16.11.2014

Müasir dövrdə menecmentbaşqa sözlə fəaliyyətin təşkili idarə olunması müstəsna əhəmiyyət kəsb edən amillərdənbiridirSəmərəli idarəetmə isə planlaşdırmatəşkil etmə,rəhbərlik  nəzarət funksiyalarının necə yerinəyetirilməsindən daha çox asılıdır.
Son illərdə ölkəmizdə təhsilin idarəolunması sahəsində birsıra əhəmiyyətli addımlar atılıbnazirliyin mərkəzi aparatınınidarəetmə potensialı xeyli gücləndirilibBununla əlaqədardünyanın 50-dək ölkəsində təhsilin idarəolunması təcrübəsiöyrənilibbeynəlxalq məsləhətçilərin iştirakı ilə geniş təhlilolunubmüvafiq struktur dəyişiklikləri ilə bağlı tədbirlər planıhazırlanıb.
Təhsil naziri Misir Mərdanov deyib kison 5 ildə Nazirliyin mərkəzi aparatının strukturunda əhəmiyyətli dəyişikliklər edilibbir sırayeni şöbələr  sektorlar yaradılıbNəticədə 1999-cu ildən başlayaraq Dünya Bankının yaxından dəstəyi ilə həyata keçirilənlayihələr çərçivəsində Strateji təhlil  planlaşdırmaMonitorinq  qiymətləndirməTəhsilin idarəolunmasının məlumat sistemləri,Akkreditasiya şöbələriTəhsil sənədlərinin tanınmasıMəktəbəqədər təhsilƏlavə təhsil sektorları yaradılıbBu yeni strukturlarınyaradılması müvafiq sahələrdə təhsil siyasəti  strategiyasının daha məqsədyönlü hazırlanması  çevik həyata keçirilməsinəzəmin yaradıb:

