Sinif rəhbəri haqqında əsasnamə
Azərbaycan Respublikası Təhsil nazirinin
05 mart 2009-ci il tarixli,
270 №-li əmri ilə təsdiq edilmişdir
Ümumi müddəalar
Sinif rəhbərinin əsas
işi təhsil alanları şəxsiyyət kimi formalaşdırmaq, onlarda vətəndaşlığı, mənəviyyatı,
təşəbbüskarlığı və müstəqil tənqidi təfəkkürə malik olmağı tərbiyə etmək,
insanın hüquq və azadlıqlarına hörmət, ətraf mühitə sevgi, vətənə, ailəyə
məhəbbət hissləri aşılamaq, sağlam həyat tərzinə alışdırmaq, yaradıcı şəxsiyyət
və dövlətçiliyə sadiq vətəndaş kimi formalaşdırmaqdır.
Sinif rəhbəri
fəaliyyətində Azərbaycan RespublikasınınTəhsil Qanunu, Uşaq hüquqları haqqında
Azərbaycan Respublikasının Qanunu, BMT-nin Uşaq Hüquqları Konvensiyasını,
məktəbin nümunəvi Əsasnaməsini rəhbər tutur.
Sinif rəhbəri məktəb
direktoru tərəfindən təyin edilir və vəzifədən azad edilir. Sinif rəhbərlərinin
fəaliyyətinə rəhbərlik tərbiyə işləri üzrə direktor müavini tərəfindən həyata
keçirilir.Müəyyən səbəb üzündən məktəbdən ayrı düşdükdə, əmək qabiliyyətini müvəqqəti
itirdikdə sinif rəhbərinin vəzifələrinin icrası digər sinif rəhbər və müəllimə
həvalə edilə bilər.
Sinif rəhbərinin
fəaliyyəti məqsədyönlü, sistemli, planlaşdırılan prosesdir. O, məktəb
nizamnaməsi, tərbiyə işinin planlaşdırılması, əvvəlki fəaliyyətin, ictimai
həyatın müsbət və mənfi tendensiyalarının təhlili əsasında, pedaqoji kollektiv
qarşısında duran aktual vəzifələr nəzərə alınmaqla şəxsiyyətə yönəldilmiş
yanaşma, sinif kollektivində vəziyyət, müxtəlif illətlərin nümayəndələri
arasında etnik və dini münasibətləri tənzimləməklə şagirdlərin tərbiyəlilik
səviyyəsi, onların sosial vəziyyəti, ailə şəraitlərinin özünəməxsusluğu
əsasında qurulur.
Sinif rəhbərinin fəaliyyət
istiqamətləri
Sinif rəhbəri öz fəaliyyətini
aşağıdakı istiqamətlərdə qurur:
- sinif kollektivini
formalaşdırmaq və inkişaf etdirmək;
- müdafiə olunma
situasiyası, emosional rahatlıq, şəxsiyyətin inkişafı üçün əlverişli
psixoloji-pedaqoji şəraiti yaratmaq;
- hər bir uşağın fərdi
özünüifadəsi üçün lazımi şərait yaratmaq, şəxsiyyət kimi inkişaf etdirmək,
təkrarolunmazlığını qoruyub saxlamaq və onun potensial u1075 qabiliyyətini
aşkarlamaq;
- məktəblinin hüquq və
maraqlarını müdafiə etmək;
- sinif kollektivi ilə
sistemli iş təşkil etmək;
- şagirdlərlə
şagirdlər, şagirdlərlə müəllimlər arasında münasibətləri humanistləşdirmək;
- şagirdlərdə əxlaqi
və mənəvi dəyərləri formalaşdırmaq;
- şagird özünüidarə
inkişafı vasitəsilə şagirdlərin sosial əhəmiyyətli, yaradıcı fəaliyyətlərini
təşkil etmək.
