Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 5 may 1994-cü il tarixli, 176 №-li qərarı ilə
təsdiq edilmişdir
Ümumtəhsil
internat məktəblərinin nümunəvi
Əsasnaməsi
Əsasnaməsi
Ümumi müddəalar
1. Ümumtəhsil
internat məktəbləri aztəminatlı, zəruri sosial-məişət şəraiti olmayan ailələrdən
qəbul edilmiş, yetim və valideyn himayəsindən məhrum, sağlamlığının bərpasına
ehtiyacı olan uşaq və yeniyetmələrin təlim-tərbiyəsinin təşkilində, onların
xalqımızın milli ənənələri ruhunda böyüməsi və layiqli vətəndaşlar kimi yetişməsində
mühüm əhəmiyyətə malik təhsil müəssisələridir.
2. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin açılması, tipinin dəyişdirilməsi və fəaliyyətinin
dayandırılması Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin müəyyən etdiyi
qaydalar əsasında həyata keçirilir.
3. Ümumtəhsil
internat məktəbləri imkan və şərait nəzərə alınmaqla, əsas və ya orta təhsil
bazasında təşkil olunur.
4. Ümumtəhsil
internat məktəbləri rayon (şəhər) təhsil şöbələrinin, habelə Təhsil
Nazirliyinin tabeliyində olur. Xüsusi ümumtəhsil internat məktəbləri bilavasitə
Təhsil Nazirliyinin tabeliyində fəaliyyət göstərir.
5. Ümumtəhsil
internat məktəbləri öz fəaliyyətində Azərbaycan Respublikası qanunlarını, Azərbaycan
Respublikası Ali Sovetinin qərarlarını, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərman
və sərəncamlarını, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərar və sərəncamlarını,
«Təhsil Qanunu»nu, bu Əsasnaməni və başqa normativ aktları rəhbər tutur.
6. Ümumtəhsil
internat məktəbləri məqsədindən asılı olaraq, aşağıdakı tiplər üzrə yaradılır:
- Aztəminatlı, zəruri
sosial-məişət şəraiti olmayan ailələrin uşaqları üçün ümumi tipli
ümumtəhsil internat məktəbləri;
- yetim və valideyn
himayəsindən məhrum uşaqlar üçün xüsusi ümumtəhsil internat məktəbləri;
- sanator tipli
ümumtəhsil internat məktəbləri.
7. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin sinif və qruplarında şagirdlərin sıxlığı və bir sıra fənlərdən
siniflərin iki qrupa bölünməsi müvafiq normativ sənədlərdə nəzərdə tutulmuş
qaydada həyata keçirilir.
8. Müvafiq
maddi-tədris baza və kadr potensialı olduqda şagirdlərin və valideynlərin
arzusu ilə ümumtəhsil internat məktəblərində təmayüllü siniflər təşkil edilə
bilər.
Ümumtəhsil
internat məktəblərinin şagirdləri və onların hüquqları
9. Ümumtəhsil
internat məktəblərinə aşağıdakılar qəbul olunurlar:
Ümumi tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə:
- çoxuşaqlı, lazımi
maddi-məişət və tərbiyə şəraiti olmayan ailələrdən gələnlər;
- tək anaların (ataların)
övladları;
- səhhəti ilə əlaqədar
əmək qabiliyyətini itirmiş valideynlərin (yaxud onları əvəz edənlərin)
uşaqları;
- qəyyumluğa (himayəyə),
övladlığa götürülən uşaqlar;
Xüsusi ümümtəhsil internat məktəblərinə:
- hər iki valideynini
itirmiş yetim uşaqlar;
- müxtəlif səbəblərdən
(valideynlərin həbs edilməsi, ruhi xəstə olması, valideynlik hüququndan
məhrum olunması, valideyn tərəfindən imtina edilməsi və s.) valideyn
himayəsindən məhrum olan uşaq və yeniyetmələr.
Sanator tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə:
- qan-damar sistemində
xəstəliklər olan uşaq və yeniyetmələr;
- vərəmin ilkin, kiçik,
sönməkdə olan formalarına tutulmuş uşaq və yeniyetmələr;
- tənəffüs orqanlarında
xroniki qeyri-spesifik xəstəliklər olan uşaqlar.
