SİNİF RƏHBƏRLİYİ VƏ İNTİZAM
SİNİF RƏHBƏRİNİN SORĞU KİTABIMDAN....
SİNİF RƏHBƏRİNİN SORĞU KİTABIMDAN....
Sinif rəhbərliyi və intizamla əlaqədar
problemlərə çözümaramada izlənilən yanaşma, bu anlayışların necə aydın
bağlıdır.Bu səbəblə anlayışların düzgün təyin olunması və başa düşülməsi
lazımdır. İdarə öyrətmə rolunun, akademik və ictimai məqsədlərin
germekleştirilmesini təmin etmək üçün uyğun şərtlərin və mühitin düzenlenmesi-
yaradılması ölçüsü üzərində odaklanır.Sınıf rəhbərliyi, sinifdə öyrənməyə uyğun
bir mühitin yaradılması, fiziki tənzimləmələri, təhsilin axışını və zamanın rəhbərliyini,
sinif mühitində ili.kilerin müəyyən qaydalar çərçivəsində təşkil , ünsiyyətin təşkil
və şagird motivasiyasının təmin edilməsini daxildir.
Sinfin idarəedilməsi düzgün və güvənilən
bir tədris mühitini yaradan müəllimin davranışları və sinif təşkilatçılığının
aktivliyi ilə düşünülür.
İntizam isə mühitin düzgün və güvənilən,
yaxud da tədrisi əngəlləyən şagirdlərin davranışlarına müəllimin göstərdiyi
reaksiyalardır.
İdarəetmə və intizam
anlayışlarının bir-biri ilə xüsusi bir bağlılığı vardır. Ancaq bu bağlılıq müəllim
və idarəedicilərin idarəetmə metodları ilə əlaqədardır.
Bir müəllim sinifin idarəedilməsində
təzyiqə istiqamətlənə bilər və çox asan bir yolla intizam məsələlərini həll edə
bilər.Burada müəllim “rəhbər”dir və
vacib olan itaətin olmasıdır.
Sinfin idarəedilməsində təzyiqə
söykənən nəzarətin tam əksinə, müəllimin rəhbər olaraq görüldüyü şagirdlərin dərsi
daha yaxşı qavraması üçün mühitin təşkilindən, təşkilatçılığından asılı olan
bir idarəetmə anlayışı mənimsənilməlidir. Burada isə vacib olan məsuliyyətdir:
şagirdlərdə məsuliyyət anlayışının və fikrinin formalaşdırılmasıdır.
Şagirdlərdən itaət gözləyən təcrübəli
müəllim sinifdə nə edəcəyini və necə edəcəyini özü bilir. Müəllim şagirdə görə uyğunlaşdırma
və tənzimləmə eləməz. şagird müəllimə görə vəziyyətə uyğunlaşmaq məcburiyyətindədir.Fərqli
vəziyyətlərə uyğunlaşmalarda çətinlik çəkən
və ya uyğunlaşmağı rədd edən şagirdlər problemlidir. Müəllim şagirdə nə
ediləcəyini göstərməkdən çox, nə ediləcəyini deyər. Daha yaxşı necə ediləcəyini
şagirdlərlə mübahisə etməz. Şagirdləri qiymətləndirməyə çox vaxt ayırmaz, müəllim hər hansı nüansı incələyər və qeydlər verər.
Qısacası müəllim sinifdə mövzu ilə bağlı böyük
bir güc sərf edər və bu güc paylaşılmazdır. Şagird mövzu üzərində işləmək istəmirsə,
müəllim məcbur olaraq işlədər. Eləmirsə: həll olaraq əsasən məcburiyyət, təzyiq,
hətta şiddət və çox vaxt ailəyə və ya məktəb müdiriyyətini də bu təzyiqin bir
parçası halına gətirərək şagirdin mütləq deyilənlərə əməl etməsinə gətirib
çıxarır.
Peşəkar müəllimlər şagirdlərə
qaydalara əməl etməyi öyrədirlər. Peşəkar müəllimlərin şüari “ qaydaya əməl
et.....yoxsa” şəklindədir. Şagird qaydaya əməl edər , çünki qaydaya əməl etdiyi
üçün mükafatlandırılacaq, əməl etməsə isə cəzalandırılacaqdır. Qaydaların öz haqlarının
və başqalarının haqlarının qorunması üçün olduğunu fikirləşməz. Peşəkar müəllim
əməl edən şagirdi xüsusilə qeyd edər və əməl etməyən şagirdi cəzalandırır.