Strateji təhlilplanlaşdırma  kadrların idarəolunması şöbəsi təhsil siyasəti  strategiyasını müəyyənləşdirirprioritetləri nəzərəalmaqla inkişaf proqramları hazırlayırtəhsil sistemi ilə bağlı məlumatları təhlil edir  müvafiq təkliflər hazırlayırtəhsilsistemində strateji planlaşdırmanı  hesabatverməni həyata keçirirvahid inkişaf strategiyasının  kadr siyasətininformalaşdırılmasında iştirak edirtəhsili idarəetmə orqanları  təhsil müəssisələri tərəfindən mövcud qanunvericiliyin yerinəyetirilməsinə təşkilati-metodik rəhbərliyi həyata keçirirMonitorinq  qiymətləndirmə şöbəsi dəqiq qiymətləndirmə standartlarıəsasında hazırlanmış beynəlxalq (ölkədə təhsilin səviyyəsinin müxtəlif aspektlərdə ölçülməsi  digər ölkələrlə müqayisəlitəhlilinə imkan verən  beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən aparılan qiymətləndirmə), milli (təhsildə proqnozlaşdırma perspektivləritəhsil siyasətini müəyyənləşdirmək üçün təhsilin vəziyyəti haqqında müvafiq məlumat toplamaqöyrənilməsi müzakirəsi tələb olunan problemləri  təhsilin inkişafının prioritet istiqamətlərini təyin etmək məqsədilə 4-5 ildən bir təhsilin birpilləsindən digərinə keçid zamanı aparılan qiymətləndirmə məktəbdaxili (diaqnostikformativsummativqiymətləndirməsisteminin ümumtəhsil məktəblərində həyata keçirilməsimüasir qiymətləndirmə metodlarından istifadə edilərək şagirdnailiyyətlərinin obyektiv qiymətləndirilməsiqiymətləndirmə nəticələrinin təhlilitəhsil müəssisələrinin fəaliyyətinin monitorinqi,təhsilin bütün pillələri  səviyyələrində keyfiyyətin idarəedilməsi  digər bu kimi funksiyaları yerinə yetirir.
Müvafiq sahələrin funksiyaları sırasına təhsil sistemində yeni idarəetmə modelininhesabatverməqərarçıxarma sistemininyaradılması  tətbiqi işinin həyata keçirilməsiəks-mərkəzləşdirməyə əsaslanan yeni idarəetmə mexanizminə keçilməsinin,kadrların idarə olunmasının prioritetlərinin müəyyən edilməsi  müvafiq strategiyanın hazırlanmasıeyni zamandatəhsilsistemində kadr siyasətinin formalaşdırılmasında iştirak etməkkadrlara ehtiyacın müəyyənləşdirilməsi məqsədilə təhlillərinhəyata keçirilməsimövcud ehtiyacları  nəzərə almaqla peşə-ixtisas təhsili sahəsində təhlillərin aparılmasıölkənin sosial-iqtisadiinkişaf perspektivlərini  əmək bazarının tələblərinə uyğun olaraq tələbə qəbulunun planlaşdırılması üçün proqnozlarınhazırlanması məsələləri daxildir”.
M.Mərdanovun dediyinə görətəhsilin idarəolunmasının məlumat sistemləri şöbəsi təhsil sistemində bütün pillələr  səviyyələrüzrə məlumat bazasını formalaşdırır  daim yeniləşməsini təmin edirmüvafiq hesabatlar hazırlayırtəhsil müəssisələrinə TİMS- bağlı təşkilati-pedaqoji  metodik köməklik göstərilməsinitəhsilin inkişafı sahəsində proqnozlaşdırmanın aparılmasınımillitəhsil resurslarının formalaşdırılmasını  inkişaf etdirilməsini təmin edirAkkreditasiya şöbəsi təhsil prosesinin təşkilinintəhsilinfrastrukturunun  maddi-texniki bazanıntəhsil proqramlarınınkadr potensialınınmaliyyə resurslarının qəbul olunmuş dövlətstandartlarına uyğunluğunu müəyyən etmək məqsədilə təhsil müəssisələrini akkreditə edir  onun statusunun müəyyən edilməsiüzrəeləcə  yeni yaradılan təhsil müəssisələrinin fəaliyyətinə lisenziya verilməsi ilə bağlı təhlillər aparır  təkliflər hazırlayır: “Məlumdur kiidarəetmənin səmərəli təşkili bir sıra şərtlərdən asılıdırəsas şərt isəəlbəttəetibarlı məlumatların olmasıdırEtirafetmək lazımdır kiəvvəllər nazirlik belə məlumatlara malik deyildiyaxud da əldə olunan məlumatlar subyektiv yoxlamalarəsasında formalaşmış mülahizələrə əsaslanırdıHazırda isə Təhsil Nazirliyində çevik idarəetmə sistemi yaradılmışdırBelə ki,idarəetmə üçün zəruri olan məlumatlarəsasəniki mənbədən daxil olurİlk növbədətəhsilin idarəolunmasının məlumatsistemləri bazasındanQeyd etmək lazımdır kimüasir İKT avadanlığının köməyi ilə təhsil tariximizdə ilk dəfə olaraq yaradılmışbu bazada 4500-dən çox ümumtəhsil məktəbi, 1,4 milyon şagird, 170 min müəllim haqqında ətraflı məlumatlar toplanmışdırBuməlumat bazası təhlillərin aparılmasınaçevik qərarların qəbul edilməsinə geniş imkan yaratmışdırHazırda digər təhsil pillələriüzrə məlumatlar da həmin bazada toplanmaqdadırNəzərdə tutulur kiyaxın gələcəkdə baza interaktiv olsun  onlayn rejimdədaim yeniləşdirilə bilsinDigər məlumat mənbəyi isə monitorinq  qiymətləndirmə nəticəsində əldə olunurMilli  beynəlxalqqiymətləndirməninIX  XI siniflərdə mərkəzləşdirilmiş yoxlama  buraxılış imtahanlarının nəticələri nəinki şagirdlərinnailiyyətlərieləcə  fənlərin tədrisitəlim strategiyalarının tətbiqimüəllimlərin fəaliyyətikurikulumundərsliklərin səviyyəsibarədə etibarlı mənbə rolunu oynamaqla bilavasitə keyfiyyətin idarə olunmasına zəmin yaradır.

