MÜTALİƏ
VƏRDİŞLƏRİNİN İNKİŞAFI
Əsrlərdən bəri yaranıb inkişaf
edərək bəşəriyyətin söz sənəti xəzinəsinə incilər bəxş etmiş Azərbaycan
ədəbiyyatının, eləcə də dünya ədəbiyyatının humanizm ruhlu seçmə nümunələri
onları mütaliə edən hər bir şəxs üçün əsl həyat məktəbidir.
Şəxsiyyət olaraq insanın
formalaşıb kamilləşməsində, mənəvi aləminin zənginləşməsində, dünyagörüşünün və
bilik dairəsinin genişlənməsində, cəmiyyət hadisələrinə çevik, həssas və
obyektiv münasibət bəsləməsində, bədii təxəyyülünün, obrazlı və məntiqi
təfəkkürünün,idraki bacarıqlarının inkişafında, bir çox hallarda isə həyat
yolunun müəyyənləşməsində və vətəndaşlıq tərbiyəsində mütaliənin rolu müstəsna
əhəmiyyət kəsb edir. Qloballaşmanın qarşısıalınmaz prosesə çevrildiyi hazırkı
dövrdəmillidəyərlərin, xalqımızın mənəvi simasını əks etdirən mədəni irsinin və
adət-ənənələrinin qorunub saxlanılaraq nəsildən-nəslə ötürülməsində və onların
digər mədəniyyətlərlə müqayisə olunub müvafiq nəticələr çıxarılmasında mütaliə
əvəzsiz təsir gücünə malikdir.
Hazırkı vaxtda elmi-texniki
tərəqqinin sürətli inkişafı ilə əlaqədar insanların məşğulluq və maraq dairəsi,
ilbəil təkmilləşən texniki informasiya vasitələri ilə məlumatlanmaq imkanları
genişlənsə də, mütaliə inkişafetdirici amillər arasında öncül mövqeyini
saxlamaqdadır.
Bununla belə, aparılan pedaqoji
müşahidələr və təhlillər göstərir ki, son zamanlar ümumtəhsil məktəblərində
şagirdlərin mütaliəyə istiqamətləndirilməsi, onlarda mütaliə mədəniyyətinin
formalaşdırılması üzrə zəruri tədbirlərin həyata keçirilməsi əvvəlki dövrlərlə
müqayisədə zəifləmişdir. Bununla əlaqədar şagirdlərin mütaliəsi işinin
təşkilindəki təcrübədə sınaqdan çıxmış ənənələri bərpa etmək, onların mütaliəyə
həvəsini daha da gücləndirmək və mütaliə vərdişlərini inkişaf etdirmək təhsil
sahəsində prioritet vəzifələrdən biridir.
Qeyd olunanlara əsasən,
ümumtəhsil məktəb şagirdlərinin mütaliəyə istiqamətləndirilməsi işində səmərəli
sistemin yaradılması məqsədilə “Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi
haqqında Əsasnamə”nin 13.5-ci bəndini rəhbər tutaraq
ƏMR EDİRƏM:
1. Naxçıvan MR Təhsil
Nazirliyinə, Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinə, Gəncə Şəhər Təhsil İdarəsinə,
rayon (şəhər) təhsil şöbələrinə, Təhsil Nazirliyi tabeliyindəki ümumi təhsil
müəssisələrinin rəhbərlərinə tapşırılsın ki:
1.1.Bu əmrin məzmununun
pedaqoji kollektivlərə çatdırılmasını təmin etsinlər.
