RƏHBƏRLIK IŞINDƏ FƏRDI XÜSUSIYYƏTLƏRIN
NƏZƏRƏ ALINMASI
Pedaqoji kollektivə düzgün rəhbərlikdə onun hər bir
üzvünün, hətta Ģagird kollektivləri üzvlərinin fərdi xüsusiyyətlərini bilib nəzərə
almaq çox mühüm əhəmiyyətə malikdir. Bunsuz nə müəllimlər, nə də şagirdlərə
obyektiv
və konkret istiqamət vermək olar.
Müəllimin fərdi xüsusiyyəti ən çox iş prosesində üzə çıxır. Əgər müəllim
yaradıcıdırsa, ehkamçılıqdan, şablonçuluqdan uzaqdırsa, bu
xüsusiyyətinə görə onunla işləmək
çox asandır. Hətta çox maraqlıdır. Çünki belə müəllimləri yaşadan bir amal varsa, o da işləmək, işləmək, özü də yaxşı, səmərəli işləməkdir! Əgər məktəb rəhbərlərinin özləri
yaradıcıdırlarsa, bu cür müəllimlərlə çox mehriban və səmərəli əməkdaşlıq edə bilərlər. Əks təqdirdə pedaqoji kollektivdə
yaradıcı mühiti təmin etmək çətin məsələdir.
Nəzərə almaq lazımdır ki, bir nəfərin nümunəsi daha
dəqiq desək, bir yaradıcı müəllimin təsiri ilə bütöv bir pedaqoji kollektivdə işgüzarlıq dönüşü yaratmaq olar. Belə dönüşü şagird kollektivində də yaratmaq mümkündür. Bu, məktəb rəhbərlərindən
psixologiya elminin sirlərinə dərindən yiyələnməklə bərabər, pedaqoji ustalığa malik olmağı da tələb edir.
Formalizm
və
pedaqoji
iş.
Hazırda pedaqoji iĢdə, insan xarakterində formalizmlə mübarizə günün ən actual məsələlrindən birinə çevrilib. Formalizm formal münasibətlər məcmusu olub, ehkamçılıqla, cansıxıcı
rəsmiyyətçiliklə əkiz qardaĢdır. Formalizm əsl doqmatizmdir, bürokratçılıqdır, şablonçuluqdur, sadə desək, quruluqdur. O, formanı, zahiri cəhətləri əsas götürüb məzmuna əhəmiyyət verməməkdir. Ən nəhayət, formalism mənəvi xəstəlikdir. Formalizm
insanlara, ümumi işə ağır zərər vurur, inkişafa və tərəqqiyə,keyfiyyətə və səmərəliliyə
qənim kəsilir. Ona görə də, böyük qəlbə, geniş dünyagörüşünə, dərin biliyə və
yaradıcı təfəkkürə malik olanlar, formalizm həmiĢə ən təhlükəli xəstəlik hesab
etmiş, cəmiyyəti daim bu bəladan qorumağa çalışmışlar.
Formalizm pedaqoji
işdə kök salanda, təbii ki, şagirdlərə də sirayət edir, onun qarşısı vaxtında
alınmadıqda
artıb yayılaraq geniş ictimai bəlaya çevrilir.
Bəs necə olur
ki, ümumən pedaqoji işdə formalizmə yol verilir? Bu sualın cavabı çox sadədir.
Pedaqoji işdə formalizm ən çox ondan irəli gəlir ki, müəllimlərin bəziləri nə qədər
çalışsalar da təlim-tərbiyə prosesini düzgün qura bilmirlər. Bir qismi bu sahədə
baş çıxarsa da ona məsuliyyət hissi ilə yanaşmır. Elə müəllimlərə də rast gəlirik
ki, pedaqoji işi müasir tələblər səviyyəsində qurmağa səy göstərməmələri bir
yana, hətta az-çox çalışmaq istəyənləri də öz təsirləri altına alır, ruhdan
salırlar. Bizcə, bütün bu halların baş verməsində iki amil daha təsirli rol
oynayır. Bunlardan, birincisi, həmin müəllimlərin öz ixtisaslarını ürəkdən sevə
bilməmələri, ikincisi isə onların özlərində də uşaq yaşlarından formalizmin
yaranıb inkişaf etməsidir.