10. Ümumi
tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə şagirdlər valideynin (yaxud onu əvəz edən
şəxsin) ərizəsinə, xüsusi ümumtəhsil internat məktəblərinə yaşadıqları rayonun
(şəhərin) icra hakimiyyətinin qərarına, sanator tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə
isə, uşaq poliklinikaları nəzdində təşkil edilmiş ixtisaslı həkim
komissiyasının rəyinə əsasən qəbul olunurlar.
11. Zəruri
hallarda müvafiq rayon (şəhər) təhsil şöbəsinin, yaxud polis idarəsinin təqdimatı
uşağın xüsusi ümumtəhsil internat məktəbinə qəbulu üçün əsas sayılır.
12. Ümumi
tipli ümumtəhsil internat məktəblərindəki təmayüllü siniflərə, təmayüllü ümumtəhsil
internat məktəblərinə şagirdlər müsabiqə yolu ilə qəbul edilirlər.
13. Xüsusi
və sanator tipli ümumtəhsil internat məktəblərində şagirdlər tam dövlət təminatında
saxlanılırlar.
14. Ümumi
tipli ümumtəhsil internat məktəblərində qüvvədə olan qanunlara uyğun olaraq,
şagirdlərin saxlanması üçün valideynlərdən müəyyən olunmuş qaydalar üzrə haqq
alınır.
15. Ümumtəhsil
internat məktəbində müəyyən edilmiş qaydada ərzaq, geyim, tədris ləvazimatı və
digər avadanlıqdan mövcud normativlər üzrə istifadə edən, onun təsdiq olunmuş
rejiminə tabe olanlar internat məktəbinin şagirdləri hesab edilirlər. İstisna
hallarda ərazidə başqa ümumtəhsil məktəbi olmadıqda, bəzi şagirdlərin göstərilən
imtiyazlardan istifadə etməmək şərtilə ümumi tipli ümumtəhsil internat məktəbə
qəbul olunmasına icazə verilir.
16. Ümumtəhsil
internat məktəbinin şagirdləri müəyyən edilmiş normativlər və qaydalar üzrə
paltar, ayaqqabı, şəxsi gigiyena əşyaları, yumşaq inventar, dərslik, tədris ləvazimatları
və digər zəruri avadanlıqlarla təmin olunurlar. İnternat məktəbini bitirən
şagirdlərə istifadələrində olan paltar və ayaqqabını özləri ilə aparmalarına
icazə verilir. İnternat məktəbini bitirən yetim və valideyn himayəsindən məhrum
şagirdlərə respublika Nazirlər Kabinetinin qərarı ilə nəzərdə tutulan qaydada
müvafiq güzəştlər edilir.
17. Xüsusi
ümumtəhsil internat məktəblərini bitirən şagirdlərə paltar və ayaqqabıdan əlavə,
yataq ləvazimatı və müəyyən edilmiş miqdarda birdəfəlik pul vəsaiti verilir.
18. Xüsusi
ümumtəhsil internat məktəblərinin məzunları:
- istehsalata işləməyə
gedərkən istehsalat təlimi dövründə 6 ay, onlardan xroniki xəstəlikləri
olanlar isə 1 il müddətinə internat məktəbdə saxlanıla bilərlər;
- texniki-peşə, orta
ixtisas və digər təhsil müəssisələrinə daxil olduqdan sonra tətil
günlərində internat məktəbdə qala bilərlər. Həmin müddətdə onlar yeməklə
təmin edilirlər.
19. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin şagirdləri müəyyən edilmiş normativlər və tibbi-metodik
tövsiyələr əsasında gün ərzində 4 dəfə yeməklə təmin olunurlar.
20. Bir
ailənin uşaqlarının (bacı-qardaşlar), habelə qohumluq əlaqəsi olan uşaqların
eyni internat məktəbinə qəbul edilməsi məqsədə müvafiqdir. Həmin uşaqlardan
hansınınsa tibbi göstəriciləri və ya sağlamlığının vəziyyəti uyğun gəlmirsə, o,
digər müvafiq internat tipli müəssisəyə göndərilir.
