdən inkişaf edən uşaqları, effektiv-emosional pozuntulara və
pis davranışa meylli olan uşaqları, habelə ümumi və xüsusi istedadı olan
uşaqları üzə çıxarır.
Peşəyə yararlığı üzə çıxarmaq və peşə
seçməkdə kömək etmək məqsədi ilə psixoloq xüsusi olaraq şagirdlərin maraq və
meyllərini öyrənir.
Alkoqolizmin,
narkomaniyanın cəmiyyətə zidd davranış formalarının qarşısını almaq üçün
yeniyetmələrlə, onların valideynləri və müəllimləri ilə profilaktik iş aparır.
Aparılmış psixodiaqnostik tədqiqatların
əsasında psixoloq şagirdlərin inkişafı, təlimi və davranışında aşkara
çıxarılmış çatışmazlıqları təhlil edir və səbəblərini müəyyənləşdirir; psixoloq
əqli geriliyi, psixi inkişafın ləngliyini, pedaqoji cəhətdən özbaşına
buraxılmış, psixogen məktəb dezadatasiyası (didaktogen və didaskapoken) olan
uşaqları müəyyən edərək məktəbdə müvəffəqiyyətsizliyin arxasında duran konkret
səbəbləri aşkara çıxarır. Psixodiaqnostik işin gedişində əldə edilmiş məlumatların
təhlili əsasında psixoloq uşaqlarla, valideyn və müəllimlərlə həm fərdi, həm də
qrup şəklində aparılacaq korreksiya işinin proqramını hazırlayır. Buraya təlimlə
(məktəb müvəffəqiyyətsizliyi, disleksiya, disqrafiya və s.) şəxsiyyətlərarası və
emosional pozulmalarla (qorxu, yüksək həyəcanlılıq, depressiya və s.) sosial
dezaptasiya və pis davranışla (yüksək təcavüzkarlıq, yalançılıq, oğurluq,
proqullar və s.) bağlı müxtəlif növ çətinliklərin aradan qaldırılmasına yönəldilmiş
kompleks tədbirlər daxildir.
Məktəbdə, sinifdə
sosial-psixoloji vəziyyətin yaxşılaşdırılması məqsədi ilə şagirdlər, müəllimlər
və məktəbin müdiriyyəti ilə treninq keçirir.
Uşaqların və istedadlı
şagirdlərin daha optimal inkişafı məqsədi ilə psixoloq müəllimlərlə birgə
şagirdlərin fərdi keyfiyyətlərini nəzərə alan konkret proqram işləyib
hazırlayır və onun həyata keçirilməsini təmin edir.
Uşaqların təlim-tərbiyəsi
problemləri ilə bağlı məktəbin müdiriyyətinə, müəllimlərinə, valideynlərinə və
tərbiyəçilərə məsləhətlər verir; uşaqlarla ayrı-ayrılıqda təlim, inkişaf, həyatda
öz yerini tutmaq problemləri, həmyaşıdları ilə qarşılıqlı münasibətləri, özünütərbiyə
məsələləri ilə bağlı məsləhətlər verir. Pedaqoji şuranın iclaslarında,
metodbirləşmələrdə, ümum-məktəb və valideyn yığıncaqlarında iştirak edir.
Tibbi-pedaqoji
komissiyaların, uşaqların və yeniyetmələrin sosial-hüquqi müdafiəsi üzrə
komissiyaların işində iştirak edir; müvafiq instansiyaların valideyn hüququndan
məhrum etmə, uşaqların xüsusi məktəblərə və s. göndərilməsi zamanı daha əsaslandırılmış
qərar verməsi məqsədi ilə xalq məhkəməsi, himayə və qəyyumluq orqanlarının, həddi-buluğa
çatmamış uşaqlarla işləyən komissiyaların, rayon polis şöbələrinin həddi-buluğa
çatmamışların işi üzrə müfəttişliyinin tələbnamələri üzrə uşaqların psixi vəziyyətini,
ailə tərbiyəsi şəraitini müəyyən edən psixoloji ekspertiza keçirir.
Bilməlidir:
"Azərbaycan
Respublikasının Təhsil Qanununu, insan hüquqları və azadlıqları qətnaməsini,
uşaq hüquqları haqqında konvensiyanı, uşaq və yeniyetmələrin təlim və tərbiyəsi
haqqında normativ sənədləri, əməyin mühafizəsi, sağlamlığının qorunması, ümumi
psixologiyanı, pedaqoji psixologiyanı və ümumi pedaqogikanı, şəxsiyyətin
psixologiyasını, sosial psixologiyanı, uşaq və yaş psixologiyasını, fərdi və
qrup məsləhətinin müasir metodlarını, uşağın normal və anormal inkişafının
diaqnostikası və korreksiya metodlarını.
Ödəniş dərəcələrinə
ixtisas tələbləri:
10-cu dərəcə (psixoloq) -
baza psixoloji təhsili olan (staj tələb olunmamaqla) psixoloq;
11-ci dərəcə (psixoloq) -
baza psixoloji təhsili olan, müvafiq ali məktəbi fərqlənmə diplomu ilə bitirmiş
və ya ixtisası üzrə 1 ildən az olmayaraq iş stajına malik olan;
12-ci dərəcə (psixoloq) -
baza psixoloji təhsili olan, ixtisası üzrə 1 ildən 3 ilədək stajı olan.
13-cü dərəcə (II kateqoriya
psixoloq) - baza psixoloji təhsili olan, ixtisası üzrə 3 ildən 5 ilə qədər stajı
olan psixoloq. Testləşdirməni və diaqnostikanı, psixotreninq və korreksiya işlərinin
mürəkkəb formalarını həyata keçirilməsinə xüsusi icazəsi olan.
14-cü dərəcə (I kateqoriya
psixoloq) - baza psixoloji təhsili olan ixtisas üzrə 5 ildən az iş stajı olmayan
psixoloq. Psixoloji təhsildən əlavə xüsusiləşdirilmiş elmi-praktiki psixoloji mərkəzlərin
birində əlavə hazırlıq keçmiş, şəxsiyyətin psixoemosional inkişaf korreksiyası,
qruplarda psixotreninq keçirilməsi ilə, sosial psixoloji təsir və təhsil müəssisələrinin
fəaliyyətinin optimallaşdırılması ilə bağlı metodlardan istifadə üçün mürəkkəb
növlü psixokorreksiya işlərini aparmağa icazə verən sertifikatı olduqda.
15-ci dərəcə (ali
kateqoriya psixoloq) - baza təhsilli, ixtisası üzrə 5 ildən 10 ilə qədər stajı
olan psixoloq. Əlavə, xüsusiləşdirilmiş hazırlıq keçmiş (aspirantura,
doktorantura), psixodiaqnostik, konsultativ və psixokorreksion işlərin mürəkkəb
formalarının aparılmasına xüsusi icazə olduğunu sübut edən sertifikatı olduqda,
elmi və praktiki psixologiya sahəsində elmi işləri, elmi adları p.e.n. və ya
p.e.d.
0 коммент.:
Отправить комментарий