Pedaqoji sahədə
formalizmlə mübarizə üç istiqamətdə, özü də paralel və ardıcıl surətdə
aparılsa, daha
səmərəli olar. şstiqamətlərdən
birincisi şagirdlərin təbiətindəki formalizmlə mübarizə, ikincisi müəllimlərin
xarakter və fəaliyyətində rast gəlinən formalizmlə mübarizə, üçüncüsü isə
pedaqoji rəhbərlik işindəki formalizmlə mübarizədir.
Pedaqoji işdə şagirdlərlə
nümunə vasitəsilə təsir göstərmək üçün geniş imkanlar vardır. Bu baxımdan
dərslərin
yaratdığı imkan xüsusi qeyd edilməlidir. Məsələn, fizika və riyaziyyat elmləri
sahəsindəki qanunların kəşfi, təbiətdəki, tarixdəki bir sıra dəyişmələr və
hadisələr, bədii əbədiyyatdakı yeni insan obrazları, müasir həyatımızdakı böyük
irəlilyişlər mühafizəkarformalizmin puçluğuna tutarlı sübutlardır. Müəllimlər
yeri gəldikcə dərs prosesində belə canlı faktların mahiyyətini açmaqla şagirdlərdə
formalizmə nifrət oyada bilərlər. Bunun üçün onlar hərtərəfli biliyə, yaradıcı
fəaliyyətə malik olmaq nümunəsi göstərməlidir. Belə nümunənin rolu müəllim-şagird
münasibətlərində və qarşıya çıxan problemlərin həllində də nəzərə alınmalıdır.
Bu vaxt şagirdlər müəllimlərdən səmimilik, prinsipiallıq, təmkinlilik, ağıllı təkliflərlə
hesablaşmaq kimi gözəl keyfiyyətləri
görüb götürməlidirlər.
Məktəbdə keçirilən
bir sıra tədbirlər də formalizmə qarşı mübarizədə mühüm əhəmiyyətə malikdir.
Bunlardan viktorinaları, diskussiyaları və s. göstərmək olar. Belə tədbirlər nəyin
yaxşı, nəyin pis olduğunu üzə çıxarmaqda, görməkdə və qiymətləndirməkdə şagirdlərə
elə gözəl şərait yaradır ki, onu heç nə ilə əvəz etmək olmaz. Bəs formalizm müəllimlərin
xarakterində necə özünü göstərir? Belə müəllimlər, adətən, tənqidi sevmir, özlərini
yoldaşlarından yüksək tutur, dediklərini zorla qəbul etdirməyə çalışırlar.
Bunun üçün onlar çoxlu «əsaslar» da gətirə bilirlər. Yaddaşlarının «möhkəmliyinə»
məlumatlarının «dərinliyinə», istinad edirlər. Müəllimlərin xarakterində kök
salmıĢ formalizm onların fəaliyyətinə də güclü təsir göstərir. Belə ki, onlar öz
fəaliyyətlərində məzmuna yox, zahiri cəhətlərə, formaya daha çox üstünlük
verirlər. ġagirdlərə biliyi tam və mükəmməl çatdırmır, dərsin hər dəqiqəsindən
səmərəli istifadə etmir, işi başdansovdu görürlər və s. Ümumiyyətlə, müəllimlərin
fəaliyyətində formalizm özünü ən çox təlim əməyinin düzgün qurulmamasında,
tərbiyə işinin səmərəli
təşkil olunmasında, dərsə verilən müasir tələblərə əməl edilməməsində, ən nəhayət,şagirdlərin
əməyinin nəticələrinin, o cümlədən biliyinin qiymətləndirilməsinə obyektiv yanaşılmasında
göstərir.
0 коммент.:
Отправить комментарий