- 1. Təlimin nəticələrØDərslərimizdə
standartların tətbiqi; Ø Təlimin fəal interaqtiv təlim çərçivəsində
keçirilməsiniØüzərində qurulması; tələb edir.
- 2. • Şagirdlər həyatı
bacarıqlar qazanır; • Müasir təfəkkürə malik, • Şəxsiyyətin formalaşmasına
səbəb olur.
- 3. Müasir təhsil
prosesinin yetişdirməyə çalışdığı insan: •öyrənməyi öyrənən; • yeni bilik
qazanmağa çalışan; •bu bilikləri həyatında tətbiq edən; •cəmiyyətdə baş
verən dəyişiklərlə ayaqlaşa bilən; • eyni zamanda bu dəyişiklərin qaynağı
olan insandır.
- 4. FƏAL İNTERAKTİV
TƏLİMDƏ • Şagirdə danışmaq,müzakirə etmək, qiymətləndirmək və seçmək şansı
verilir. • Şagird öyrəndiyi bilikləri köhnə biliklərlə əlaqələndirir və
bir məna çıxararaq bunu gündəlik həyatında istifadə edir. • Şagirdlərə
analiz, sintez və qiymətləndirmə apara biləcəyi şərait yaradaraq onlara
düşüncə qabiliyyətlərini inkişaf etdirmək fürsəti verilir.
- 5. FƏAL İNTERAKTİV
TƏLİMDƏ Şagirdlərə müxtəlif mənbələrdən məlumat axtarıb tapmaları və
bunlardan istifadə etmələrinə rəhbərlik edilir. Şagirdə birlikdə çalışmaq,
aşkar etdiyi məlumatları yoldaşlarıyla bölüşmək və birgə yeni biliklər
əldə etmək şəraiti və dəstəyi verilir. Müəllimlər əsla hazır bilik
verməzlər. Biliyin necə və harda qazanılacağına dair rəhbərlik edərlər. Müəllimlər, öyrənməyi
asanlaşdıran və şagirdləri düşünməyə, araşdırmağa yönləndirir.
- 7. " Gələcəyin cahili, oxuya bilməyən adam
olmayacaq. Necə öyrənəcəyini bilməyən adam olacaq.“ Alven Toffler
- 8. ÖYRƏNMƏYİ ÖYRƏTMƏK NƏDİR? Öyrənməyi öyrətmək,
mövcud biliklərdən istifadə edərək yeni vəziyyətlər üçün lazım gələn
bilikləri öz-özünə yarada bilməkdir.
- 9. Təxminən 2400 il əvvəl Konfutsi belə demişdir: Nə
eşitdimsə, unutdum. Nə görürəmsə, xatırlaram. Nə edərəmsə, anlayaram.
- 10. oxouxmuama dindliənmləəmə GöGrmörəmə FilFmil miz
liəzmləəmə NüNmüamyaişy iişz liəzmləəmə SəSrgəir ggiö grmörəmə qu
qruulruuşluuşnuun guö grmörəmə MüMzüazkairkəiyrəəy qəa qtıalmtılamqaq
dadnaışnmışamqaq RoRlloul louy ouynulanrlar HəHqəiqqii qviə vzəiyzyiyəytiə
ctia cnalannladnırdmırama PrPakratikkt iokl aorlaaqra hqə hyəaytaa tkae
kçeirçmirəmkək %50 Şifahi öyrənmə Passiv %10 %20 %30 %70 %90 Vizual
öyrənmə Özünün nəticə çıxarması Həll etmək FƏAL
- 11. Bunları aktiv öyrənməyə aid edəriksə • Nə
eşitdimsə unutdum. • Bir şeyi eşidər və görərsəm, biraz yadda saxlayaram.
• Nə isə eşidər, görər və onunla bağlı sual verər və ya kiminləsə müzakirə
edərəmsə, anlamağa başlayaram. • Nə isə eşidib, görüb, müzakirə edib və
həyata keçirirəmsə, bilik və bacarıq qazanaram. • Başqasına nəsə
öyrədirəmsə, özümdə yaxşı öyrənərəm.
- 12. Öyrənmə aktif olduğunda, şagird bir problemi həll
etmək üçün mənbə istər, bu işi yerinə yetirmək üçün yol tapmağa çalışır.
- 13. Düşünmək, yaxşı bir təhsilin şagirdlərə
qazandırdığı bir bacarıqdır. Düşünmə bacarığımız, yeni məlumatı nə qədər
yaxşı ala bilməmiz və həyata keçirməmizə zəmin yaradır.
- 14. Düşünə bilməyən şagird gözəl-çirkin, yaxşı-pis,
yararlı-yararsız, ədalətli-ədalətsiz, doğru-səhv anlayışlarını necə
analiz, sintez edib qiymətləndirə bilər?