21. Xüsusi
ümumtəhsil internat məktəbində tərbiyə alan eyni ailənin uşaqlarından hər hansı
birinin övladlığa götürülməsi məsələsi ortalığa çıxarsa, buna bacı-qardaşları
razılıq verməli və qərarda onların gələcək münasibətlərinin kəsilməsi şərtilə
uşağın övladlığa götürülməsinə icazə verilmir.
22. Müəyyən
olunmuş qaydalar daxilində uşağı xüsusi ümumtəhsil internat məktəbinə qəbul
edilmiş valideyn üzürlü səbəb olmadan 6 aydan artıq müddətdə uşağı ilə görüşə gəlməzsə,
taleyi ilə maraqlanmazsa, internat məktəbinin rəhbərliyi onun valideynlik
hüququndan məhrum edilməsi barədə müvafiq orqanlar qarşısında məsələ qaldıra
bilər.
23. Ərazidə
olan yetim və valideyn himayəsindən məhrum uşaqların müəyyənləşdirilməsi və
xüsusi ümumtəhsil internat məktəblərinə göndərilməsi işinin təşkilində yerli təhsil
şöbələri, sanator tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə göndəriləcək uşaqların
aşkara çıxarılmasında isə səhiyyə şöbələri bilavasitə məsuliyyət daşıyırlar.
24. Yaranmış
şəraitə və sağlamlığının vəziyyətinə görə, ümumi tipli və sanator tipli ümumtəhsil
internat məktəblərində təhsil alan yetim və valideyn himayəsindən məhrum, habelə
qəyyumluğa (himayəyə) götürülmüş uşaqlar onlar üçün müəyyən olunmuş
imtiyazlardan istifadə edirlər.
25. Yay
tətili müddətində uşaqlar valideynləri (yaxud onları əvəz edən şəxslər) tərəfindən
evə aparıla bilərlər. Bu və ya digər səbəblə bağlı evə aparılmayan uşaqlar üçün
internat məktəbində yay-istirahət düşərgəsi təşkil olunur, yaxud putyovka ilə
digər düşərgələrə göndərilirlər. Uşaqların yay istirahətinin təşkilində yerli
icra hakimiyyətləri, təhsil və səhiyyə orqanları internat məktəblərinin rəhbərliyinə
hərtərəfli kömək göstərməlidirlər.
26. Yay
tətili ilə yanaşı, dərs ili ərzində olan bayram və digər tətil günlərində də
şagirdlər valideynin (yaxud onu əvəz edən şəxsin) ərizəsinə əsasən, evə gedə
bilərlər. Başqa şəhər və rayonlara uşaqların tək, valideynin (yaxud onu əvəz edən
şəxsin) müşayiəti olmadan yola salınmasına icazə verilmir.
27. Ümumtəhsil
internat məktəbinin şagirdləri, əsasən internatın yataqxanasında qalmalıdırlar.
Müəyyən hallarda (yaşadığı ev yaxındadırsa, şəraitlə əlaqədar uşağın valideynin
yanında qalması zəruridirsə, səhhəti ilə bağlı gecələr valideyn nəzarətinə
ehtiyacı varsa və s.) valideynin ərizəsinə əsasən, ümumi və sanator tipli ümumtəhsil
internat məktəblərinin bəzi şagirdlərinin yalnız axşam yeməyindən sonra öz evlərində
gecələmələrinə icazə verilir. I-VI sinif şagirdlərinə valideynin və ya onu əvəz
edən şəxsin nəzarəti olmadan müstəqil surətdə evə gedib-gəlməsinə icazə
verilmir.
Ümumtəhsil
internat məktəblərinə şagird qəbulu və şagirdlərin internat məktəblərindən
buraxılışı
28. Ümumtəhsil
internat məktəblərinə şagird qəbulu haqqında mətbuatda və digər kütləvi məlumat
vasitələrində elanlar verilir:
29. Ümumtəhsil
internat məktəblərinə şagird qəbulu il boyu aparılır.