Sinif rəhbərinin hüquqları
Sinif rəhbəri aşağıdakı
hüquqlara malikdir:
- uşaqların fiziki və
psixoloji sağlamlığı barədə müntəzəm olaraq məlumat əldə etmək;
- sinifdə dərs deyən
fənn müəllimlərinin (həmçinin, məktəb psixoloqu və digər müəllimlərin) işini
əlaqələndirmək;
- məktəbin
fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi ilə bağlı təşəbbüslə çıxış etmək, təkliflər
irəli sürmək, işgüzar, yaradıcı, tənqidi fikir söyləmək, sinif kollektivi ilə
razılaşdırılmış fikir və mülahizələri pedaqoji şurada baxılmaq üçün təqdim
etmək;
- mövcud vəziyyəti
nəzərə almaqla, uşaqlarla fərdi iş rejimi müəyyənləşdirmək;
- tərbiyə problemləri
üzrə təcrübi-eksperimental iş aparmaq;
- valideynləri(onlar
əvəz edən şəxsləri) təhsil müəssisəsinə dəvət etmək, onlarla işgüzar əlaqə
yaratmaq;
- pedaqoji kadrların
yenidən hazırlanması sistemi vasitəsilə pedaqoji ustalığın yüksəldilməsi
formalarını seçmək, treninqlər vasitəsilə pedaqoji işin müxtəlif qrup və
kollektiv formalarında iştirak etmək;
- məktəb
özünüidarəetmə orqanlarında şəxsi şərəf və ləyaqətini qorumaq və sinif
kollektivində sinifdənxaric işin vəziyyətinin qiymətləndirilməsində mövqeyini
müdafiə etmək;
- ümumtəhsil
müəssisəsinin rəhbərliyi ilə razılaşma əsasında yetkinlik yaşına çatmayanların
işləri və hüquqlarının müdafiəsi üzrə komissiyaya (mütəxəssislərə) müraciət
etmək.
Sinif rəhbərinin fəaliyyətində
aşağıdakılar yolverilməzdir:
- uşaqların
şəxsiyyətini, ləyaqətini alçaltmaq, onu sözlə və ya hərəkətləri ilə təhqir
etmək;
- şagirdi
cəzalandırmaq məqsədilə dərs zamanı əsassız olaraq təlim müvəffəqiyyətini əks
etdirən qiymətini aşağı salmaq;
- uşağın etimadından
süni istifadə etmək, ona verdiyi vədə əməl etməmək, onu düşünülmüş şəkildə
aldatmaq;
- şagirdin özü iştirak
etmədiyi şəraitdə onun hərəkətlərini müzakirə etmək, onu pisləmək, nüfuzunu
aşağı salmaq.
- şagirdlər qarşısında
öz həmkarlarını u1086 onların iştirakı olmadan müzakirə etmək, onları pisləmək,
müəllimin və bütün pedaqoji kollektivin nüfuzuna xələl gətirmək.
Sinif rəhbərinin vəzifələri
Sinif rəhbərinin vəzifələrinə
aşağıdakılar aiddir:
Təlim prosesinin təşkili:
- sinifdə ümumməktəb
kollektivinin fəaliyyəti çərçivəsində şagird şəxsiyyətinin müsbət potensialının
inkişafı üçün əlverişli təlim-tərbiyə mühiti yaratmaq;
- şagirdlərin xarici
görünüşünə, geyiminə nəzarət etmək;
- şagirdlərin dərsə
davamiyyətinə nəzarət etmək;
- hər bir şagirdin
tədris nailiyyətlərinə nəzarət etmək məqsədilə onların uğur və səhvlərini qeydə
almaq və vaxtında kömək göstərmək;
- valideynlərlə əlaqə
yaratmaq və onlara uşaqların tərbiyə olunmasında kömək göstərmək (şəxsən,
məktəb psixoloqu və müəllimlər vasitəsilə);
- eyni yaşda olan
uşaqlarla işin psixoloji və pedaqoji əsaslarını, ən yeni texnologiyaları,
tərbiyə işinin üsul və formalarını bilmək;
- Azərbaycanın milli
bayramları, əlamətdar tarixi hadisələri ilə bağlı tədbirlər təşkil etmək,
mərasimləri qeyd etmək.