1.2.Aşağıda qeyd olunan
istiqamətlər əsasında şagirdlərin mütaliəyə həvəsləndirilməsi və onlarda
mütaliə mədəniyyətinin formalaşdırılmasına yönəlmiş fəaliyyət planı hazırlayıb
icrasını təmin etsinlər:
- hər il yenilənməklə
şagirdlərə mütaliə edilməsi tövsiyə olunan Azərbaycan və xarici ölkə
yazıçılarının əsərlərinin təxmini siyahısının hazırlanması;
- məktəb kitabxanalarının
yeni nəşrlərlə zənginləşdirilməsi, bunlarda dərs ili ərzində bədii əsərlərin
oxusunun və müzakirəsinin təşkili;
- məşhur yazıçıların, o
cümlədən ədəbiyyat sahəsində Nobel mükafatına layiq görülmüş yazıçıların,
eləcə də tanınmış Azərbaycan ədiblərinin yaradıcılığı və əsərlərinin məzmunu
haqqında şagirdlərə məlumatların çatdırılması yolu ilə onların bu əsərləri
mütaliə etməyə istiqamətləndirilməsi;
- şagirdlərin müasir Azərbaycan
yazıçıları ilə görüşlərinin keçirilməsi, bu prosesdə şagirdlərin həmin
yazıçılar və onların əsərləri haqqında məlumatlandırılması, müvafiq təbliğat
işlərinin həyata keçirilməsi;
- şagirdlərin oxuduqları və ya
oxuyacaqları əsərlər əsasında hazırlanmış teatr tamaşalarına aparılması və
onların müzakirəsinin keçirilməsi;
- oxuduqları əsərlər üzrə
məktəblərdə şagirdlərin iştirakı ilə fraqmentlər şəklində səhnələşdirilmiş
tamaşa nümunələrinin təşkili;
- şagirdlər tərəfindən oxunan
və tamaşa olunan əsərlərin onların iştirakı ilə müzakirəsinin keçirilməsi, bu
əsərlər əsasında yuxarı sinif şagirdlərinin təəssürat, rəy və mülahizə
xarakterli inşa yazmalarının təşkil edilməsi;
- məktəblərdə “Ən fəal oxucu”,
“Bədii əsər haqqında ən yaxşı inşa”, “Bədii əsər barədə ən mükəmməl rəy”
müsabiqələrinin, ədəbi-bədii qiraət gecələrinin, hekayə axşamlarının
keçirilməsi və qaliblərin rəğbətləndirilməsi;
- məktəblərdə oxuduqları
əsərlərin sayına görə siniflər üzrə şagirdlərin reytinqinin müəyyən edilməsi və
bu əsasda onların arasında sağlam rəqabət mühitinin yaradılması;
- mütaliə etdikləri kitablar
barədə rəy və mülahizələrinin digər həmyaşıdları ilə onlayn mühitdə
paylaşmalarına şagirdlərin istiqamətləndirilməsi və bununla əlaqədar onlara
lazımi mənəvi və texniki dəstək göstərilməsi;
1.3.Əmrin yerinə yetirilməsinin
gedişi barədə 2015-ci ilin aprelində Nazirliyə hesabat göndərsinlər.
2. Məktəbəqədər və ümumi təhsil
şöbəsi (A.Əhmədov) bu əmrlə müəyyən edilmiş tədbirlərin həyata keçirilməsinin
təmin olunması istiqamətində davamlı təşkilati işlər həyata keçirsin, təqdim
edilən hesabatların təhlilini aparıb müvafiq təkliflər hazırlasın.
3. İqtisadiyyat şöbəsi
(R.Orucov), Əsaslı tikinti və təchizat idarəsi (A.Axundov) ümumtəhsil məktəb
kitabxanalarının davamlı olaraq bədii əsərlərlə zənginləşdirilməsi üçün müvafiq
ədəbiyyatın alınmasını təmin etsinlər.
4.İnformasiya şöbəsi (E.Əliyev)
şagirdlərin mütaliəsi işinin təşkili ilə bağlı görülən tədbirlərin KİV-lərdə
işıqlandırılmasını, bu əmrin “Azərbaycan müəllimi” qəzetində dərc olunmasını və
Nazirliyin internet saytında yerləşdirilməsini təmin etsin.
5.Əmrin icrasına nəzarət nazir
müavini Ceyhun Bayramova həvalə olunsun.
Mikayıl CABBAROV,
Azərbaycan Respublikasının təhsil naziri
16 dekabr 2014-cü il
№1279
0 коммент.:
Отправить комментарий