30. Qəbul
üçün aşağıdakı sənədlər təqdim edilir:
Ümumi tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə:
- doğum haqqında
şəhadətnamənin əsli;
- sağlamlıq haqqında
arayış;
- yaşayış yerindən arayış;
- valideynlərin iş yeri
və əmək haqqının məbləği barədə arayış;
- 4 ədəd 3x4 ölçüdə
fotoşəkil;
- direktorun adına ərizə.
Xüsusi ümumtəhsil internat məktəblərinə:
- doğum haqqında
şəhadətnamənin əsli, yaxud həmin sənəd olmadıqda, uşağın yaşının təyin
edilməsi barədə tibbi komissiyanın rəyi;
- sağlamlıq haqqında
arayış;
- valideynləri və ya
onları əvəz edən şəxslər barədə sənədlər (valideynlərin ölümü haqqında
şəhadətnamələrin surəti, valideynlik hüququndan məhrum edilmə barədə
məhkəmənin qərarı, valideynlərin xəstəliyi, uşaqlarını tərbiyə edə
bilməməsi və ya axtarışda olması barədə sənədlər, valideynlərin
olmadığını sübut edən digər sənədlər);
- uşağın bacı və
qardaşlarının, yaxın qohumlarının (baba, nənə, əmi, dayı, bibi, xala)
yaşayış yeri barədə arayışlar;
- valideynlərin ölümündən
sonra qalmış əmlakın siyahısı və onun saxlanılmasına cavabdehlik daşıyan
şəxslər haqqında məlumat;
- uşağın adına olan
mənzil sahəsi barədə sənədlər;
- pensiya kitabçası
(pensiya alan uşaqlar üçün), aliment ayrılması barədə məhkəmənin qərarı;
- uşağın internat
məktəbinə göndərilməsi haqda rayon (şəhər) icra hakimiyyətinin qərarı,
yaxud təhsil şöbəsinin təqdimatı və buna əsasən, Təhsil Nazirliyinin
göndərişi.
Sanator tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə:
- doğum haqqında
şəhadətnamənin əsli;
- təlim müvəffəqiyyəti
cədvəli (məktəbli uşaqlar üçün);
- yaşayış yerindən
arayış;
- valideynlərin iş
yerindən arayış;
- uşağın uçotda olduğu
poliklinikanın sahə həkiminin göndərişi, yaxud xəstəlik tarixçəsindən
çıxarış;
- uşağın tibbi-dövriyyə
vərəqi;
- internat məktəbinin
tibb komissiyasının rəyi;
- uşağın internat
məktəbinə qəbulu haqda valideynin (yaxud onu əvəz edən şəxsin) ərizəsi.
31. Sanator
tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə uşaqların göndərilməsi üçün əsas hesab
edilən tibbi göstəricilər səhiyyə orqanlarının təsdiq etdiyi müvafiq sənədlərlə
müəyyənləşdirilir.
32. Şagirdlərin
sanator tipli internat məktəbdə saxlanma müddəti internat məktəbin həkim
komissiyası tərəfindən müəyyən olunur. Tibbi göstəricilərə əsasən, şagirdin
saxlanma müddətini komissiya uzada bilər.
33. Sanator
tipli ümumtəhsil internat məktəblərinə qəbul edilmiş şagirdlər müalicə başa
çatdıqdan sonra, əvvəllər oxuduqları ümumtəhsil məktəbinə qayıdırlar. Burada
onlar internat məktəbinin verdiyi sənədlərə əsasən, əlavə yoxlama aparılmadan
müvafiq sinfə qəbul edilirlər.
34. Xüsusi
ümumtəhsil internat məktəblərini bitirən şagirdlərə müvafiq təhsil sənədi ilə
yanaşı, doğum haqqında şəhadətnamə, sağlamlıq və internat məktəbində dövlət
himayəsində olması barədə arayışlar, yaxın qohumları haqda məlumat, pasport
(yetkinlik yaşına çatanlara), mənzil və əmək hüququnu təsdiq edən sənədlər
verilir.
Təlim-tərbiyə
işinin təşkili
35. Ümumtəhsil
internat məktəblərində təlim-tərbiyə prosesinin təşkili müasir elmi-pedaqoji,
metodiki nailiyyətlərə əsaslanır, daim təkmilləşdirilir və şagirdlərin möhkəm
bilik zəminində təhsil almasına xidmət edir.