Bunlarla yanaşınazirliyin nəzdində Əsaslı tikintiTəhsilin informasiyalaşdırılmasıDe-institutlaşdırma  uşaq müdafiə sistemiidarələrinin yaradılması ölkə səviyyəsində adıçəkilən istiqamətlərdə proqramların daha səmərəli idarəolunması imkanlarınıgenişləndirmişdir”.

Təhsil naziri deyir kitəhlil göstərir kitəxminən 10 il bundan əvvəl nazirliyin strukturufəaliyyətinin təşkili  təhsil sistemininidarəolunması ilə bu günkü idarəetmə sistemi arasında ciddi dəyişikliklər baş vermişdirBu dəyişiklikləri belə ümumiləşdirməkolarNazirliyin strukturu əhəmiyyətli dərəcədə təkmilləşdirilmişstrateji təhlil  planlaşdırmamonitorinq  qiymətləndirmə,məlumat sistemləriakkreditasiyaəlavə təhsil kimi vacib sahələrlə bağlı funksional strukturlar yaradılmışdırBelə strukturlarınyaradılması təhsil sahəsində aparılan islahatların səmərə  keyfiyyətinə əsaslı təsir göstərməklə yanaşıvahid təhsil siyasətininişlənməsi  həyata keçirilməsinə öz töhfəsini vermişdirNazirliyin Mərkəzi aparatında kadr tərkibinin keyfiyyətcə yeniləşdirilməsiistiqamətində ciddi addımlar atılmışDövlət Qulluğu Məsələri Komissiyası tərəfindən böyük rəqabət şəraitində keçirilən müsabiqənəticəsində nazirliyə gəncperspektivli  xarici dilləri bilən mütəxəssislər işə götürülmüşdür.Nazirliyin Mərkəzi aparatındaçalışan əməkdaşların 90 faizi ölkədə  xaricdə təşkil olunan treninqlərdəseminarlardastajkeçmə tədbirlərində iştirak etmiş,xaricdə magistratura təhsili almış  öz bacarıqlarını təkmilləşdirmişdirNazirlik tərəfindən strateji təhlillər əsasında 20-dək dövlətproqramı hazırlanmışölkə Prezidenti  Hökumət tərəfindən təsdiq edilmiş  həyata keçirilməkdədirProqramlarla idarəetməTəhsil Nazirliyinin fəaliyyətinə əhəmiyyətli dərəcədə təsir etmişyeni yanaşmaların tətbiqinə şərait yaratmışdırTarixən TəhsilNazirliyi heç bir proqram reallaşdırmadığı haldaqısa müddət ərzində təhlillərin aparılmasıproqramların hazırlanması  həyatakeçirilməsi sahəsində zəngin təcrübə toplanmışbu təcrübə sonradan ölkəmizin digər dövlət strukturlarınazirlikləri üçün nümunərolunu oynamışdırƏvvəllər Təhsil Nazirliyinin fəaliyyətiəsasən yuxarı təşkilatlardan daxil olan direktiv sənədlərin icrası,yoxlama xarakterli tədbirlərin həyata keçirilməsivətəndaşların müraciətlərinə baxılması məsələləri ilə məhdudlaşırdısahazırdabu qurumun fəaliyyəti daha çox təhsil sektorunun bütün sahələri üzrə vahid dövlət siyasətinin həyata keçirilməsiməqsədliproqramların hazırlanması  reallaşdırılmasıkeyfiyyətə nəzarətin müasir modellərinin tətbiqidavamlı inkişaf  insankapitalının formalaşdırılması  digər bu kimi əhəmiyyətli məsələlərə yönəlmişdir: “Əvvəllər Təhsil Nazirliyi yalnız birbaşa onuntabeliyində olan müəssisələr üçün nəzərdə tutulan maliyyəni idarə edirdisəhazırda bütün ölkəni əhatə edən irimiqyaslıinvestisiya layihələrinidövlət proqramlarınıəvvəlkindən yüz dəfələrlə artıq maliyyə vəsaitini idarə edir kibu da Nazirlik üçüntamamilə yeni funksiyalartəcrübə  məsuliyyət deməkdirƏvvəlki dövrlərdə nazirliyin fəaliyyətində əsas yerlərdən birini tutanyoxlamalar əvəzinəkeyfiyyətə nəzarətin müasir mexanizmi olan monitorinq sistemi tətbiq edilməyə başlanmışdırMonitorinqmüasir idarəetmə sistemində ən mühüm sahələrdən biridirTəhsil sahəsində monitorinqin məqsədi təlimin məzmunununtəkmilləşdirilməsitəhsil alanlara nəyin  necəhansı təlim metodlarından istifadə etməklə öyrədilməsinin müəyyənləşdirilməsi,dövlət standartlarının mənimsənilməsi səviyyəsinin aşkara çıxarılmasınəticələrin qiymətləndirilməsi  onlara uyğun olaraqmüvafiq tədbirlərin həyata keçirilməsindən ibarətdirMonitorinq vasitəsilə təhsil müəssisəsinin fəaliyyətinin səmərəlilik səviyyəsiaşkar olunur  qiymətləndirilirBu zaman müəssisənin fəaliyyətinin faktiki nəticələri  onların son məqsədlərə uyğunluğu təhlilolunurƏnənəvi təcrübədə son nəticələrin qarşıya qoyulmuş məqsədlərə bu  ya digər dərəcədə uyğun gəlməməsi praktik təhsilişçiləri tərəfindən heç  həmişə nəzərə alınmırHəmin səbəbdən  monitorinqin vəzifəsi məhz fəaliyyət prosesində yol verilmişkənaraçıxmaların dərəcəsiniistiqamətini  səbəbini düzgün müəyyənləşdirməkdən ibarətdir.