- 15. Müəllimlərin bir dərsdə onlarla sual vermələrinə
baxmayaraq bu sualların 90 % nin cavabı əzbərlənən məlumatlardır.
- 16. . ONLARI İNCƏSƏNƏTLƏ TANIŞ EDİN, MUZEYLƏRƏ,
KONSERTLƏRƏ APARIN. GÖRDÜKLƏRİ HAQQINDA DÜŞÜNMƏYƏ SÖVQ EDİN. ƏGƏR.......
…OLSA NƏ OLARDI...... BƏS.................. İSƏ............ İLƏ BAŞLAYAN
SUALLAR VERİN,
- 17. Zarafatlar, söz oyunları və lətifələr- sözlərin
və vəziyyətlərin fərqli perspektivlərdən qiymətləndirilməsi olduğu üçün
düşünməyi təmin edir. Şagirdlərə bütün istiqamətlərdən baxmağı öyrədir.
- 18. Açıq-aşkar görülən cavab hər vaxt ən yaxşı cavab
deyil. Məsələn, uşaqların hər vaxt "cibxərcliyini artırmamızı
istərsinizmi? sualına verdikləri "bəli" cavabı, öz
məsuliyyətlərinin anladıqları ana qədər ən yaxşı cavabdır.
- 19. Şagirdləri öyrəndikləri arasında əlaqə qurmağa
isriqamətləndirin. • "Bu məlumat ilə keçən həftə öyrəndiyin arasında
hansı əlaqə qurula bilər?" sualının cavabı əlaqə qurmaq bacarığı
qazandırır.
- 20. QEYRİ-ADİ SUALLAR VERİN. • BÜTÜN MAŞINLARI SARI
RƏNGƏ BOYASAQ NƏ OLAR? • İNSANLAR NECƏ UÇA BİLƏRLƏR?
- 21. • DÜNYANIN BİR TƏRƏFİ DAİMA GÜNDÜZ O BİRİ TƏRƏFİ
DAİMİ GECƏ OLSAYDI NƏ OLARDI? • BUNLAR MÜXTƏLİF CAVABLARI OLAN MARAQLI
FİKİRLƏR DOĞURAN SUALLARDIR.
- 22. Diqqətlə seçilmiş kəlimələr fikirləri
qətiləşdirir. “Yoldaşlıq və dostluq anlayışları arasındakı fərq nədir?”
- 23. “Bir insanın əsrarəngiz olduğunu söyləməklə nə
demək istəyirsiniz?” kimi suallar anlamların və sözlərin daşıdıqları
mənaların ifadə edilməsi ilə insanların nə düşündüyünü aşkara çıxarılması
baxımından çox faydalıdır.
- 24. Şagirdləri hər hansı bir hadisəyə müxtəlif
aspektdən baxmalarına şərair yaradın.
- 25. Eyni hadisə haqqında yazılmış müxtəlif kitablarda
hadisənin nə qədər fərqli fikirlər ilə şərh edildiyini nümunələrlə
göstərin.
- 26. Əğər........olsaydı? Əgər cəmiyyət qanunlarını
uşaqlar yazsaydı, bu qanunlar necə olardı?
- 27. ÇOX OXUYAN İNSAN YAZAN İNSANDIR YAZMAQ DÜŞÜNMƏ
ƏLAMƏTİDİR. YAZMAQ SİSTEMATİK DÜŞÜNMƏ QAZANDIRIR.
- 28. YAZIN DÜŞÜNCƏ KAĞIZ ÜZƏRİNDƏ YAZILANA QƏDƏR AYDIN
DEYİL. ŞAGİRDLƏR YAZMAĞA SÖVQ ETDİRİLMƏLİDİRLƏR.
- 29. Başqalarını anlamaq Başqalarının nə düşündüyünü
və hiss etdiyini anlamağa çalışmaq qabiliyyətini inkişaf etdirir. Bunun
üçün bir mövzunu başqasının nəzər nöqtəsinə görə yazmaq və ya bir hekayədəki
obrazın baxış bucağını izah etmək kimi tapşırıqlar verin.
- 30. DÜZGÜN SUALLAR VERƏRƏK
- 31. DÜZGÜN SUALLAR • Düşünməyə təkan verir, •
şagirdlərin yaradıcılıqlarını; • öz fikirlərini inkişaf etdirməklərinə; •
ehtiyaclarına uyğun təcrübə toplamaq fürsəti verir.
- 32. • Bəli amma nə üçün? • Şagirdlərə bir cavabın nə
üçün doğru olduğunu soruşun.
- 33. Xristofor Kolumb Amerikanı kəşf etdiyi üçün niyə
məşhur oldu?