36. Sanator
tipli ümumtəhsil internat məktəblərində təlim-tərbiyə işləri ilə yanaşı, müalicə-sağlamlıq
tədbirlərinin həyata keçirilməsinə ciddi diqqət verilir. Müalicə-sağlamlıq tədbirləri
Səhiyyə Nazirliyinin qüvvədə olan göstərişlərinə əsasən yerinə yetirilir.
37. Təlim-tərbiyə
prosesi dövlət standartları səviyyəsində hazırlanmış tədris planları və
proqramları əsasında həyata keçirilir. Tədrisin təşkilində mühazirə, seminar,
zaçot və s. formalardan istifadə edilə bilər.
38. Ümumtəhsil
internat məktəblərində şagirdlər bilik və bacarıq səviyyəsinə görə ayrı-ayrı
siniflərdə komplektləşdirilə bilər.
39. Ümumtəhsil
internat məktəblərində hər bir şagirdin maraq dairəsi, qabiliyyəti diqqətlə öyrənilməli,
onların bacarıq və vərdişlərinin inkişaf etdirilməsi üçün hərtərəfli şərait
yaradılmalıdır. Bu və ya digər sahə üzrə istedadlı şagird aşkar olunarsa,
internat məktəbinin rəhbərliyi onun müvafiq təmayüllü internat məktəbinə,
gimnaziyaya və ya liseyə qəbul edilməsi barədə məsələ qaldıra bilər.
40. Ümumtəhsil
internat məktəblərində şagirdlərin əmək tərbiyəsinə ciddi diqqət yetirilir,
internat məktəbinin rəhbərliyi uşaqların meyl və maraqlarına görə peşə öyrənmələrinə
şərait yaratmaq məqsədilə, lazımi tədbirlər görür, bununla əlaqədar müxtəlif təsərrüfatların,
istehsalat müəssisələrinin imkanlarından səmərəli istifadə edir.
41. Buraxılış
və sinifdən-sinfə keçirmə imtahanları respublika Təhsil Nazirliyinin təsdiq
etdiyi Təlimata əsasən həyata keçirilir. Sinifdən-sinfə keçirmə imtahanlarının
zəruriliyi pedaqoji şura tərəfindən müəyyən edilir.
42. Ümumtəhsil
internat məktəblərində ümumi təhsilin müəyyən olunmuş müddətdən əvvəl başa
çatdırılmasına yol verilir. Belə hallarda şagirdlərin bilik səviyyəsinin dövlət
proqramları tələblərinə uyğun olub-olmaması müvafiq təhsil orqanları tərəfindən
müəyyənləndirilib rəsmiləşdirilir.
43. Ümumtəhsil
internat məktəblərində şagirdlərin dərsdənkənar vaxtlarının səmərəli təşkili və
onların hərtərəfli inkişafı məqsədilə klublar, studiyalar, dərnəklər, özfəaliyyət
kollektivləri, idman bölmələri yaradılır, müntəzəm olaraq konsertlərə, teatr
tamaşalarına, muzeylərə, ekskursiyalara, gəzintilərə aparılır, ərazinin, eləcə
də respublikanın flora və faunasının, tarix və mədəniyyət abidələrinin öyrənilməsi
təmin edilir.
44. Təlim-tərbiyənin
keyfiyyətinin yüksəldilməsində internat məktəbinin müəllim və tərbiyəçiləri
eyni dərəcədə məsuliyyət daşıyırlar.
45. Ümumtəhsil
internat məktəblərində dərsdənkənar vaxtlarda təşkil olunan iş prosesi şagirdlərin
milli ənənələrimiz, vətənpərvərlik ruhunda böyüməsini, dilimizi, tariximizi, mədəniyyətimizi
öyrənməsini, saf əqidəli, fiziki cəhətdən sağlam, bədii-estetik duyumlu vətəndaşlar
kimi yetişməsini təmin etmək istiqamətində qurulmalıdır.