İdarəetmənin hər bir funksiyası monitorinqin əsas təhlil obyekti kimi çıxış ediryəni monitorinq fəaliyyətin məqsədlərinə,planlaşdırılmasınatəşkilinə  icrasınahabelə kommunikasiya  korreksiya proseslərinə sirayət edirBaşqa sözləmonitorinqməqsədlərin  planların həyata keçirilməsinin qiymətləndirilməsi vasitəsidirMonitorinqin vəzifələrindən biri  məqsəd planlaşdırma arasındakı fərqi azaltmaqdan ibarətdir.
Bu baxımdanmüasir dövrdə aşağıda göstərilən istiqamətlərdə monitorinqin keçirilməsi xüsusi əhəmiyyət daşıyır: “təhsil alan -təhsil verən” sistemində, “təhsil müəssisəsi - müəllim” sistemində, “təhsili idarəetmə orqanı - təhsil müəssisəsi” sistemində sair.

Düşünürəm kigələcəkdə monitorinqlərin aparılmasında tamlıqrelevantlıqadekvatlıqobyektivlikdəqiqlikfasiləsizliksadəlik,anlaşıqlılıqmüntəzəmlik prinsiplərinə xüsusi diqqət yetirilməlimüvafiq şöbənin fəaliyyət dairəsi genişləndirilməlikadr potensialıgücləndirilməlidirİnkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsində monitorinqin aşağıdakı növləri mövcuddurtəhsil məqsədlərinin miqyasıüzrə (stratejitaktikioperativ); təlimin mərhələləri üzrə (başlanğıcyaxud qəbulolunma dövrü üzrətəhsilalmayaxud aralıq dövrüüzrəçıxışyaxud yekunlaşma dövrü üzrə); vaxt şəraiti üzrə (retrospektivxəbərdaredici yaxud qabaqlayıcıcari yaxudplanauyğun); təkrarlanma şəraiti üzrə (birdəfəlikdövrimüntəzəm); müşahidə obyektinin əhatəliliyi üzrə (lokalseçmə,kompleks); təşkilati formalar üzrə (fərdiqrupfrontal); obyekt-subyekt münasibətlərinin forması üzrə (xariciyaxud sosial,qarşılıqlı nəzarətdaxiliyaxud özünüqiymətləndirmə); istifadə edilən vasitələr üzrə (standartlaşdırılmışqeyri-standart  sair.).Keyfiyyətin idarə olunması təhsil prosesinin nəticələrinin mərhələlərlə müşahidə edilməsi (monitorinqi), bununla da hər birmərhələdə qarşıya qoyulmuş vəzifələrin optimal yerinə yetirilməsi səviyyəsinin aşkarlanması vasitəsilə həyata keçirilirBubaxımdan təhsilin keyfiyyətinin monitorinqi təhsilin keyfiyyətinin idarə olunması ilə nəticələnirçünki hər iki proses respublika,rayon  təhsil müəssisəsi səviyyələrində sistemli  müntəzəm şəkildə müvafiq məlumatların toplanmasını nəzərdə tutur”.