Məsuliyyət yaratmağı özünə hədəf
bilən, özünə şüar bilən müəllimlər isə şagirdlərə sinifdə qərar verməyi və bu qərarın
nəticəsi olaraq seçimin məsuliyyətini qəbul etməyi öyrədirlər.
Şagird qaydaları öyrənməkdən əlavə,
qaydaların reallığını və nəticələrini də öyrənər. Qaydaya riayət etməyin bir
sanksiyası varsa, bu sanksiyanın da xüsusi bir səbəbinin olması lazımdır. Hətta
şagird qaydaların müəyyən olunmasında öz köməkliyini göstərərək, sinifdə öyrənməyə
uyğun bir şəraitin yaranmasında öz məsuliyyətini daha yaxşı başa düşər. Belə
bir şəraiti görən müəllim şagirdə öz hərəkətlərini idarə edə bilmə haqqını
qazandırır.
Məsuliyyət anlayışı ilə sinfi idarəedən
və intizamı təmin edə bilən bir müəllim, şagirdlərin nə edəcəyini və tapşırıqların hansı şərtlərlə
tamamlanacağı mövzusunda şagirdlərin də rolunu təyin edər. Şagird müəllimin nə
gözlədiyi mövzusunda bir həyəcan keçirtməz. Çünki müəllim şagirddən gözlədiklərini
bir model olaraq yaşadar və göstərər. Müəllim şagirdlərdən öz tapşırıqlarının
qiymətləndirilməsində iştirak etməklərini istəyər və şagirdləri dinləyər. Müəllim
şagirdlərin dərsi öyrənməsini asanlaşdırır və bunu edərkən heç bir şagirdə təzyiq
göstərməz və məcbur etməz. Şagird öz uğurunun və davranışlarının məsuliyyətini
başa düşərək, uğurununun öz cəhdləri nəticəsində olduğuna inanır.
Sinif rəhbərinin 2 əsas istiqaməti
var: birincisi, sinifdə şagirdlərin motivasiyasını artıracaq bir şəraitin və
güvənilən bir mühitin yaradılması, ikincisi isə şagirdlərdə məsuliyyəti inkişaf
etdirmək və şagirdlərə öz davranışlarını düzəldə bilməsini öyrətməkdir. Sinif rəhbərliyi
şagirdlərə təzyiq və zorla yox, şagirdlərə öz öyrənmə mühitlərini və öz
davranışlarını yoxlamağı öyrədərək təşkil olunur. Sinif rəhbəri şagirdlərin məsuliyyət
düşüncələrinin genişləndirilməsində, özlərini dəyərləndirilməsində bir vasitə
hesab olunur.
Bu kitabda müəlliflər sinif rəhbərini
şagirdlərin öz hərəkətlərini nəzarətetmə qabiliyyətlərinin inkişaf etdirilməsinin
bir vasitəsi olaraq görür. Müəllim olaraq məqsədimiz şagirdlərə itaəti öyrətmək
deyil, öz davranışlarına nəzarət etmələrini və məsuliyyətli olmalarını izah etməkdir.
Bu kitabda müəlliflər müəllimlərin və müəllim namizədlərinin sinif rəhbəri və
intizam mövzusunda qazanılacaq olan əsas biliyi və bacarığını belə bir şəkildə əks
etdirməyə cəhd göstəriblər.Sinif rəhbəri və intizam mövzusunun çox mərhələliyi,
çox geniş ətraflı bir şərhin ortaya çıxmasına səbəb oldu. Sinif rəhbəri və
intizam qaydalarının mövcudluğu, təhsilin istiqaməti, müəllim şagird münasibətləri,
şagird motivasiyası, sinifdə düzgün olmayan hərəkətlərin qarşısının alınması, məktəbdə
şagirdlərarası mübahisələrin həllində müxtəlif çıxış yollarının tətbiqi,
valideynlərlə münasibətlərin düzəldilməsi və şagird intizamı işlərinin
aparılması birdən çox intizamı əlaqələndirir.
0 коммент.:
Отправить комментарий