Təşkilati-koordinasiya işi:
- ümumtəhsil
müəssisəsi ilə ailələr arasında əlaqənin yaradılması, valideynlərin
maarifləndirilməsi işinin təşkili;
- uşaqların tərbiyə
edilməsində çətinliklə üzləşən valideynlərlə psixoloji və pedaqoji
məsləhətlərin təşkili;
- fənn müəllimləri və
məktəbin digər mütəxəssisləri ilə (uşaq birliyi rəhbəri, psixoloq, kitabxanaçı
və s.) qarşılıqlı fəaliyyət və bu mütəxəssislərin yardıma ehtiyacı olan
uşaqlara köməyinin təşkili;
- şagirdlərin təhsil
fəaliyyətlərinin məktəbdənkənar təhsil sistemi də daxil olmaqla nəzərə alınması
və stimullaşdırılması;
- təhsil fəaliyyətinin
subyektləri qismində hər bir şagirdlə və bütövlükdə sinif kollektivi ilə fərdi
və qarşılıqlı fəaliyyətin təşkili;
- sənədləşmənin aparılması
(sinif jurnalları, gündəliklər, şagirdlərin şəxsi işləri, sinif rəhbərinin iş
planı, sinfin sosial pasportu, istedadlı uşaqlarla, risk qrupu şagirdlərilə,
yetkinlik
yaşına çatmayanların işləri və hüquqlarının
müdafiəsi üzrə komissiyalarda qeydiyyatda olan şagirdlərlə iş planları);
- şagirdlərin fiziki
və psixoloji sağlamlıqlarının müdafiəsi, qorunması və möhkəmləndirilməsi;
- məktəbin tibb işçisi
u1080 ilə əməkdaşlıq;
- fiziki tərbiyə
dərslərinə və məşğələlərinə müsbət münasibətin aşılanması;
- əməyin mühafizəsi
qaydalarının, yol hərəkəti qaydalarının, şəhərdə, məişətdə təhlükəsiz davranış
qaydalarının şagirdlər tərəfindən öyrənilməsinin təşkili;
- məzunların peşə
seçmələrinə köməklik göstərilməsi;
- həftəlik sinif
saatları keçirmək;
- hər tətildən sonra
bir dəfə valideyn iclası keçirmək;
- sinif, məktəb,
yeməkxana üzrə növbətçiliyin təşkili;
- təhkim olunmuş
kabinetdə sanitar-gigiyenik vəziyyətin gözlənilməsi;
- hər bir hadisə
barədə məktəb rəhbərliyinin operativ şəkildə məlumatlandırılması, ilkin tibbi
yardımın göstərilməsi üzrə tədbirlərin həyata keçirilməsi.
Kommunikativ iş:
- şagirdlər arasında
şəxsi münasibətlərin tənzimlənməsi;
- müəllim və şagirdlər
arasında subyektlərarası (subyekt-subyekt) münasibətlərin yaradılması.
- müəllim və valideynlər
arasında kommunikativ münasibətlərin tənzimlənməsi;
- sinifdə dərs deyən
müəllimlər və məktəbin rəhbərliyi ilə kommunikativ münasibətlərin
tənzimlənməsi;
Təhlil-proqnozlaşdırma işi:
- uşaqların ailədə
tərbiyə olunma şəraitinin öyrənilməsi, sinfin sosial pasportunun tərtib
edilməsi;
- şagirdlərin fərdi
qabiliyyətlərinin və onların inkişaf dinamikasının öyrənilməsi, xüsusi diqqət
kəsb edən uşaqlarla iş;
- sinif kollektivinin
vəziyyətinin və inkişaf perspektivlərinin müəyyən edilməsi.
Sinif rəhbərinin iş formaları
Sinif rəhbərinin iş
formaları yaranmış pedaqoji vəziyyətdən asılı olaraq müəyyənləşdirilir.