M.Mərdanovun sözlərinə əsasənmüasir idarəetmə şəraitində keyfiyyət mədəniyyətinin formalaşdırılması xüsusi əhəmiyyət kəsbedirKeyfiyyət mədəniyyəti o deməkdir kitəhsilin keyfiyyətinə həlledici qiymət istehlakçı tərəfindən verilirTəhsil sistemindəistehlakçı şəxsində ilk növbədə təhsilalanlar  onların valideynləriişəgötürənlərhəmçinin dövlətin özü çıxış edirTəcrübəgöstərir kitəhsilin istehsal sahəsi kimi deyilxidmət kimi qəbul olunması ona münasibətdə əsaslı dönüş yaradır  səmərəsinixeyli artırırBelə olan halda xidmətin keyfiyyətinə verilən tələblər həm onu göstərənhəm  ondan istifadə edən tərəfindənmüəyyən olunur.
Strateji planlaşdırma təhsilin keyfiyyətinin idarə olunması sistemində ən başlıca tələblərdən biridirXüsusi vurğulamaq istərdim ki,ölkəmizdə ilk dəfə olaraq strateji planlaşdırma təhsil sistemində həyata keçirilməyə başlanmışdırBeynəlxalq ekspertlərin iştirakıilə ilk dəfə olaraq 2004-2006- illəri əhatə edən üç illik strateji plan hazırlanmış  həyata keçirilmişdirSonradan 2007-2009-cu 2010-2012-ci illəri əhatə edən strateji planlar hazırlanmışdırStrateji planlaşdırma ənənəvi planlaşdırmadan bir sıra üstünlükləriilə fərqlənirBelə kiənənəvi planlaşdırma tədbirlərionların icra vaxtı  icraya məsul şəxsləri əhatə edirƏksər hallardamüəyyənləşdirilən tədbirlər abstrakt xarakter daşıyıronların icra vəziyyətinin yoxlanılması mümkün olmurbeləliklə tədbirlər ildənilə planlarda təkrarlanırStrateji planda isə hər bir tədbir ötən ilin hesabatlarının  nəticələrinin təhlili əsasında müəyyənləşdirilir,hər bir tədbirin icasını yoxlamaq üçün dəqiq indikatorlar işlənirəvvəlcədən gözlənilən nəticələr dəqiqləşdirilirBelə planlaşdırmahesabatverməni  icraya nəzarəti  xeyli asanlaşdırırOnu da qeyd edim kihər ildə iki dəfə strateji planın icra vəziyyəti barədəhesabatlar hazırlanırplan təhlil edilirlazımi korreksiyalar olunurBununla yanaşıplanlaşdırılmış məqsədlərə nail olma səviyyəsimüntəzəm ölçülüronların nəticələrinin qiymətləndirilməsinə diqqət yetirilir: “Təhsilin keyfiyyətinin planlaşdırılması təhsilmüəssisələrinin fəaliyyətinin ümumi planlaşdırılmasında xüsusi əhəmiyyət kəsb edirHazırda təhsil müəssisələrinin fəaliyyətininperspektiv planlaşdırılmasında əsas nöqsanlar ondan ibarətdir kigələcəkdə əldə olunacaq nəticələrə verilən tələblər perspektivnöqteyi-nəzərindən deyilbugünkü mövqedən müəyyənləşdirilir  bu səbəbdən planlarda arzu olunan nəticələr öz dəqiq əksinitapmırHəmin planlarda tədbirlərin uzlaşdırılması  əlaqələndirilməsinə ciddi əhəmiyyət verilmironlar əlaqəsizəsasən müstəqiltədbirlər kimi nəzərdə tutulurBu da onunla bağlıdır kimövcud təhsil müəssisəsinin başlıca məqsədi uzun müddətdən bəriyuxarıdan dəqiq müəyyənləşdirilmiş qaydalara uyğun fəaliyyət göstərmək  həmin sahədə funksiyalarını sabit şəkildə həyatakeçirməkdirMüasir təhsilin innovasiya mühitində idarə olunmasında ən vacib məsələ təhsil müəssisəsinin funksional rejimdəninkişaf  inkişafetdirici rejimə keçirilməsidir.
Təhsil müəssisəsinin inkişafı - onun məqsədlərininidarəetmə sistemininpedaqoji prosesin məzmunutəlim metodları üsullarının qanunauyğunməqsədyönlüidarə olunan şəkildəbir qayda olaraq təkamül yolu ilə pozitiv dəyişilməsi deməkdir.Nəticə etibarı ilə həmin dəyişikliklər təhsilalanların təlimindətərbiyəsində  inkişafında keyfiyyətcə yeni nailiyyətlərin əldəolunmasına gətirib çıxarırHabelə bu proses əvvəlki keyfiyyət vəziyyətindən innovasiyaların tətbiqi yolu ilə yeni keyfiyyətvəziyyətinə keçidi şərtləndirir.