46. Ümumtəhsil
internat məktəblərində müəllim və tərbiyəçilər təlim-tərbiyə işlərini təkmilləşdirmək
məqsədilə, qabaqcıl pedaqoji təcrübəni müntəzəm olaraq öyrənməli və öz fəaliyyətlərində
tətbiq etməlidirlər. Bununla yanaşı, internat məktəblərinin rəhbərliyi müvafiq
təhsil orqanlarının yaxından iştirakı ilə internatın qabaqcıl müəllim və tərbiyəçilərinin
iş təcrübəsinin öyrənilməsi, yayılması, habelə pedaqoji işçilərin əməyinin
stimullaşdırılması üçün müvafiq əməli tədbirlər həyata keçirir.
Ümumtəhsil
internat məktəblərinin idarə olunması. Pedaqoji kadrlar
47. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin ictimai özünüidarəsinin ali orqanı internat məktəbinin
ümumi yığıncağıdır (konfransıdır). Konfrans ümumtəhsil məktəblərinin nümunəvi
Əsasnaməsində nəzərdə tutulmuş səlahiyyət və qaydalar daxilində fəaliyyət göstərir.
48. Konfranslar
ildə bir dəfədən az olmayaraq keçirilir. Konfranslar arasında ali ictimai
özünüidarə orqanı məktəb şurasıdır. Məktəb şurası Təhsil Nazirliyi tərəfindən təsdiq
olunmuş müvafiq Əsasnaməyə uyğun fəaliyyət göstərir.
49. Ümumtəhsil
internat məktəblərində təlim-tərbiyə prosesinin keyfiyyətini yüksəltmək,
pedaqoji işçilərin peşə ustalığını, yaradıcılıq meylini artırmaq üçün pedaqoji
şura yaradılır və Təhsil Nazirliyi tərəfindən təsdiq olunmuş Əsasnaməyə uyğun fəaliyyət
göstərir.
50. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin bütün kateqoriyadan olan işçilərinin hüquq və vəzifələri,
daxili intizam və iş qaydaları bu Əsasnamənin tələbləri baxımından hazırlanmış
Nizamnamədə öz əksini tapmalıdır. Nizamnamə hər bir ümumtəhsil internat məktəbində
hazırlanır və tabe olduğu təhsil orqanında təsdiq edildikdən sonra qüvvəyə
minir.
51. Təlim-tərbiyə
prosesinin idarə edilməsini və internat məktəbinin gündəlik fəaliyyətinə rəhbərliyi
direktor həyata keçirir. Direktor seçkisi «Təhsil Qanunu»na uyğun olaraq
aparılır. Özünü doğrultmayan direktor vaxtından əvvəl konfrans tərəfindən geri
çağırıla bilər.
52. Ümumtəhsil
internat məktəbinin direktoru ümumtəhsil məktəblərinin nümunəvi Əsasnaməsində
müəyyən olunmuş hüquq və səlahiyyətlər daxilində fəaliyyət göstərir.
53. Ümumtəhsil
internat məktəblərində psixoloji xidmət fəaliyyət göstərir. Psixoloji xidməti
internat məktəbinin psixoloqu həyata keçirir və o, statusuna görə pedaqoji
işçilərə bərabər tutulur.
54. Ümumtəhsil
internat məktəblərində uşaq və gənclərin ictimai təşkilatları mövcud
qanunvericiliyə və öz Nizamnaməsinə uyğun yaradılır.
55. Ümumtəhsil
internat məktəblərində şagirdlərin ərzaq məhsulları ilə təminatına və iaşə xidmətinin
təşkilinə aidiyyəti ticarət təşkilatları, onların yerlərdəki nümayəndələri
cavabdehdirlər. İaşə xidmətini yerli dövlət orqanları təmin edir, yeməyin
keyfiyyətinə dövlət nəzarətini səhiyyə orqanları həyata keçirirlər.
56. Ümumtəhsil
internat məktəblərinə pedaqoji işçilər təyin edilərkən, onların elmi-nəzəri,
metodiki hazırlığı, peşə ustalığı, uşaqlarla işləmək qabiliyyəti, həssalığı və
məsuliyyəti, işə yaradıcı münasibəti ciddi surətdə nəzərə alınmalıdır.