- 34. Hər iki sualda düzgün cavabların bilinməsinə
baxmayaraq qoyulan suallar bu biliklərin istifadəsini tələb edir.
- 35. BİTKİLƏRİN BÖYÜMƏSİNDƏ İŞIĞIN ROLU NƏDİR?
ŞAGİRDLƏR BİLİKLƏRİNDƏN İSTİFADƏ ETDİKLƏRİ ÜÇÜN YADDA QALIR. ŞAGİRD ÖZÜNƏ
SUALLAR VERİR.
- 36. Bir yeniliyin və ya dəyişikliyin həyata
keçirilməsi ilə əlaqədar suallar verin. Bir fikri fərqli bir biçimdə
soruşun. Məsələn: Bəzi heyvanlar kimi insanlar da qış yuxusuna getsəydi nə
olardı?
- 37. Bir hadisəni, bir hekayəni bir az dəyişdirərək
soruşun. Əgər Cırtdan və dostları it hürən tərəfə getsəydi nə olardı?
- 38. Bir şeyi başqa şeylə əvəzləyərək soruşun: Çörəyin
arasına alma qoyub qızartsaq dadı necə olar?
- 39. Sıraları dəyişdirərək soruşun. A hərfi ən sonuncu
Z hərfi ilk hərf olsaydı əlifbadakı sıralama necə olardı?
- 40. Hadisələri tam tərsindən soruşun. Məsələn: Sabah
yatıb axşam qalxsaq nələr olar?
- 41. Birləşdirərək İki və ya daha çox şeyi
birləşdirərək soruşun. Məsələn: Hər qitə bir dövlət olsa nələr olar?
- 42. Bənzər və ya fərqli Məfhumları, hadisələri,
hərəkətləri qiymətləndirərək müqayisə edə biləcəkləri suallar verin.
Məsələn: Heydər Əliyev ilə Şah İsmayıl Xətayinin bənzər və fərqli tərəflərini
soruşun.
- 43. Yaradıcılıq inkişaf etdirilməlidir
Yaradıcılıq-insanların bilik,duyğu,hərəkət və intuisiyalarını əhatə edən
bütün funksiyaların sintezidir
- 44. Yaradıcı insanlar fərqli nəzər nöqtəsinə
sahibdirlər Problemlərin nə olmasından daha çox əslində necə olmalıdır
qismi ilə maraqlanırlar. Şagirdlərdə yaradıcılığı inkişaf etdirmək üçün,
öyrənmək biliyi bütöv udmaq deyil, çeynəməkdir prinsipi qorunmalıdır.
- 45. Xəyal gücü, yaradıcılıq vasitəsi olduğu üçün
həssaslıqla yanaşılmalı və əhəmiyyət verilməlidir.
- 46. Məsələn : • Buz dövründə donmuş torpaqlar
üzərində insanlar yaşasaydı torpağı necə əkib becərərdilər? • Bu çağda
yaşayan bir ailənin yaşayışı necə olardı? • Ailə üzvlərinin məsuliyyətləri
nə olardı? Hətta bu dövrdəki məktəb necə olardı? • Kimi suallar verərək
şagirdlərin xəyalqurma gücləri inkişaf etdirilir. Yəni onlar düşünməyə yönləndirilir.
- 47. • Muasir dövrümüzdə Fənn Kurikulumun tətbiqi,
kompyuter və digər modern dərs vəsaitləri təhsildə öz yerini alsa da
müəllim faktorunun önəmini azaltmamısdır.
- 48. Amerikalı bir pedaqoq olan J. F. BROVN bu mövzuda
belə deyir: "Təhsildə ən çox təsir və nüfuza sahib olan faktor müəllimdir.
Beynin beyin üzərində, şəxsiyyətin şəxsiyyət üzərindəki təsirin yerinə
keçə biləcək bir şey hələ tapılmayıb.“ Şagirdin dünya görüşünün, düşüncə
formasının meydana gəlməsində müəllimin rolu əvəzsizdir.
- 49. Şagirdlərinizin sevgisini qazanın Əziz
müəllimlər; Öz şagirdlik zamanınızı xatırlayın,.. hansı müəllimin dərsini
yaxşı oxuyurdunuz ? Hansı dərsləri sevməzdiniz?...... Nə üçün ? Əziz
Müəllimlər; Bilirəm ki, şagirdlərə sevdirə biləcəyiniz bir cəhətiniz
mütləq vardır. Sizin sevilməyinizi istəyirəm..... Siz sevilmək duyğusunu
yaşamasanız ..sizə şagirdləri necə sevdirə bilərəm..... Şagirdlərə özünü
sevdirmək, heç də həmişə yaxşı qiymətlər vermək deyildir. Vəzifə və
rollarını dəyişmək də deyildir
20.01.2015
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
0 коммент.:
Отправить комментарий