Təhsil sistemində idarəetmə sahəsində fəaliyyət göstərənlər təhsilin keyfiyyətinin idarə olunması prosesinin liderləri olmalıdırlar.Belə kitəlimatlandırma  nəzərdə tutulanplanlaşdırılan tədbirlərin mərhələlər üzrə səmərəli həyata keçirilməsi məhz onlardanasılıdırBu o deməkdir kidünən “mənə tapşırıldığı kimi” sxemi üzrə düşünən rəhbər bu gün mütərəqqi ideyaların təşəbbüskarınaçevrilməlidirOnu da qeyd etmək vacibdir kilider dedikdə yalnız təhsil orqanınıntəhsil müəssisəsinin rəhbərliyi nəzərdətutulmurKeyfiyyətin idarə olunması sistemi ənənəvi idarəetməni  iyerarxiyalar funksiyasını kökündən dəyişirBu zaman nəinkiidarəedənlərineyni zamanda müəllimlərin rolu xeyli artır  təşəbbüskarlıqyaradıcılıq üçün onlara geniş imkanlar açılır.Müəllimlər qərarların qəbul olunmasında iştirak edir  bu sahədə böyük məsuliyyət daşıyırlarOnlara daha çox fəaliyyəthüquqları  müstəqillik verilirhabelə innovasiyaları həyata keçirən yaradıcı qrupların işinə rəhbərlik etmək üçün buna qabilmüəllimlər cəlb olunurlar.