Tibbi
və sanitar-gigiyena xidməti
57. Ümumtəhsil
internat məktəblərində uşaqların sağlamlıqlarının mühafizəsi, sanitar-gigiyena
tələblərinin gözlənməsi vacib şərtlərdən sayılır və internat məktəbinin rəhbərliyi
həmin məsələlərin lazımi qaydada həyata keçirilməsi ilə əlaqədar ardıcıl və təsirli
tədbirlər görməlidir.
58. Ümumtəhsil
internat məktəblərinə tibbi xidməti Səhiyyə Nazirliyinin müvafiq idarə və tibb
müəssisələri göstərirlər. Tibbi xidmətin təşkili yerli dövlət orqanları tərəfindən
həyata keçirilir.
59. Şagirdlərin
sağlamlığının qorunması və internat məktəbində ciddi sanitar-gigiyena rejimi
yaradılması üçün əsas məsuliyyət burada çalışan tibbi xidmət işçilərinin üzərinə
düşür.
60. İnternat
məktəbinin həkimi:
- uşaqların il ərzində 2
dəfədən az olmayaraq dərinləşdirilmiş tibbi müayinədən keçirilməsini
təşkil edir. Xəstəliklərin qarşısını almaq məqsədilə, profilaktik işlər
həyata keçirir və onun səmərəliliyini nəzarətdə saxlayıb ardıcıl
yoxlayır;
- şagirdlərin
sağlamlığının vəziyyətinə, fiziki, psixoloji inkişafına nəzarət edir,
lazım olan hallarda onların müalicəsi üçün tədbirlər görür;
- uşaqların sağlamlığının
qorunması ilə bağlı əyani təşviqat xarakterli tədbirlər keçirir,
mühazirələr, söhbətlər təşkil edir;
- uşaqların düzgün
qidalanmasına, yeməklərin keyfiyyəti və kolorililiyinə, menyuların
mövsümə və milli mətbəxə uyğun tərtibinə nəzarət edir və metodiki
tövsiyələr verir;
- şagirdlərin fiziki
əməklə bağlı tədbirlərə və peşəyönümü işlərinə, idmana cəlb edilməsinin
onların sağlamlığına uyğun olub-olmaması barədə rəy verir;
- internat məktəbində
epidemioloji və sanitar-gigiyena rejiminə mövcud qaydalara uyğun surətdə
əməl olunmasına ardıcıl nəzarət edir.
61. İnternat
məktəbinin rəhbərliyi şura iclaslarında direktorun yanında keçirilən müşavirələrdə
həkim və tibb bacılarının tibbi xidmətə dair hesabatını dinləyir, onların
qaldırdığı məsələlərin həlli ilə bağlı müvafiq tədbirlər görür.
Ümumtəhsil
internat məktəblərinin maddi-tədris bazası, maliyyələşdirilməsi, təsərrüfat və
hesabat işləri
62. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin maliyyə vəsaiti normativlər əsasında müəyyən edilən büdcə
və büdcədənkənar təxsisatlardan yaranır.
63. Ümumtəhsil
internat məktəbləri tabelik qaydasına görə yerli təhsil orqanları, yaxud Təhsil
Nazirliyi tərəfindən maliyyələşdirilir.
64. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin maliyyə fondu, əsasən aşağıdakı mənbələrdən yaranır:
- büdcədən ayrılmış
vəsait;
- mülkiyyət formasından
asılı olmayaq, təsərrüfat hesabında olan müxtəlif müəssisələrin və
təşkilatların vəsait qoyuluşları;
- idarə və təşkilatların,
xeyriyyə cəmiyyətlərinin, vətəndaşların könüllü olaraq verdiyi vəsait;
- yardımçı təsərrüfatdan,
tədris-təcrübə sahəsindən, tədris emalatxanalarında hazırlanan məhsulun
satışından əldə edilən gəlir.
65. İnternat
məktəblərinin büdcə vəsaiti və müxtəlif mənbələrdən toplanmış gəliri
toxunulmazdır. İnternat məktəbinin maliyyə vəsaiti bütünlüklə öz ixtiyarındadır
və həmin vəsaiti bölüşdürmək hüququna malikdir.
66. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin müstəqil mühasibatlığı olmalıdır. Mühasibat və
statistika uçotunun aparılması, xərclər smetasının icrası mövcud qaydalar əsasında
internat məktəbinin Nizamnaməsi ilə müəyyənləşdirilir.
67. İnternat
məktəbinin ştat cədvəli, işçilərin əmək haqqı stavkası və vəzifə maaşları
mövcud qaydalara uyğun olaraq, direktor tərəfindən müəyyən edilir.
68. Ümumtəhsil
internat məktəblərinin tədris-pedaqoji və maliyyə-təsərrüfat sənədləri ümumtəhsil
məktəblərinin nümunəvi Əsasnaməsində müəyyən edilmiş siyahıya uyğun aparılır.
69. Ümumtəhsil
internat məktəblərində tədris prosesinin təşkilində sinif-dərs forması əvəzinə
başqa formalardan istifadə olunarsa, əmək haqqı ümumi əmək haqqı fondu hesabına
ödənilir.
70. Ümumtəhsil
internat məktəbi şagirdlərin təlim-tərbiyəsini, sosial-məişət şəraitini,
sağlamlığının mühafizəsini təmin etmək üçün müasir tələblər əsasında təchiz
olunmuş fənn kabinetlərinə, laboratoriyalara, sinif və yataq otaqlarına malik tədris
və yataqxana binalarına, yeməkxanaya, təsərrüfat qurğularına, hamam,
camaşırxana, tir və yardımçı xidmət otaqlarına, gigiyena otağına, tibb məntəqəsinə,
akt və kino zalına, istilik və su sistemlərinə, tədris-təcrübə sahəsinə malik
olmalıdır.
71. Şagirdlərin
gəzintilərə, ekskursiyalara, tamaşalara, mədəni-kütləvi tədbirlərə aparılıb-gətirilməsi,
ərzağın, inventar-avadanlığın daşınması üçün internat məktəblərinə avtobus və
yaxud yük maşını və s. nəqliyyat vasitələri ayrılır. Nəqliyyat vasitələrinin
alınması üçün xərclər smetasında qənaət olunmuş vəsaitdən istifadə edilməsinə
icazə verilir.
72. Ərzaq,
kənd təsərrüfatı məhsulları ilə təminatı yaxşılaşdırmaq və şagirdləri
ictimai-faydalı əmək prosesinə cəlb etmək üçün internat məktəblərində mövcud
qaydalar üzrə yardımçı təsərrüfat yaradılması məqsədəuyğundur. Belə təsərrüfatların
yaradılmasına yerli dövlət orqanları hərtərəfli yardım etməlidirlər.
73. Yardımçı
təsərrüfatdan əldə edilən gəliri, habelə mülkiyyət formasından asılı olmayaraq,
təsərrüfat hesablı müəssisə və təşkilatların, eləcə də ayrı-ayrı vətəndaşların
köçürdüyü vəsaiti cəmləşdirmək üçün ümumtəhsil internat məktəbinin yerli bank
müəssisəsində xüsusi hesabı açılır. Xüsusi hesabda toplanmış vəsait şagirdlərin
maddi-məişət şəraitinin yaxşılaşdırılmasına, işçilərə pul mükafatı verilməsinə,
imkansız ailələrdən gəlmiş uşaqlara maddi yardım edilməsinə, mədəni-kütləvi tədbirlərin
keçirilməsinə və digər bu kimi məqsədlərə istifadə olunur.
74. Ümumtəhsil
internat məktəblərində mövcud qaydalara əsasən, kargüzarlıq işləri aparılır,
tabelik üzrə müvafiq təhsil orqanına hesabat verilir.
75. Ümumtəhsil
internat məktəbi hüquqi şəxs səlahiyyətinə malikdir, üzərində respublikanın
gerbi olan dəyirmi möhürü, internat məktəbinin və tabe olduğu təşkilatın adı
yazılmış ştampı və ünvan lövhəsi vardır.
© VneshExpertService LLC
0 коммент.:
Отправить комментарий