- sinif kollektivinin
dərsdənkənar, məktəbdənkənar işinin, asudə və tətil vaxtı tədbirlərin
(kollektiv yaradıcılıq işləri, söhbətlər, debatlar, müşavirələr, tamaşalar,
konsertlər, treninqlər, yarışlar, yürüşlər və ekskursiyalar, müsabiqələr,
ictimai-faydalı və yaradıcı əmək) təşkili;
- fərdi iş (söhbətlər,
məsləhətlər, fərdi köməyin göstərilməsi, problemlərin həllinin birgə axtarışı);
- qruplarla (yaradıcı
qruplar, uşaq parlamentləri, özünüidarəetmə orqanları, şuralar) iş. Dərs saatı
müəllim və şagirdlərin ünsiyyətinin təşkili formasıdır və onun gedişində mühüm
əxlaqi, mənəvi və etik problemlər qaldırıla və həll edilə bilər. Şagirdlərlə iş
formalarının
seçimində aşağıdakıları rəhbər tutmaq
məqsədəuyğundur:
- işin mövcud dövrü
üçün müəyyənləşdirilmiş tərbiyə məsələlərinin nəzərə alınması;
- tərbiyə prosesinin
təşkili prinsiplərinin, uşaqların imkan, maraq və tələblərinin, xarici
şəraitin, müəllim və valideynlərin imkanlarının nəzərə alınması;
- tərbiyə işinin metod
və formalarının məzmun bütövlüyünün təmin edilməsi.
Sinif rəhbərinin iş rejimi
Sinif rəhbərinin iş
rejimi ümumtəhsil müəssisəsi tərəfindən müəyyənləşdirilir və müəssisənin
əsasnaməsində, daxili əmək intizamı qaydalarında, cədvəldə, tədbirlər planında
və digər rəsmi sənədlərdə – protokollarda əks olunur.
Sinif rəhbərinin işinin
dəyərləndirilməsi meyarları
Sinif rəhbərinin işi
səmərəliliyinə görə: məhsuldarlıq və fəaliyyət meyarları əsasında
qiymətləndirilir.
Məhsuldarlıq meyarı şagirdlərin
sosial inkişafının səviyyəsini əks etdirir:
- şagirdlərin ümumi
mədəniyyətinin, nizam-intizamının, vətəndaş yetkinliyinin, əxlaqının,
tərbiyəsinin səviyyəsi;
- sinif şagirdlərinin
davamiyyəti (aşağı, orta, yüksək), ona nəzarət və onun artım formaları;
- rahat psixoloji
iqlim.
Fəaliyyət meyarı sinif rəhbəri
üçün müəyyənləşdirilmiş sənədlərin mövcudluğu, sənədləşdirmənin tələblərə
müvafiq şəkildə aparılması sinif rəhbərinin idarəetmə qərarlarının icrasını
qiymətləndirmək imkanı verir:
- tərbiyə işinin
planı, tərbiyələndirmədə konkret vəzifələrin qoyuluşu və onların icrasını;
- tapşırıqları,
dərnəklərdə, bölmələrdə məşğulluğu qeydə alan sinif jurnalını;
- sinifdə dərslərə
davamiyyətin jurnalda müntəzəm qeydə alınmasına, dərslərin buraxılmasına
nəzarət;
- şəxsiyyətin
öyrənilməsinin psixoloji və pedaqoji xəritəsi.
Şagirdlərlə tərbiyə işinin
təşkili
- kütləvi tərbiyə
işləri;
- sinif kollektivinin
məktəbin ümumi işlərində iştirakı;
- sinfin
məktəbdənkənar tədbirlərdə (rayon, şəhər tədbirləri, müsabiqələr, ekskursiyalar
və s.) iştirakının təşkili;
- şagird
özünüidarəetmənin inkişafı;
- şagirdlərin sosial
müdafiəsi;
- münaqişələri
(şagird-şagird, şagird-müəllim) həll etmək bacarığı;
- hər bir şagirdin
(özü və ətrafdakılar üçün) əhəmiyyətli fəaliyyətə cəlb olunması.
Valideynlərlə iş
- valideynlərlə birgə
tədbirlər təşkil etmək;
- şagirdlərin ailələri
ilə tanışlıq və ailələrlə fərdi işin təşkili.
Sinif rəhbərinin fəaliyyət
sahələri
- tərbiyə işi, təhsil
müəssisəsində, eləcə də şəhər, rayon çərçivəsində təcrübə mübadiləsi üzrə
tədbirlərdə iştirak etmək;
- sinifdə şagirdlərlə,
tədris prosesinin digər iştirakçıları ilə qarşılıqlı fəaliyyətdə olan pedaqoji
işçilərlə birgə fəaliyyət göstərmək.
0 коммент.:
Отправить комментарий