Düşünürəm kitəhsil sahəsində fəaliyyət göstərən liderin əsas funksiyalarına aşağıdakılar daxil olmalıdırMmüəssisədə təhsilkeyfiyyətinin gözlənilən ümumi səviyyəsini proqnozlaşdırmaqkeyfiyyətin yüksəlməsi prosesinin həyata keçirilməsinə görəməsuliyyət daşımaqkeyfiyyətlə bağlı görülən işlər barədə müntəzəm məlumat verməktəhsil xidmətlərindən istifadə edənlərintələbatlarını nəzərə almaqmüəssisə əməkdaşlarının ixtisasının artırılması prosesinə rəhbərlik etməkinnovasiyaların tətbiqinərəhbərlik etməktəşkilati strukturlar arasında vəzifə funksiyalarının maksimum dərəcədə dəqiq bölüşdürülməsini təmin etmək.Səmərəli fəaliyyət göstərən komanda yaratmaqmüşahidə etməyə  proseslərin nəticələrinin qiymətləndirilməsinə imkan verəndaxili monitorinq mexanizmi yaratmaq  onları inkişaf etdirmək.
Təqdirəlayiq haldır kihazırda bir sıra təhsil müəssisələri inkişaf planlarının hazırlanmasına daha çox üstünlük verirİnkişafplanlarında müəyyən müddət ərzində (3-5 iltəhsil müəssisəsinin əsas hədəfləribu hədəflərə nail olmanın yolları  gözlənilənnəticələr müəyyənləşdirilirBu təcrübə isə fəaliyyətin strateji planlaşdırılmasına zəmin yaradırDüşünürəm kitəhsil orqanları təhsil müəssisələri səviyyəsində strateji planlaşdırmanın tətbiqi hazırda qarşıda duran əsas vəzifələrdəndir.
Təhsil müəssisələrinin innovasiya rejiminə keçirilməsitəhsilin keyfiyyətinin idarə olunması sisteminin tətbiqi müəssisəninidarəolunmasına yeni yanaşmanı aktuallaşdırırBu gün dərindən dərk olunmalıdır kimüəllimlər  təhsil prosesinin digəriştirakçıları daha öz funksiyalarına şəxsi nöqteyi-nəzərdən yanaşmamalı (“mən  mənim ixtisasım”, “mən  mənim uşağım”, “mən  mənim sinfim”  sair), öz rollarını birgə məsuliyyət  əməkdaşlıq kimi (“biz  bizim müəssisə”) qəbul etməlidirlər”.
M.Mərdanov vurğulayıb kimüəssisənin idarə olunmasında birgə fəaliyyətorada təhsilin təşkili məhz təhsil prosesinin müxtəlifiştirakçılarını öz tərkibində birləşdirən vahid “təhsil komandası” şəklində həyata keçirilməlidirTəhsil komandası xarici mühitə,təhsil ictimaiyyətinə (ailətəhsili idarəetmə orqanlarıicra hakimiyyəti orqanlarıbiznes aləmi  sairaçıq olmalıdırProbleməbelə yanaşmanın bir üstünlüyü  ondadır kitəhsil komandasının hər bir üzvühər bir şəxs ümumi işin xeyrinə öz bacardığınısərf edir: “Təhsil müəssisəsinin keyfiyyətli fəaliyyətitədris prosesi səmərəliliyinin məqbul  qanedici olması bir sıra vacibamillərdən asılıdırBunlara aşağıdakıları daxil etmək olarTəhsil müəssisəsinin vəzifələrinin dəqiq müəyyənləşdirilməsi,təhsilalanların öz vaxtlarını maksimum dərəcədə konkret təlim məsələlərinin həllinə sərf etməsiidarəetmənin vahid  əlaqəlişəkildə təşkilimüəllimlərin daim təkmilləşdirilməsionların komanda şəklində işləməsimüəssisə daxilində qayda-qanunun hökmsürməsivalideynlər  ictimaiyyətlə sıx qarşılıqlı əlaqənin yaradılması  sair.

Beləliklətəhsil müəssisəsinin keyfiyyətinin qiymətləndirilməsində bir-biri ilə qarşılıqlı əlaqədə olan üç amil mühüm rol oynayır:müəllimtəhsil müəssisəsimüəssisənin əhatəsiEyni zamanda fəaliyyətin qiymətləndirilməsində bir sıra meyarlara istinad edilir:təhsilalanların  məzunların göstəriciləritəhsil verən - təhsil alan münasibətləritəhsil verən-təhsil alan nisbətimüəssisəninmövcud maliyyə mənbələriictimai mühitsosial-iqtisadi kontekst  sairTəhsil məssisəsinin qiymətləndirilməsi həm daxiliqiymətləndirməni (özünüqiymətləndirmə), həm  xarici qiymətləndirməni özündə cəmləşdirməlidirÜmumtəhsil məktəblərindəkeyfiyyətin qiymətləndirilməsi məqsədilə Təhsil Nazirliyi tərəfindən keyfiyyət standartları hazırlanmışdırBu standartlar ölçüləbilən göstəricilər nəzərə alınmaqla aşağıdakı 5 əsas fəaliyyət sahəsi üzrə qruplaşdırılmışdır:

I.Məktəbin idarə olunması.
II.Pedaqoji heyətin peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsi.
III.Təlim-tərbiyə prosesinin təşkili  idarə olunması.
IV.Şagird şəxsiyyətinin formalaşdırılması.
V.Məktəbin valideynlər  ictimaiyyətlə birgə fəaliyyəti”.
Sevinc QARAYEVA

0 коммент.:

Отправить комментарий

Arxiv

Həmkara Dəstək. Технологии Blogger.